jepp, som rubriken lyder fyrlink godkänd 6p bur, motor byte, vxllådsbyte, bakaxelbyte mm. mm. lite bilder
buren lakerad o ditmonterad, epp par rör till ska dit.
har rensat hela baken på plåt mm. bara karossen kvar i stortsett.
nu har jag oxå kapat bort hela golvet från främre stolsfästena, golv ska byggas nytt o höjas upp för o få plats med avgassystem mm. o käna lite markfrigång.
Och nu är ännu mer plåt e bortkapat. +massa annat som ja säkert glömt 
allt för nuet
Senast redigerat av biturboflameboy (2005-12-31 03:57:40)
Kul, det blir ju en ren racebil av den 
ska den besiktas som ombyggt fordon eller amatörbyggt?
ombyggt fordon ska de bli
därför får ja ju bara bygga om bak delen tillobörja med, så jag måste trixa o lura lite me golvet o så för de e dom hårda på att de ska vara orginal struktur på mm.. men de e kul o pilla med. hoppas allt går enligt planerna bara så ja kommer ut i sommar
har komit ganska mykek längre på vägen men har ej fotat bara
Senast redigerat av biturboflameboy (2005-12-31 16:06:15)
edit 
Senast redigerat av biturboflameboy (2006-01-01 14:45:21)
Hur var det med buren, hembyggd eller har du köpt den?
hemma byggd e den
Vad kommer det bli för motor i ditt bygge?
Ser riktigt bra ut! Hoppas du kommer ut till sommarn.

Klasse Camaro-94 skrev:
Vad kommer det bli för motor i ditt bygge?
en chevy sb 350, med dart toppar vet ej riktigt vad dom heter. 11.1 kompkolvar smiddvev o stakar holly 850, insug o kam e ej bestämmt än, ska lämna ca 600 + 200 i flaskan 
Holley 850 på en 350? Låter lite overkill eller? Eller menar du Holley 1850 

en 850 på en 350 som lämnar 600hk är inte för stort. Iaf inte i min bok, vet att vissa tycker en 600cfm förgasare passar utmärkt till 1000hk men det får ju stå för dom 

Önskar att jag kunde svetsa. Får väl ta och köpa mig en bok, det funkade ju när jag byggde motorn så ..
Ser bra ut mera bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Camaro Daniel skrev:
en 850 på en 350 som lämnar 600hk är inte för stort. Iaf inte i min bok, vet att vissa tycker en 600cfm förgasare passar utmärkt till 1000hk men det får ju stå för dom
funka för farsan så..
de ska nog inte va nåra problem därinte
Camaro76 skrev:
Ser bra ut mera bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mera bilder komme rnär kameran är med + att det skett lite mer större förändringar. alltså ca 2dar lr nått 
biturboflameboy skrev:
Camaro Daniel skrev:
funka för farsan så..
de ska nog inte va nåra problem därinte
Ja då så, kör så det ryker!

de ska ja oxå 
Låter som att du kommer ha en Manlig bil när det är klart 

sådär dax att updatera lite.. har hänt ganska mycket nu,, det synliga som hänt är att hela "ramen" är klar. det är fortfarande många fler rör som ska dit,
lite bilder somvanligt så e dom dåliga för doom e tagna med mobilen,
update..
nypolerade o uppfräschade stötdämpare Koni. inhandlades på Åby MK dragracing marknad.

Senast redigerat av biturboflameboy (2006-02-26 12:51:14)
tänkte jag skulle uppdatera lite. va ju ett tag sen hmm..
åren har gått och man har köpt hus med garage som kräver enheldel tid med renovering osv. men nu e det iaf dags o sätta igång o bygga lite bil.. bytt inriktning nu byggs bilen om för banåka/drifting.
saker som ska göras:
*ny baklucka
*nya stötdämpare fram (gula koni) bak koni coilovers.
*ny kränghämmare fram kraftigare eftermarknads cromemolly. bak troligtvis sellholmknivar
*nya bromsar runtom corvette c5 med 4-kolvs wilwood ok
*bygga om bur, lägga till lite xtra rör i framvagn för mindre flex.
*lägga igen taklucka
*bredda framskärmar
*ny ratt
*nya stolar
*hydralisk vertikal handbroms
*ny tändbox MSD 6Al ny fördelare nya tändkablar osv.
*ny bakaxel anpassad för 9" breda fälgar
+ massa mer..
första ja gjorde va ett motorstöd, trött på o låna alla andras...

nya ratten o nya fästet tillverkat till den.

Nytillv stolsunderede
skärmar påbörjat, 40mmbredare/sida
grundämnet
avslipad och uppkapad

myckert svetsa o knacke kvar innan det blir bra

uppdaterar med bilder på nya förlängda bakluckan med lexanruta som vart klar idag. + provmontering av bromsar och tillv av nytt ok fäste.
fortsätteruppdater lite.. byggt ny baklucka från scratch. förlängde den 250mm för att det ser estetiskt bättre ut än innan med jättestora glasrutan. och istället för glas så sitter där nu lexanplast ist. kan säga att det va mkt vikt som försvann, gamla luckan orka man knappt lyfta dän..ja ni vet ju
, denhär slänger jag dit själv utan problem! helt klart värt..
börja med o göra en ram av knäckta profiler i 1,5mmplåt. sedan falsa ja ett "skinn" av 0.7mm plåt över den.

o vingen passar fortförande bra på nya bakstycket..
provmonterat på bilen
byggde en rörram o svetsa dit i bakstycket, i rörramen sitter gångjärnen skruvade i.. svetsade sen dit en ram runt röret för o skruva rutan i.. 
här ser man rätt tydligt den nya snygga linjen som tar bort skalbaggeutseendet som va förr när rutan gick nästan ända bak till vingen;)

till bromsarna..
på camaron är hubben o skivan i ett stycke som ni alla vet, vilket det inte är på en corvette c5, finns lösa wilwood hubbar o köpa men jag snikade in lite på det o svarvade av skivan från hubben så jag fick 2st lösa. 
c5 skivor och hubbarna..

fick modifiera spindeln rätt mkt för o kunna få dit okena så dom satt bra. fick kapa av gamla armarna som höll orginaloket o sen borra o gänga upp hålen som bromssköldarna satt i förr o sen tillverka ett 6mm plåt att skruva oken i. så såhär vart det tillslut. 
provmonterat på bilen
oken fram är wilwood superlite, bak blir det wilwood dynalite och wilwood spot till hydraliska handbromsen på en egen krets.. nu håller jag på med buren för tillfället meddans jag väntar på bakaxel delar från us. så mera kommer, staytuned!
när ja endå håller på tänkte ja ja kunde lägga upp lite gamla bilder, då dom flesta säkert aldrig såg hur bilen vart i ver.1
I stort sett allt är hemmatillv. dvs ja som har tillverkat i stort sett allt på bilen.

Senast redigerat av biturboflameboy (2009-03-15 10:19:51)