Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

#1 2018-04-23 18:51:08

vidar
Medlem
Registrerad: 2012-05-23

Framlysen

Hej.

Jag har typ staylings framlysen på min z28 2001, är rätt snygga men har problem med dom.

vill bara tillägga att det är inte jag som har monterat dom ,utan jag köpte min z28 förra året och dom satt redan där då.

Men problemet som jag har med dom är, att jag har pulserande ljus på dom,även instrument belysningen svajar när motorn är igång.

Läste på corvette forumet att man måste koppla om elen om man byter lampor,som tex byter sockel lampa till H4 eller H1 för annars blir det spännings fall,och i värsta fall så blir det kabelbrand.

Inte vet jag, trodde det var generatorn som var trasig.

Men iallafall så sitter det H1 lampor i dom, och det gör det ju inte orginal som jag har upptäckt.

Ock ett annan fundering som jag har är, att när jag har halvljuset på och slår på helljuset så slocknar halvljuset och helljuset tänds bara .

Hoppas på få någon hjälp om detta,det finns säkert någon av er som kan detta

#2 2018-04-23 20:38:03

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30

Re: Framlysen

Det är en mycket bra idé att montera relän till hel och framförallt halvljuset om du tänker köra med det tänt jämt, det är knapp dimensionerat för att funka med original ljus, så en ljusförstäkningssats med relän är en bra försäkring mot varmgång i omkopplare kablage.

Kommer inte håg på rak arm med inte omöjligt att dom växlar mellan hel och halv pss som du beskriver.

Att dina lampor ”blinkar” beror på att system spänning varierar, kan mycket väl vara generatorn börjar blir sliten.

Magnus

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Sidfot