Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

#1 2019-02-26 11:34:58

HerrLund
Medlem
Registrerad: 2016-08-10

Dörrklädsel/panel

Jag är lite förvirrad över vilken klädsel/typ av panel jag ska ha till insidan av mina dörrar.

Jag har en LT från 75, och dörrinsidan jag har nu är den typen som är en hel skiva klädd i galon med en grövre plastlist (innanför klädseln) längst upp mot fönstret som hakar fast i själva dörren. Denna plastlisten är i riktigt dåligt skick och skivan i sig behöver ny klädsel.

Har försökt hitta just bara plastlisten löst så jag kan klä om resten, men den verkar inte finnas nytillverkad?

Alt. tänker jag byta ut dörrinsidorna helt, men jag lyckas bara hitta den tredelade versionen medan jag har den som är en hel skiva.

Tips och råd i ren allmänhet tas tacksamt emot! Vad kallas den version som jag har som är en hel skiva och inte tredelad? Passar den tredelade versionen till mina dörrar och dörrhandtag?

#2 2019-02-26 16:10:45

Kerten
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2006-05-08

Re: Dörrklädsel/panel

Den delade dörrsidan är for sportcupé alltså inte LT. Den har inte samma handtag som LT. Vet inte hur de olika delarna passar ihop men gissningsvis inte bra.
Om jag minns rätt så är den övre delen i plåt. De nyttillverkade dörrsidorna brukar vara i vara i plast.

Camaro LT -75
Buick GS 400 -69 cab
Se mer av Camaron på Garaget.org

Sidfot