Har forskat lite mera i detta, ser ut som att det enda jag behøver ær styrservosnæcka + en ny pitmanarm som passar på styrservot.
Sen en pump och slangar med fæsten, men det har jag hyffsad koll på.
Ingen som har lite input?
Hur mycket større ær en styrservosnæcka mot min manuella? Jeg har ingen plats kvar mellan headersen som det ser ut idag..
Offline
Ser ut som du behöver annan remskiva oxså för drivning av pumpen. Ev en ny ragjoint beroende på modell av snäcka. Sen rekommenderar jag att skaffa en bra snäcka, typ "Iroc" snäcka från gen 3 Camaro eller annan bättre.
Här finns lite bra info: http://www.pozziracing.com/camaro_steer … ng_linkage
Vad gäller utrymme beror nog mest på vilka headers man har och att man har rätt motorfästen. Jag har nog inte ens 5mm på närmsta stället mot snäckan med mina headers som är 1 7/8 grova. Men hade inte mer heller då jag hade 1 5/8 headers. Så viss justering med hammare kan nog behövas.
Offline
Idag har jag 2mm mellan snæcka och headers, och det ær efter att dom ær justerade med hammare. Den "nya" snæckan får inte vara en mm større før då går det inte..
Det var riktigt mycket bra info i lænken, tack før det!
Offline
ett tips innan du monterar den är att se till att den är rätt justerad. Går inte (väldigt omständigt) att göra när den sitter i bilen. Försökte beskriva det när jag gjorde det, finns att läsa i följande länk.
http://www.camaroforumet.se/viewtopic.p … 28&p=1
Jag har även en .pdf beskrivning av tillvägagångssättet som är skriven av janne suhr en gång i tiden. säg till om du behöver den.
//Jörgen
Offline
Hej Jørgen,
Du får jættegærna maila den till mig. Min mail i PM så jag slipper spam..
Fin projekttråd du har, vansinnigt læcker bil, øvervæger också Z/28 striper på min..
Hur vet jag om den jag har ær glapp, kan man verkligen kænna det utan att ha den i bilen?
Offline
Som du såg i projekttråden så använde jag mig av en momentnyckel för att justera och jag har för mig att jag kunde känna det lilla glappet som var genom att dra den fram och tillbaka. Såg ditt pm, skickar beskrivningen ikväll.
//Jörgen
Offline
Blev lite osæker igår nær jag børjade pula lite, mitt nya servo har styrarmen 180 grader bakvænt mot mitt gamla servo?
Men den kan jag bara ta loss styrarmen och monterara tillbaka den 180 grader førskjutet? Eller kan den bara sitta på ett visst vis och jag har kæpt fel servo?
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:33:36)
Offline
Nu får jag kanske lite originalgubbar på mig, men jag vill inte ha originalstolarna utan nackstød.
En kompis hade dessa øver, som jag BARA provar med. Men jag skulle kunna tænka mig dessa i bra skick och svart.
Dom ser fortfarande klassiska ut och sticker inte ut och man sitter bra. Hærstammar från en Porsche 928/944.
[img]
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:33:48)
Offline
Har æven lagat tankgivaren som hade kærvat fast samt var ganska dårligt kalibrerad for tanken.
[img]
post images[/img]
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:34:02)
Offline
10m2 Dynomat ær bestællt..
[img]
posted image[/img]
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:34:18)
Offline
FastechDuramax skrev:
Har æven lagat tankgivaren som hade kærvat fast samt var ganska dårligt kalibrerad for tanken.
[url]http://s30.postimg.org/n5qdn9cj5/2015_1 … _20_40.jpg
post images[/url]
Hej. Har också problem med min givare. Hur kalibrerade du din?
Offline
Larre skrev:
FastechDuramax skrev:
Har æven lagat tankgivaren som hade kærvat fast samt var ganska dårligt kalibrerad for tanken.
[url]http://s30.postimg.org/n5qdn9cj5/2015_1 … _20_40.jpg
post images[/url]Hej. Har också problem med min givare. Hur kalibrerade du din?
Jag plockade især den och fick allt motionerat som kærvade.
Sen var det så enkelt som att få flottørens pendelrørelse till att matcha botten på tanken nær flottæren ær i sitt nedersta læge och att precis nå toppen på tanken i fullt læge.
Kapade och bockade armen som flottøren sitter på tills jag var nøjd med pendeln.
Offline
FastechDuramax skrev:
Blev lite osæker igår nær jag børjade pula lite, mitt nya servo har styrarmen 180 grader bakvænt mot mitt gamla servo?
Men den kan jag bara ta loss styrarmen och monterara tillbaka den 180 grader førskjutet? Eller kan den bara sitta på ett visst vis och jag har kæpt fel servo?
http://s21.postimg.org/efjlihikn/2015_1 … _33_48.jpg
http://s17.postimg.org/55nzaokjj/2015_1 … _33_42.jpg
Gen 2 Camaro har ju styrsnäckan framför framvagnen...därför armen var vänd åt fel håll. Tror inte en gen 2 snäcka passar alls på en Gen 1??
Senast redigerat av Firehawk-Adde (2015-12-08 17:43:23)
Offline
Firehawk-Adde skrev:
FastechDuramax skrev:
Blev lite osæker igår nær jag børjade pula lite, mitt nya servo har styrarmen 180 grader bakvænt mot mitt gamla servo?
Men den kan jag bara ta loss styrarmen och monterara tillbaka den 180 grader førskjutet? Eller kan den bara sitta på ett visst vis och jag har kæpt fel servo?
http://s21.postimg.org/efjlihikn/2015_1 … _33_48.jpg
http://s17.postimg.org/55nzaokjj/2015_1 … _33_42.jpgGen 2 Camaro har ju styrsnäckan framför framvagnen...därför armen var vänd åt fel håll. Tror inte en gen 2 snäcka passar alls på en Gen 1??
Det ska passa sinsemellan, typ upp till 92 är det "samma" snäckor.
Offline
Z-27 skrev:
Firehawk-Adde skrev:
FastechDuramax skrev:
Blev lite osæker igår nær jag børjade pula lite, mitt nya servo har styrarmen 180 grader bakvænt mot mitt gamla servo?
Men den kan jag bara ta loss styrarmen och monterara tillbaka den 180 grader førskjutet? Eller kan den bara sitta på ett visst vis och jag har kæpt fel servo?
http://s21.postimg.org/efjlihikn/2015_1 … _33_48.jpg
http://s17.postimg.org/55nzaokjj/2015_1 … _33_42.jpgGen 2 Camaro har ju styrsnäckan framför framvagnen...därför armen var vänd åt fel håll. Tror inte en gen 2 snäcka passar alls på en Gen 1??
Det ska passa sinsemellan, typ upp till 92 är det "samma" snäckor.
Har fått av pitman armen och provmonterat servot, det passar
Dæremot ska jag ah tag i en annan pitman arm, men den ligger i USA och væntar med allt annat godis..
Offline
FastechDuramax skrev:
Larre skrev:
FastechDuramax skrev:
Har æven lagat tankgivaren som hade kærvat fast samt var ganska dårligt kalibrerad for tanken.
[url]http://s30.postimg.org/n5qdn9cj5/2015_1 … _20_40.jpg
post images[/url]Hej. Har också problem med min givare. Hur kalibrerade du din?
Jag plockade især den och fick allt motionerat som kærvade.
Sen var det så enkelt som att få flottørens pendelrørelse till att matcha botten på tanken nær flottæren ær i sitt nedersta læge och att precis nå toppen på tanken i fullt læge.
Kapade och bockade armen som flottøren sitter på tills jag var nøjd med pendeln.
Tackar . Får nog göra så på min med:)
Offline
Dubbel
Senast redigerat av Larre (2015-12-10 13:12:04)
Offline
Klistra klistra klistra.... Tror detta kommer gøra susen!
imagur
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:35:21)
Offline
👍 👍
Offline
Liten tur till USA och vad væntade dær?
image hosting 10mb limit
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:35:37)
Offline
Amerikansk bolt on... Jojo.. Allt ska borras, fræsas eller shimsas før att få rætt passform.. Men nya pulleyhjul och glasblæstrad och mattlackad vattenpump pyntar riktigt bra!
photo host
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:35:59)
Offline
snyggt! Tror vi alla känner igen oss i beskrivningen av bolt-on :-)
//Jörgen
Offline
En Camaro ska bara ha sin frontläpp!
Före:
image hosting over 2mb
Efter installation av "bolt on läpp"" (borra om samtliga hål).
pic host
Senast redigerat av FastechDuramax (2018-05-22 10:36:34)
Offline
Ja det är ett måste. Bak kan det diskuteras angående ankstjärten, men fram är det inget snack om saken.
Offline