Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2020-09-12 19:06:58

costia
Medlem
Registrerad: 2015-04-09
Inlägg: 304

Svag gnista på 350tbi

Hej, har i sommar hjälpt en kompis pappa att byta motor i en cheva pickup till till en 350tbi, nu när det är dax för uppstart, så går han ej igång! Testade att ta en tändkabel direkt från tändspolen till jord. Fick då gnista men tycker den var väldigt svag...vad kan vara fel??
Mvh Christian

Offline

 

#2 2020-09-17 10:43:32

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3859

Re: Svag gnista på 350tbi

Är det en bil som haft elektronisk tändning från början eller är den äldre än 74’a som hade brytartöndning från början?
Bilar med brytartändning har ett inbyggt motstånd för att sänka spänningen till fördelaren för att spara på brytarna, en HEI behöver full spänning för att klara av ge gnista.

Magnus


Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Offline

 

#3 2020-09-17 13:56:02

costia
Medlem
Registrerad: 2015-04-09
Inlägg: 304

Re: Svag gnista på 350tbi

Mangan skrev:

Är det en bil som haft elektronisk tändning från början eller är den äldre än 74’a som hade brytartöndning från början?
Bilar med brytartändning har ett inbyggt motstånd för att sänka spänningen till fördelaren för att spara på brytarna, en HEI behöver full spänning för att klara av ge gnista.

Magnus

Bilen från början är en 65:a
Men vi har tagit både fördelare och databox från en cheva g20.
Mvh Christian

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson