Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/64/176664/camaroforumet.se/public_html/include/parser.php on line 358 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/64/176664/camaroforumet.se/public_html/include/parser.php on line 359

#1 2018-08-19 17:22:21

Superlight
Ny medlem
Registrerad: 2018-08-19

Lt1 missar mellan 1000-1500rpm

Har nyligen skaffat mig en camaro -95 med Lt1

MÀrkte att den misstÀnde redan pÄ provkörningen vid köpet.
Men innan jag kolla vidare pÄ det sÄ fick jag byta vattenpump dÄ det rann rÀtt igenom den.

Det spelar ingen roll om motorn Àr varm eller kall, missar alltid mellan 1000-1500 rpm.
KÀnns ungefÀr som att den gÄr pÄ hÀlften av cylindrarna pÄ dom varvtalen.

Har försökt googla pÄ problemet och mÄnga pratar om fördelaren och den optiska givaren som sitter dÀr inne?
LÀste Àven att mÄnga har haft problem med spridarna. Har mÀtt upp dom bÄde varma ok kalla men dom Àr ok i spolen Ätminstone.
Tycker inte det borde va tÀndkablar eller stift dÄ den bara missar mellan 1000 och 1500.
Men det kanske inte skadar att byta dom..

Har Ă€ven lite problem att starta bilen om den stĂ„tt en stund. Jag fĂ„r hĂ„lla lite lĂ€tt pĂ„ gasen samtidigt som jag kör pĂ„ starten, den brukar alltid starta pĂ„ 3’e försöket och ibland rĂ€cker det med 2.
Om jag stÀnger av motorn och vill starta igen Àr det inga problem

NÄgon som har nÄtt tips pÄ va det kan vara?

Senast redigerat av Superlight (2018-08-19 18:32:06)

Sidfot