hej, jag undrar vilka är dem bästa däcken till racing? Både premium och mellanklass vad har ni för erfarenhet utav dem?
Dragracing,?
eller mer gatracing på dragracebana?
Vill nog veta mer om bilen, motor, vxlåda, utvxling, vikt och ev tänkt klass innan ett svar kan vara mer än " skippa gatpuckarna å köör slicks"
Gatracing på dragracebana!
Fordonet är en BMW 3.0 CSI
Tack
Hej! Pirelli är ett premium märke och Pirelli P Zero Nero är framförallt framtaget för racing.
Tycker att för ½ gata dragrace/streetrace och ev möjlig klister på bana så är ET däcken av Mickey Thompson starka kandidater.. ET street o ET street radial är vanliga däck bland småhjul/småblocks motorer i US..
http://www.mickeythompsontires.com/strip.php
BMW 3.0 CSI är en häftig kärra rak6á på 180hkr orginal har jag för mej . tittade mycket på en sådan på 70 talet då jag ville byta in min 2002á årsm -75
Har du möjlighet att köra med dubbel uppsättning så är det väl vanliga gatdäck samt slicks när du är på strippen som gäller. Åtminstone om du kan ha 15 höga fälgar.
Annars är det som tidigare sakts någon typ av dragradialer. Dom finns ju även i 17 tum o uppåt om man är tvingad till det, men på bekostnad av greppet.
Själv ska jag testa M&H dragradialer.
På tal om BMW 3.0 CSI så finns det ju en svart kompressormatad sådan som jag älskar. Finns lite klipp på youtube när han gör långa börnisar i värsta Fagerström stil 😀
Grymt ljud i den kärran. Ja se själva:
https://m.youtube.com/watch?v=35RuuWDOmd8
Senast redigerat av Z-27 (2015-05-06 18:01:10)
gå in på rejsa.nu Däck hjulvinklar fjäderkonstanter är deras största intresse
Köp Pirelli P Zero Nero. Bra däck. Jag kör med såna på min bil och jag har beställt dem på www.dackonline.se. Billigaste som jag hittat hittills. Någon som handlat där också?
Henrik23 skrev:
Köp Pirelli P Zero Nero. Bra däck. Jag kör med såna på min bil och jag har beställt dem på www.dackonline.se. Billigaste som jag hittat hittills. Någon som handlat där också?
Känns inte så mycke racing över dom där däcken, mera till från jobbet däck
Ungefär som mina pilot sport. bra däck på en vardagsbil men på strippen, nej.
Toyo R däck bettar bra, både 888 och R1R och Yokohama advan a48 är inte ett dugg sämre.
Magnus