Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

#26 2009-04-28 14:33:47

Rumpkullan
Medlem
Från: Krylbo
Registrerad: 2009-03-30

Re: Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Mangan skrev:

Lung och fin nu Katten!!

Menade bara att det är viss skillnad i teknink om man bara vill lägga rökridå på byn eller om bara vill rensa gat däcken fårn vatten, gummirester och grus.

Har du redan nu problem med att hon släpper på ett hjul skall du vara lite försiktig med burnadet, har för mig att nån påstått att man slita ut packboxar i bakaxeln vid förhäftigt enhjulsburnade, men har ingen erfarenhet själv.

Kommer du ner den 16/5 kan du få prova mina DR's back på din bil.. får vi se om det är skillnad

Magnus

He he, ja e lugn å fiiin...skulle bara se om du hajja te, jag vet att du klarar det där...huhm...
Hon  släpper villigt...det sker direkt, en tvätt äkta morrhoppa...hm jag ska ner den 16:e, vet bara inte om jag tar egen bil eller samåker.
Har jag inte fått till min bil tills dess så kanske Mangan har lust å undervisa Monika i hur man ska läsa det eminenta elschemat du pdf:ade över..i så fall bör jag ta min bil med, du/nån hade löst detta med å sova över ifall man vill gå på det däringa trevliga grejjset du hitta på te kvällen, som jag förstod på Göran Sjödal igår, låter skoj.

Ses

/M

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-04-28 14:37:12)

think ....som en gammal Amazon, med lister o crome.

#27 2009-04-28 17:13:47

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

Mangan skrev:

Har du redan nu problem med att hon släpper på ett hjul skall du vara lite försiktig med burnadet, har för mig att nån påstått att man slita ut packboxar i bakaxeln vid förhäftigt enhjulsburnade

Vart lite nyfiken på den teorin...Hur sliter det mer på pboxar med enhjulsbörnis?

Ang ditt burnande Vimsan, ut och prova nu så ska du se att det kommer gå skitbra!

#28 2009-04-28 17:45:21

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30

KraSHwiLLe skrev:

Mangan skrev:

Har du redan nu problem med att hon släpper på ett hjul skall du vara lite försiktig med burnadet, har för mig att nån påstått att man slita ut packboxar i bakaxeln vid förhäftigt enhjulsburnade

Vart lite nyfiken på den teorin...Hur sliter det mer på pboxar med enhjulsbörnis?

Ang ditt burnande Vimsan, ut och prova nu så ska du se att det kommer gå skitbra!

Jag har för mig att resonemanget var att man skulle få sån jäkla snurr på det spinnade hjulet eller nått däråt, som sagt, vet jag inte riktigt hur dom grundade det, ingen är ju speciellet intresserad av enhjuls burnisar iaf.

Magnus

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

#29 2009-04-28 17:47:31

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

Undrar vem som kom på det där alltså.
En bil som kör i 120kmh på E4an har ju rätt bra rotation på däcken också, och ett däck snurrar väl inte snabbare för att det bara driver på ett hjul eller?

#30 2009-04-28 18:52:11

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Webbsida

KraSHwiLLe skrev:

En bil som kör i 120kmh på E4an har ju rätt bra rotation på däcken också, och ett däck snurrar väl inte snabbare för att det bara driver på ett hjul eller?

Ett däck driver väl egentligen alltid på ett däck, om ett däck skulle driva på två däck så blir det ju en dubbeldäckare och det är ju en buss. Man ska inte driva med en buss.

1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

#31 2009-04-28 19:05:45

Benke
Admin
Från: hemma
Registrerad: 2003-01-12
Webbsida

Rolle skrev:

Ett däck driver väl egentligen alltid på ett däck, om ett däck skulle driva på två däck så blir det ju en dubbeldäckare och det är ju en buss. Man ska inte driva med en buss.

lol lol thumbu

Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro
Bara GM smile Chevrolet Camaro Iroc-Z 1985 - Saab 9-3 Aero 2.8T 2007

#32 2009-04-28 19:11:00

AJ
Getfarmare
Från: Wontloose
Registrerad: 2007-10-04
Webbsida

Jag trodde det var diffdreven som tog stryk, att dom typ kunde nypa/skära i lagringen? Funderade lite på det där med rejsa och jag har fått för mig att just cabbar inte var välkommna på banan pga säkerhetskäl.....rätt eller fel?

Got
The
Original -66 + LeMans -73

#33 2009-04-28 21:11:37

Rumpkullan
Medlem

AJ skrev:

Jag trodde det var diffdreven som tog stryk, att dom typ kunde nypa/skära i lagringen? Funderade lite på det där med rejsa och jag har fått för mig att just cabbar inte var välkommna på banan pga säkerhetskäl.....rätt eller fel?

Mjo jag tror man skall tänka sig för en å två ggr innan man börjar leka för mkt med en cabbe, men nu kommer jag aldrig i helvetet ställa upp i nå "race" eller annat stök, för rädd om henne för det, men jag skall lära mig "leka lite".

Fui faen, apropå leka, jag har det i mig, men inte från 0-100 om man säger så, men jag törs ju ge på rätt friskt när jag väl är under rull om man säger så redface jag var ut å körde Dubblis Iroc-Z ikväll, scchhhh....herre jäääääääävlar va hon är härlig, morr, jag öh..hm startade på ettan (under rull iofs) gav järnet å det släppte inte alls, jag var väl rätt snäll så sett, MEN jag gav verkligen på, stegade uppåt å JESUS det är så man får ha haklapp på sig när man får krama ur en sådan donna, nåt säger mig att det är bara en liten spärr jag ska över, eller så är jag för hönsig med min egen bil bara....tja, det är ju skillnad på pulver som natt å dag...

Apropå det...han jobbar till elva...he he...jag hinner ut en sväng till, hej hopp !!  inlove 
(Jag bara SKA ha en TPi snurra sen...måste ha....ja om jag bestämmer mig för att fortsätta vara Camaro åkare då baby

Kraaam

#34 2009-04-28 21:14:36

Rumpkullan
Medlem

Rolle skrev:

KraSHwiLLe skrev:

Bussen står bredvid Camurran.....är ft en V70....som ynglat av sig ? jofan det står en V40 där å ??
Nån som vill köpa en V40 2.0T ??  skratt. (den är billig idag....)

Rolle - hoppa i sparkdräkten å gå å sov... BUSS ?? uj uj uj... roll  (grod dräkten va det väl ? öh f'låt)

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-04-28 21:15:07)

#35 2009-04-29 00:37:26

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01

Nej eller ja axel tätningen tar stryk men de saker som tar mest stryk är diffdreven som vid enhjuls burnisar snurrar som aldrig förr, och då de bara är glidlagrade så kan de skära och antingen spricka och ramla isär och då kan de hamna mellan kronhjul och pinjong med totalskrotad axel och kanske även bil, (jag skrotade som tur var bara axelns innehåll men det var ruggigt) eller så skär dreven av diffpinnen som de sitter i med ung samma resultat..

summa sumarum, enhjuls burnisar suger och är inte nyttiga alls.. = Ocoolt

Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

#36 2009-04-29 00:43:38

Janne
V2:a
Från: Hägersten, tillbaka igen
Registrerad: 2003-02-01

Vimsan.

Ser ut som om du är på rätt väg. Noterade att du startade på ettan ikväll, lade du i tvåan sen??  wink

F.d Camaro 72   12,75 sek/175 km/h = 402 m
                          8,11 sek/142 km/h = 201 m
Segrare i Den Stora Striden 2005 samt även 2006 och 2007 på w.o. big_smile big_smile big_smile

#37 2009-04-29 01:12:58

Nova67ss
Medlem

Mangan skrev:

KraSHwiLLe skrev:

Mangan skrev:

Jag har för mig att resonemanget var att man skulle få sån jäkla snurr på det spinnade hjulet eller nått däråt, som sagt, vet jag inte riktigt hur dom grundade det, ingen är ju speciellet intresserad av enhjuls burnisar iaf.

Magnus

Som differentialen är uppbyggd med drevningen så blir det lite så här.. säj du burnar och hastighets mätaren visar måttliga 70 km/t

Om du burnar och båda hjulen snurrar lika fort, då snurrar pinjongen på kronhjulet som driver båda drivaxlarna och båda hjulen snurrar, MEN diffdreven inne i differentsialen står nu i samma possition även om de följer med diffhuset runt.. och båda hjulen snurrar i motsvarande 70 Km/t

MEN skulle ett hjul låsa upp i backen och stå still, då sker följande, Pinjongen driver fortfarande kronhjulet som nu driver en axel runt, men då den andra axeln står stilla så kommer diffdreven att ta den snuurande rörelsen och överföra den hastighet som var avsed för den stillastående hjulet och skicka den till det hjul som snurrar så det kommer att dubblera sin hastighet till 140Km/t

Tänk då vad som händer om du snurrat igenom vxlarna och din hastighets mätare når över hundra (100Km/t) och ett hjul står stilla, det är INTE bra för nån del i din axel..

Racing trix till dej då du frågade så snällt

är att köra förbi (runt eller om du måste igenom då) vattnet i burnoutboxen om du kör med vanliga däck  oavsett diffbromsat eller ej,  backa tillbaks nära men inte i vattnet, gör 1 - 2 torrburnisar så hjulen/et krafsar rent från vatten och småsten på ytan och mönster, rulla sen fram mot startlinjen

OCH försök hitta spåren av bilen som körde löpet före dej (som du så smart stod och spanade efter när du väntade i upplajningen) speciellt om det var en slicksbil..

I ditt fall Vimsan skulle jag nog stagea in rätt djupt, och stalla bilen lätt (full broms och ca 2000 - 2500 rpm på motorn) ca 5-10 seck innan starten går sen bara fälla fullt, och köra på driven de första ggrna

Kör försiktigt tillbaks på retur resan och torka bort det fåniga flin som finns där, och se ut som det var "just another walk in the park" big_smile

Jo cabbar brukar vara mer restriktioner på, men pratar vi inte 12 sec eller snabbare så är det inte så stora om ens några sådana..

De kommer troligen ta bort hjälmkravet i prova på klasserna då ni knappast kommer upp i 120 Km/t på den sträckan och det är ju vad ni vanligen kör på motorväg UTAN hjälm normalt..

Och en lånad hjäl som inte sitter rätt/bra är farligare att ha på sej än vara utan OM man skulle krascha..

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#38 2009-04-29 05:02:20

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma

Så har du börjat träna ännu??

Jah har börjat förberda mig mental för Ponys on track,,,
http://inlinethumb54.webshots.com/44597/2789937830079592189S425x425Q85.jpg

Fast jag brände mig lite i solen *LeR*

Magnus

Senast redigerat av Mangan (2009-04-29 05:02:48)

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

#39 2009-04-29 12:29:08

Hogge
Medlem
Från: Dalarna/High Voltage Walley
Registrerad: 2003-03-03
Webbsida

Camaro Vimsan CCS #1286 skrev:

Mja det är inte så bara Ollie, jag är lite blyger i det fallet å jag vill tjuvträna, jag vet ju inte ens hur jag faktiskt reagerar, jag skulle ALDRIG köra fram till en gran å sätta plattan i mattan utan att ha testat på, jag vill absolut lära känna min bil hur den går å vad den kan å inte, och HUR JAG skall agera, det sitter så förbannat djupt i mig att köra behärskat å inte provocera, jag är livrädd för å volta igen, har fasen rullat / flygit 5 helvarv i luften, inge sugen på å lägga cabben på sida...burr burr...

Så åka till nån bra sträcka en sen kväll å tjuvträna med nån som HAR TÅLAMOD och kan lära mig spaka å gasa som jag bör, det är vad som behövs. Man får INTE skratta åt mig eller håna mig under den stunden, för då smäller det, näääh tålamod å bita sig i läppen tills det är över är ett måste,  de o lite humor...

Jag vet bara att skulle jag träna med Dubblis skulle vi bli hett osams, skulle jag köra med Hogge skulle han skratta ihjäl sig över mina taffliga försök, å jag skulle bli sur å åka hem....annars hade jag bett nån av dom direkt....så jag kastade frågan rakt ut i luften, nu har jag så många tips så jag skall ge mig ut å träna när ingen vet, bara Benke vet, för han vet allt å lite till eek

Ollie, du gjorde skitbra ifrån dig på din premiär, Vimsan satt tom å va stolt när hon såg dig fara fram där, tyckte du va så förbannat modig,
o du har så rätt, men nääh i detta fallet är jag lite blyger, vill veta först va de handlar om.

Ni är nog inte vana med Vimsan på det sättet, hon är ju allt annat än blyg normalt sett MEN det händer, och jag KAN bli generad åsså så...hmmm jodå...handlar om dagsformen å vad som sägs å av vem...siddu.

Ollie - självklart ses vi...kommer du inte ner sista april ?...  Så ses vi åtm hos Myran 9 maj, å då skall jag åka röda faran, för nu är den igång, jag fick köra den nu på lunchen, ännu efter 20 min så har jag raggen rest, isch sikken go kärra det är, hm undrar om jag ska förhandla mig till ett byte ?? he huhm... roll  näh, skulle inte tro de, Bettan är min kärlek men hon behöver hottas till å pumpas upp lite..öh greppvänlig ratt å 17" svarta fälgar med polerad kant, mums, musikmaskin som tål Vimsans dunka dunka, å när TBi:n somnar in, tja då får man lura ut va man ska knö ner..tills dess får hon stånka på.

Bye

Inte skulle jag skratta..... du har ju vart tvärt avig till dylika evemang!... wink

Ska nog visa dig hur man gör!...... dock tror jag du är en "one wheel peeler" med din Bas Camurra!. Låna Dubblis IrocZ så fixar vi det..... mjääähehehehe lol ojdå, nu  skrattade jag visst !.... redfacetwisted

Senast redigerat av Hogge (2009-04-29 12:30:43)

Drop Top IrocZ Bonestock 305 TPI 
http://img.photobucket.com/albums/v224/Hogge/IrocZ28vertIntRacOfChamps.jpg
TCI preppad Eskomatic TH700R4

#40 2009-04-29 13:38:24

Rumpkullan
Medlem

Mangan skrev:

http://inlinethumb54.webshots.com/44597 … 425Q85.jpg

Magnus

Mangan...vad har du gjort där som kräver hushållsrulle/torkpapper eek du ser varm ut, he he
Skulle va straffbart å ha de så gött som du där...he he he (avundsjuk-javisst erkänner direkt).

Mja jag började öva igår med Iroc'en som sagt, provade bromsa fast mig och ge på, men sen kom jag på en sak, med en kulle på ena sidan å stängsel på den andra å med tanke på Dubblis nylackade bil vore synd å fladdra av med, så fegade jag ur, det är förjävligt men sant... baby o han har inte ens monterat nya tempgivarn än, hon stiger snabbt i temp den attan, nääh dä va ba å rulla hem...

Morr jag får väl ge mig ut i TBi:n å ge på å se va som sker...ENSAM eek

Anders/Nova:  jag förstår vad du menar...det är noterat...

Hogge:  Du skulle visst skratt så tårarna sprutar...jag vet hur du funkar...fast du kan fortfarande slå mig med häpnad ibland så hmm.. wink

#41 2009-04-30 20:48:30

Stefan Thörnqvist CBB433
Forumsponsor
Från: Falkenberg
Registrerad: 2007-05-24
Webbsida

Camaro Vimsan CCS #1286 skrev:

Mangan skrev:

http://inlinethumb54.webshots.com/44597 … 425Q85.jpg

Magnus

Mangan...vad har du gjort där som kräver hushållsrulle/torkpapper eek du ser varm ut, he he
Skulle va straffbart å ha de så gött som du där...he he he (avundsjuk-javisst erkänner direkt).

Mja jag började öva igår med Iroc'en som sagt, provade bromsa fast mig och ge på, men sen kom jag på en sak, med en kulle på ena sidan å stängsel på den andra å med tanke på Dubblis nylackade bil vore synd å fladdra av med, så fegade jag ur, det är förjävligt men sant... baby o han har inte ens monterat nya tempgivarn än, hon stiger snabbt i temp den attan, nääh dä va ba å rulla hem...

Morr jag får väl ge mig ut i TBi:n å ge på å se va som sker...ENSAM eek

Vimsan !

Så här kan man göra, bara att gasa....

/ Stefan
Anders/Nova:  jag förstår vad du menar...det är noterat...

Hogge:  Du skulle visst skratt så tårarna sprutar...jag vet hur du funkar...fast du kan fortfarande slå mig med häpnad ibland så hmm.. wink

#42 2009-04-30 20:50:18

Stefan Thörnqvist CBB433
Forumsponsor
Från: Falkenberg
Registrerad: 2007-05-24
Webbsida

Vimsan !

Så här kan du göra, bara att gasa cool .

http://www.garaget.org/video/ze06j6i7rkt6

/ Stefan

#43 2009-05-05 19:49:19

Rumpkullan
Medlem

twistedeek Jag blir flitigare å flitigare he he he..men just nu är det pyspunka på tanken på den roliga bilen....idioterna som monterade in ljudpaket (en firma) borrade hål i tanken, vi misstänkte det redan i söndags å idag vart det solklart, suck följer ni med i morrn å slår några brännbollsträn i husväggen där ??? det e själva faen, kärran skall då råka ut för jubelåsnor, först Krylbo Motorcenter som bulade till den förra året å inte erkänner å nu en borr rätt in när puckona sätter in slutstegen i skuffen....arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh i morrn blir det hett...dom skall jäklar få laga den snabbt...under bevakning !!!!

Såååå bara å beställa en tank från skroten å få en firma å byta den snabbt eller ???  sen får Vimsan gasa å leka i Gävle på lördag..griiiiiin
(Men den är ju en rå busbil å jag älskar å leka lite....burr hur ska detta gå ?? )

#44 2009-05-05 21:10:24

Nova67ss
Medlem

Vimsan, ska försöka komma till Feppel i slutet på veckan med din förfrågan big_smile

Jobbar nätter så jag är inte så snabb och pigg i tanken som jag ... hrm ... brukar vara

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#45 2009-05-05 21:30:42

SteveBarkbit
Medlem
Från: Gällivare
Registrerad: 2005-01-21

Lät ju inte så kul med hål i tanken,,,,det är ju inte "bara" att byta på en gen 3 det sitter en bakaxel i vägen vill jag minnas........

There is no replacement for displacement.

#46 2009-05-05 21:34:26

Kirre
Gäst

Typikt gammal jänkare skitväghållning! släpper i första bästa kurva! he He!
/ Erik

Stefan Thörnqvist CBB433 skrev:

Vimsan !

Så här kan du göra, bara att gasa cool .

http://www.garaget.org/video/ze06j6i7rkt6

/ Stefan

#47 2009-05-05 21:35:53

Kirre
Gäst

#48 2009-05-05 23:10:36

Rumpkullan
Medlem

SteveBarkbit skrev:

Lät ju inte så kul med hål i tanken,,,,det är ju inte "bara" att byta på en gen 3 det sitter en bakaxel i vägen vill jag minnas........

Nja åtm avgasröret...som det ser ut...skit samma det skall göras OCH DOM SKALL FÅ BETALA IDIOTERNA, blir så förbannat lack på inkompetent yrkesfolk, denna stackars Iroc har verkligen en förmåga att råka illa ut när den är i andras händer, näää dom får betala en ny tank å expressfrakt dom jäkla mupparna, sen får dom bjuda på installationen av ljudanläggningen MEN tanken byter han helst själv, så vet han vad som sker åtm. Han kommer ju aldrig tordas lämna in sin bil mer på verkstad etc, nu är det bara å skaffa GM's servicemanual , den stora, och gör allt själv hädanefter. Suck...

Menar du allvar ??? ska bakaxeln ner ??? nån som vet ?? är det så - så blir det byte av tank på verkstad under inspektion av herr W kan jag tro, skratt...å då blir det dyrt för decibell-hannarna...

Nääh jag hoppar runt i min lilla TBi snurra glad å sjunger, jag har inget värsting ljud, å nån hårboll ska då inte få montera nåt slutsteg i min skuff, nänänänä..

#49 2009-05-05 23:13:25

Rumpkullan
Medlem

Nova67ss skrev:

Vimsan, ska försöka komma till Feppel i slutet på veckan med din förfrågan big_smile

Jobbar nätter så jag är inte så snabb och pigg i tanken som jag ... hrm ... brukar vara

Tack gullet, det är den tjockare midjelisten, inte den som satt på en del 87:or, så du vet...ja det är ju precis sån som du ser på min bil fö...
Å måste man köpa alla delarna så får det lov å bli så...som sagt..

Kramen (längtar efter att få se dig i bikini snart....skratt)

#50 2009-05-05 23:15:28

Rumpkullan
Medlem

Kirre skrev:

Så här kan du göra!  http://www.garaget.org/video/8ayekgyhuab4

Den gode Kastemyr i Valbo har redan listat ut nån djävulsk plan för å få ner mig i nåt hårigt fordon, han ställer tom upp med blöjor....perverst...
Nääh ska han skrämma mig så jag skiter på mig får han ta konsekvensen - utan blöja..

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Sidfot