Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

#1 2019-07-07 13:03:07

cam72
Medlem
Från: Hammarby hills och Kagghamra
Registrerad: 2004-12-13
Webbsida

Th350 trycker ur sig olja

Hej igen får man kanske säga då jag varit borta från forumet under ett antal år och haft bilen på en lada i väntan på att barnen ska växa till sig lite. Nu är äntligen bilen hemma i storstaden victory

Jag har kört med den ca 50mil hittills i år och nu helt plötsligt har den kastat ur sig massa olja genom oljestickan, verkar vara ett ganska vanligt förekommande fel att avluftningen sitter igen uppepå lådan och jag tänkte börja med att titta på denna. Den sitter ju naturligtvis illa till och jag kommer endast åt den med fingertopparna.

Är det någon  som vet om det är en bra idé att försöka få bort den med hela motorpaketet kvar i bilen?
Sitter den pressad eller gängad?
Kanske någon som har någon annan idé om vad som kan vara orsaken?

Tacksam för svar

Gängpaj racing Stockholm

www.garaget.org/cam72

#2 2019-07-15 22:12:45

cam72
Medlem
Från: Hammarby hills och Kagghamra
Registrerad: 2004-12-13
Webbsida

Re: Th350 trycker ur sig olja

Ingen?

Gängpaj racing Stockholm

www.garaget.org/cam72

#3 Igår 08:32:44

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Webbsida

Hejs,
Kan bara konstatera att fakkin FB lyckats förstöra ännu ett forum, tyvärr! evil
Nu ör d ju semestertider men inte ens här kan man längre förvänta sig snabba, rappa, roliga och mestadels korrekta svar som gjorde för ett par år sedan....sorry
Vi är några tappra som letar oss hit men snart ger även jag upp...roll

Tog själv ner min låda i våras för byte av konverter samt packningar. Det sistnämnda för att slippa lite läckage och har lyckats tycker jag men den luftning du skriver om kan jag inte minnas att jag såg om det inte är det som såg ut som en tryckavlastare du menar? Har tyvärr inga bilder på just den...

Senast redigerat av hugger69 (Igår 08:33:40)

Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

#4 Igår 10:29:51

Simmaren_1
Rädd för vatten...
Från: Stockholm
Registrerad: 2007-12-17

FB kan väl inte mäta sig med Camaroforumet?
Jag har tittat in frekvent under åren jag har varit utan en Camaro. Saknaden av en Camaro är till stor del pga forumet och jag tror inte jag är ensam om att känna så för forumet?

De "erfarna" rävarna med expertkunskaper är ju grunden i forumet och jag tvivlar att dessa övger forumet för FB?

Måste vara något annat som har hänt då jag instämmer att det var mer aktivitet förr...

Ge inte upp Håkan!

badkruka

#5 Igår 19:30:44

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

Lite off topic men..
Jag la ner mitt Fäjsbok konto för drygt 2år sedan, har inte saknat det många sekunder!
Det finns väldigt mycket intressantare "forum" att lägga sin tid på ex. Camaroforumet smile
Fejjan kändes dessutom helt överöst av reklam och företag inte vad det en gång var, mina kompisar och vad dom sysslade med.

Sen så är det bara jag som tycker det är sjukt motbjudande att jag exempelvis kollar på nya löparskor på XXL sen 10min senare när ja loggar in på Fejjan så dyker just dom skorna upp i första annonsen eek
Typ det som fick mig att stänga ner skiten!

Näe, dra en burn.
Åk och hälsa på din kompis å drick kaffe!
Läs en bok istället för dessa sociala medier sjukt mer bildande och utvecklande eller ge din sambo, fru, flickvän en massage!

Detta blev visst lite filosofiskt.. tongue
Hoppas det löser sig cam72.

Sidfot