vilken temperatur på kylarvattnet ska det vara vid normal drift (på min 98:a)? står inget i manualen om det.
den här bilden klippt från manualen visar ganska precis hur min ser ut när jag kört ett tag. det känns lite?
om jag får gissa så är mätaren konstruerad så att normaltemp = visaren står rakt upp.
till saken hör att jag nyss bytt termostaten så den är schysst.
scanna den med ett riktigt instrument istället.. det finns två tempgivare , en till datorn och en till instrumentet och den till instrumentet verkar lika exakt som ett solur i sverige ,,, har du inte högre arbetstemperatur än vad som visas på bilden har du knappt någon värme i luftutsläppen inne i bilen
Vad för termostat stoppade du i ? (vilken temp) vet du att den öppnar vid rätt temp ? testat att koka innan för att se funktion ?
210 Deg F (rakt upp) är 98.88grader Celcius. (låter lite högt för normaldrift men jag har en 3gen så jag törs inte säga exakt vad 4gen ska ligga på..., Kanske någon med 4gen kan hoppa in och skriva :-)
3gen har iaf en termostat på 195 Deg F (alltså ~90.5celcius)
Cheers!
ALDL Kablar & Chip finns att köpa under Köp & Sälj på http://irocz.info.se/ 

På Lt1or går den knappt högre om du står inte står i kö, på Ls1or så startar fläken på 180 och stänger av då den kylt ner motorn till en bit över 160 så bekymmra dig inte över det där. (Värdena tagna från en icke 4gen bil men en Ls1)
Skulle ialla fall inte bry mig om å scanna....
Senast redigerat av z28 (2009-11-20 23:02:15)
Håller med Åke! Dessutom har jag ett svagt minne av att GM i LSx bilarna la in en fördröjning i Tempmätaren så ägare inte skulle bli nervösa av att den fladdrade som LT1 kunde göra från ca 1/3 till 2/3 utslag på en varm dag i just kökörning.
Magnus
Senast redigerat av Mangan (2009-11-20 23:50:08)
oki, jag körde den en sväng idag och inget fel på värmen i kupen iaf... det är väl som ni säger att det är normalt.