Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2014-11-15 09:47:07

kooga
Forumsponsor
Från: Harplinge
Registrerad: 2005-03-28
Inlägg: 743

Trimma 350 !

Nu har det blivit dags att göra nåt åt min 350 tpi smile

Ska inhandla toppar samt kamaxel och vill eventuellt behålla mitt accel superram basplatta samt slp runners . Dessa är siamesade och portade vad det går , så har ett bättre flöde igenom än originalinsuget . Har även funderingar på ett hsr-insug istället så vad jag behöver är råd för dessa 2 olika kombinationer .

Är väl egentligen ute efter att få ca 100 hk till i motorn , och samtidigt behålla karaktären en tpi-motor har med bra vridmoment tidigt i registret .  Behålla mafsystemet med ? Har headers . 3" avgas .

  Ingen högvarvig motor alltså då jag i detta skede inte vill riva bottendel etc . Motorn har gått ca 6000 mil . Behålla utväxling med i bakaxel tänkte jag , 2,77 . Härligt ligga på motorväg i det låga varvet som blir med det .

Afr toppar samt nån rullkam compcam ? Finns ju en mängd olika toppar o kammar att välja på .

Nån som har bra exempel på vilken kombination som kan vara lämpligt för att uppnå mitt mål ?
Är det en omöjlighet som jag tänker att få ihop det här ?

Offline

 

#2 2014-11-15 12:39:56

kooga
Forumsponsor
Från: Harplinge
Registrerad: 2005-03-28
Inlägg: 743

Re: Trimma 350 !

268XFI HR13
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- … 8&sb=0

AFR 180cc Street Heads, L98 Angle Plug w/heat riser, 65cc 0918
http://www.buyafr.com/afr-sbc-180cc-str … s-p-8.html



Holley 112-506 TPI Throttle Body 52 mm
http://www.ebay.com/itm/Holley-112-506- … mp;vxp=mtr

Större spridare såklart men hur stora ?

Offline

 

#3 2014-11-15 14:36:45

mihe
Medlem
Från: Östersund
Registrerad: 2003-09-05
Inlägg: 617
Webbsida

Re: Trimma 350 !

Jag har den kammen och ett par AFR 195cc toppar på min lt1a, trivs bra tillsammans och går mycket bra!
Jag kör med 30-spridare.


Z28 -95, 385cui LT4
TeamCamaro.se

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson