Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

#1 2017-10-08 19:14:20

harald
Medlem
Registrerad: 2005-01-19

World S/R torquer toppar

Hej, är det någon som kör med World S/R torquer toppar. Några erfarenhet och omdöme tages emott. Funderar och skaffa sådana till min 406.
Tack i förväg.

Mer, mer, mera vrid.

#2 2017-10-11 22:32:06

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

Re: World S/R torquer toppar

Hoj.
Ska du ha vrid eller snyta ur skiten så att säga? big_smile

Vad består resten av din motor av...eek

Numera helt bildlös...

#3 2017-10-15 20:00:55

harald
Medlem
Registrerad: 2005-01-19

Vad jag ville veta var att om ägarna är nöjd a  med topparna. Har läst en hel del amerikanska sidor om om dom här billigare alternativen och många har
varit missnöjda med sina toppar. Dåliga ventilfjädrar, hög oljeförbrukning, dvs, dåliga ventilstyrningar och tätningar .Otroligt nog även lossnande ventilsäten,
hur är det möjligt på nya delar. En man hade klagat på ventilsäten hade lossat med stora skador som följd, och hade fåt i svar att trodde han att han skulle
få för så lite pengar. Om man ska köpa billigare delar så måste man vara på sin vakt. Tycker att om man köper billigare saker så måste dom väl fungera och göra
sitt jobb. Det är väl de minsta som man kan begära. Alla kan ej eller vill köpa dyra AFR toppar som kostar tre gånger så mycket. Så jag ville veta om sånt har
hänt till någon här i Sverige. Tack för ordet.

Mer, mer, mera vrid.

#4 2017-10-20 16:49:29

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31

harald skrev:

Har läst en hel del amerikanska sidor om om dom här billigare alternativen och många har
varit missnöjda med sina toppar. Dåliga ventilfjädrar, hög oljeförbrukning, dvs, dåliga ventilstyrningar och tätningar .Otroligt nog även lossnande ventilsäten,
hur är det möjligt på nya delar.

Det är nog inte alltid delarna det är fel på skulle jag tro....big_smile

Jag har haft en motor med World Products Sportman ll.
Dom var fina och motorn gick grymt, innan montering så tog jag isär dom och slipade ner gjutskägg som var kvar sen tillverkning annars nöjd med dom.

Skulle jag köpa toppar idag så skulle det nog bli GMs vortec, dom är riktigt prisvärda och bra!

Numera helt bildlös...

Sidfot