Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

#1 2018-05-16 05:57:47

costia
Medlem
Registrerad: 2015-04-09

Läcker in vatten..

Upptäckte att det läcker in vatten på passagerar sidan.
Har tömt "hålet" bakom kick panelen, men upptäcker då att det rinner vatten längst fram på torped väggen ovanför plasten till fläktpaketet. Är det någon som haft något liknande problem?
Häller jag vatten längst ner på rutan och ner vid listen vid torkaren så läcker det..har tätat på alla tänkbara ställen. Mvh Christian

#2 2018-05-25 23:11:06

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

Re: Läcker in vatten..

Tjo.
2gen camaros läker som såll överallt som dom flesta jänkare!
Rutorna är ett vanligt fel om det kommer in vatten..
Dom går att justera alla SA..evil..S vägar och att få det perfekt kan få en man i sina bästa år att snabbt få grå tinningars charm och börja konsumera Biltemakataloger som om det vore medlemskväll med 0,5% rabatt varje kväll!
M.A.O kolla upp att det verkligen inte är där vattnen kommer in.

Det är även vanligt att dom rostar vid bakkant på framskärmen, där finns ett hålrum där luften till ventilerna vid fötterna tar sin luft från, det är en möjlig källa till dina problem.
Är inne på min andra 2gen och haft ovan nämnda fel på båda tongue

Tätningen runt värmepaketet kan vara gammal och kass också sen vet du aldrig fort kan händige Stig varit mekaniker och bestämt sig för att koppla in häftiga mätare och behövde således dra lite kabel genom torpeden.
Sagt å gjort håll borrat men ingen gummigenomföring fanns på lager i garaget å raggen går på 1tim vid lokala korvmojen så bara koppla in skiten vem bryr sig om vatten på golvet och kortis i elsystemet?
Det kan man ju koppla förbi med en kabeltjuv! big_smile

Kanske lite kryptiskt svar men det finns så många ställen det kan komma in på, ja drog dom vanligaste enligt mina erfarenheter med Camaros.

Senast redigerat av KraSHwiLLe (2018-05-25 23:12:25)

Numera helt bildlös...

Sidfot