Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2011-06-09 22:07:19

biturboflameboy
Medlem
Från: Åby
Registrerad: 2005-03-14
Inlägg: 839

gatracing

hej, tänkte ni som har erfarenhet av o rejsa på gatan skulle ge lite tips,

åker på 11,5x28"-15 slicks, vad för däckstryck ska man åka med ungefär? hur mkt ska man värma? hur pass agressivt ska jag ställa mitt 4link? med eller utan kränghämmare bak?

nova anders borde kunna ge lite bra tips?

mvh


Svetsar, Alu, rostfritt/syrafast, svart, mässing, TITAN . Kan även Bocka/klippa/valsa/stansa plåt. gör stora som små jobb! behöver du min hjälp PM:a

Offline

 

#2 2011-06-10 23:55:04

biturboflameboy
Medlem
Från: Åby
Registrerad: 2005-03-14
Inlägg: 839

Re: gatracing

ingen som e ute o rejsar på nätterna som vill dela med sig av lite tipps??


Svetsar, Alu, rostfritt/syrafast, svart, mässing, TITAN . Kan även Bocka/klippa/valsa/stansa plåt. gör stora som små jobb! behöver du min hjälp PM:a

Offline

 

#3 2011-06-11 00:34:47

Qethox
Forumsponsor
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-11-22
Inlägg: 291

Re: gatracing

är ofta ute och rejsar, kan dessvärre inte ge nåra tips eftersom jag alltid förlorar wink
ne då så illa är det inte, men rejsar inte på så hög nivå smile


[Same shit diffrent day]
www.garaget.org/qethox

Offline

 

#4 2011-06-11 12:32:53

z28
Medlem
Från: Från en snabbare del av Köping
Registrerad: 2003-01-27
Inlägg: 3873
Webbsida

Re: gatracing

Krängningshämmare är bra, tryck så kan du nog börja runt kilot (kanske mer) och se vad som händer, 4-link är ju en djungel då man inte var viktfördelning eller nått. Men IC i höjd med framkant på dörrarna och i marknivå kan man väl testa.
Annrs har du den kunskap du behöver nere i "garaget"


1.38 6,02 185 9,44 230
http://www.nonameracing.se
Huvudsponsor http://www.eliassons.info/

Offline

 

#5 2011-06-11 15:08:26

biturboflameboy
Medlem
Från: Åby
Registrerad: 2005-03-14
Inlägg: 839

Re: gatracing

z28 skrev:

Krängningshämmare är bra, tryck så kan du nog börja runt kilot (kanske mer) och se vad som händer, 4-link är ju en djungel då man inte var viktfördelning eller nått. Men IC i höjd med framkant på dörrarna och i marknivå kan man väl testa.
Annrs har du den kunskap du behöver nere i "garaget"

ungefär som ja tänkte då. ska ge mig ut o prova lite olika tänkte jag, brukar man ställa dämparna riktigt mjuk i kompressionen o hårdare i returen så bilen behåller sättnigen längre ?


Svetsar, Alu, rostfritt/syrafast, svart, mässing, TITAN . Kan även Bocka/klippa/valsa/stansa plåt. gör stora som små jobb! behöver du min hjälp PM:a

Offline

 

#6 2011-06-11 16:01:08

z28
Medlem
Från: Från en snabbare del av Köping
Registrerad: 2003-01-27
Inlägg: 3873
Webbsida

Re: gatracing

Nja, ær komp før mjuk så sjunker bara bilen ihop før fort och marktrycket minskar, nær du ryckt upp fronten så vill du att vikten ska vara på bakhjulen så låt dæmparna hålla i mot så dæcken tar lasten och komprimerar bakdæmparna sakta førsta biten. Har inte kørt 4 link på gatan men vi lekte ju en del med Zan så jag skulle nog børja med ca 70% hårdhet på bægge (ut/in) bak, slår du inte fast bakhjulen i startøgonblicket så kan du slæppa på rebound eller gøra den aggresivare.


1.38 6,02 185 9,44 230
http://www.nonameracing.se
Huvudsponsor http://www.eliassons.info/

Offline

 

#7 2011-08-29 10:43:10

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: gatracing

Med 4-link kan du gå med mjukare setting ju bättre grepp du har och tvärt om på dåligt grepp, Z28 har gett dej några bra tipps redan så kör på det och prova fram vad som gäller för din bil och effekt. försök dock hålla trycket på axeln så långt som 60foten (18 m) om du kan.

Däcktryck ska provas ut inviduellt på varje bil då vikten och fördelningen inte är lika på varje bil med 1-1,2kg är en start som funkat ofta för mej med olika bilar från tunga impalas till lätta novor.. MEN bara ett uppvärmt slicks med "footprint" test kan säja vilket tryck du behöver, ska du köra med de moderna gatslicksen så blir det andra tryck än med slicks


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson