Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2006-12-09 10:21:03

krillecheva
Medlem
Från: Camaro heaven
Registrerad: 2005-02-06
Inlägg: 1595

Mono leaf vs Multi leaf?

Ja som rubriken säger, Mono Leaf eller Multi Leaf, när är det fördel att köra Mono och när är det fördel att köra multi? Skulle vilja ha lite allmän information smile

Tex. I dragracing, hur långt kommer man man original 4 eller 5 bladiga fjädrar? Eller är det bara Mono som gäller då?

Och på gatan, hur funkar det men mono leaf då?

MVH Krille

Offline

 

#2 2006-12-09 16:14:54

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Mono leaf vs Multi leaf?

Hm, ren dragrace om du kör i klasser med orginal bil s.a.s mono blad.. mjukt och ingen bindning mot andra blad..

Gatan. 3-4 bladigt för lite comfort .

Lustigt  Firebird/Camaro/Nova körde ända fram till 68.(beroende på motor storlek m.m.) med enkelblad.. om du skulle byta till nya replacement då fick du "taxi/Combi" fjädern en 3 bladig historia. så du kan nog med säkerhet säja att på vanlig väg är nog fler fjäder att föredra..

Senast redigerat av Nova67ss (2006-12-09 16:15:22)


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson