Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2017-02-23 09:08:07

Bolveat
Medlem
Registrerad: 2010-06-10
Inlägg: 192

Vinkel på motor/låda ls1/4L60e

Här kommer kanske en dum fråga men eftersom jag är novis och en sketen hudmålare så ställer jag frågan för att undvika att stå med mitt glesa skägg i brevlådan.

Motor och låda är klara att bultas fast i bilen. Har läst spaltmetrar om piniongvinkel. Men nu när jag ska bygga om växellådabalken (om ingen har en färdig liggandes:) )så undrar jag om jag behöver ta hänsyn till vinkel på vxllåda/motor eller ska den vara i våg så att säga? Eller ska den vara nån grad upp eller ner etc etc.
Nåt annat jag behöver tänka på gällande Växellådsbalk förutom att den inte blir i vägen för avgassystemet?

Tänkte modifiera min th350 balk om den infon behövs.

Offline

 

#2 2017-02-23 10:26:25

Z-27
Medlem
Från: Johanneshov
Registrerad: 2007-07-26
Inlägg: 1690

Re: Vinkel på motor/låda ls1/4L60e

Det viktiga är ju att vinklarna är parallella med kompensation för fjädringen (under belastning/acceleration) när du sätter upp hela drivlinan. Där är det skillnad på expvis fyrlink eller bladfjädrar. Är ju vinklarna på hela drivlinan som är viktigt och inte bara piniongen. Googla driveline angle så löser det sig.
Men orginal sitter motorn tiltad  neråt i bakkant ca 2 grader.

Senast redigerat av Z-27 (2017-02-23 10:27:44)

Offline

 

#3 2017-02-23 10:50:29

Bolveat
Medlem
Registrerad: 2010-06-10
Inlägg: 192

Re: Vinkel på motor/låda ls1/4L60e

Ja just det! Det blir Ridetech 4länk på...
Tackar!

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson