Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



  • Index
  •  » Övrigt
  •  » KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

#1 2014-10-23 11:48:08

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Hejs!
Har ju nämnt det vid nåt tillfälle men jag tänkte att nu gör jag en egen tråd om vad jag håller på med vid sidan om Camaron!
Är man lite motorintresserad så kanske man kan svälja att det faktiskt är en F*RD-motor som är inblandad!
Vill man inte kika så är det bara att avstå men jag tänkte att det kanske kan roa några andra motorheads där ute i höstmörkret....book

Håller som sagt på med på att återställa en i veteranbåtskretsar ganska känd mahognyracer från 1937 till ett ursprungligt och lite milt customiserat stuk. Båten är konstruerad av en av Sveriges främsta båtkosntruktörer på den tiden, Gideon Forslund i Stockholm och av modellen Ess. Den hade ursprungligen en Ford V8 sidventilare från 1936-37. Ratt, styrstång och snäcka är från 1932, Fords mest legendariska år och ratten fanns bara i detta utseende just 1932!

Vid köpet för tre år sedan satt en Buick/Rover 215 V8 helaluminium i den, dock ej startad vilket visade sig vara precis så som man inte vill att det skall bli....
Båten saknade helt reglage, elsystem, rutor, klädsel mm men var trämässigt ganska klar. Målet är att allt detta skall åtgärdas och förhoppningsvis kan sjösättning ske sommaren 2015!  :roll:

Så här såg båten ut när den kom:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC03594.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC03588.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC03598.jpg

Motorn såg ut så här:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/11_05_6.jpg

Lite godis har inköpts till den som nybyggd förgasare från USA:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000025.jpg

..och självklart nya Offy-kåpor:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000103.jpg

Nytt elsystem fick jag konstruera och bygga själv, lite knepigt då jag aldrig pysslat med sådant tidigare men det är ju ingen månraket direkt!
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000152.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000162.jpg

Kablarna skall klamras och snyggas till när allt har funktionstestats!

Fick tag i lite NOS-lanternor på Tradera! Väldigt ovanligt att hitta dessa pilerburkar nya i kartong kan jag intyga!
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000054.jpg

Återkommer med mer bilder på hur arbetet fortskrider med ny instrumentering, inredning, bottenmålning mm......  :wink:


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#2 2014-10-23 13:08:51

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Riktigt läcker den där snipan.
Hur många fot är den på?


Nikke

Offline

 

#3 2014-10-23 13:24:09

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Carleen skrev:

Riktigt läcker den där snipan.
Hur många fot är den på?

Ha, ha, tack Nikke, e du vaken? baby
Vi räknar ju inte riktigt i fot här i Sverige men ganska exakt 21 ft om man översätter faktiskt! book
KURRE är 6,40 m lång och runt 2 m bred.


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#4 2014-10-23 15:22:38

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Häftig "Kärra" en sån skulle jag haft här i skärgår´n big_smile


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#5 2014-10-23 15:40:06

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Cool båt.
Du får flytta ner hit så du kan använda den mer än en vecka om året. tongue


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#6 2014-10-23 17:05:29

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

PM skrev:

Cool båt.
Du får flytta ner hit så du kan använda den mer än en vecka om året. tongue

Tack du, å coolare blir framöver, jag lovar! cool

He, he, nu ska vi inte vara såna! big_smile
....kolla antalet soltimmar i somras så är det slutsnackat sen!nono


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#7 2014-10-23 17:10:03

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Nova67ss skrev:

Häftig "Kärra" en sån skulle jag haft här i skärgår´n big_smile

Tack Anders, d finns massor av fina båtar som kan förmedlas om du är intresserad! wink

Senast redigerat av hugger69 (2014-10-23 17:10:41)


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#8 2014-10-23 17:10:59

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Den påminner väldigt mycke om Chris Craft runabout half Barrelback.


Nikke

Offline

 

#9 2014-10-23 19:53:33

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Carleen skrev:

Den påminner väldigt mycke om Chris Craft runabout half Barrelback.

De sneglade ju rätt mycket på varandra redan under 30-talet så visst bär den spår av CC! wink
Sedan tog Gideon det bästa från två världar och lade till de mer praktiska fram - och sidorutramarna i mahogny istf de amerikanska skvättskydden till framrutor!
Gideon Forslund har även tagit fram ett exemplar av en Essbåt med hel barrelback, den ligger på Blocket just nu faktiskt: http://www.blocket.se/stockholm/Forslun … =2&w=3


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#10 2014-10-23 21:00:29

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Oj den på Blocket var också fin, bra pris tycker jag att det är.
Jag trodde att priset var de dubbla för dessa skönheter.
Nova Jörgen här har du ju Båten.
Håkan har du inga gamla bilder på Ess båtar?


Nikke

Offline

 

#11 2014-10-23 22:10:15

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Jag fortsätter att lägga upp info i morgon.....thumbu
.....har massor med gamla bilder men mest originalbilder på KURRE! wink


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#12 2014-10-23 23:25:37

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-happy093.gif


Nikke

Offline

 

#13 2014-10-24 08:40:09

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

OK, då fortsätter vi resan.....

Glömde säga i tidigare inlägg att det som gör det hela lite speciellt med KURREs historia är att det finns en komplett ägarlängd från första ägare till undertecknad, från 1937 till idag!
Båtens fick direkt namnet KURRE II av första ägaren, direktör Gunnar Lindmark. De kromade bokstäverna monterades troligen redan på varvet och har alltid varit placerade midskepps under respektive sidoruta. Lite ovanlig placering men det gör det hela ännu mer intressant tycker jag! tongue

Ett originalfoto med förste ägaren i egen hög person, mer om honom i kommande inlägg. Tittar man noga midskepps under sidorutan ser man bokstäverna:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre%20old%20tyme/Kurre-old-01_zps3ea6b34e.jpg


En sakl att åtgärda var den helt tomma instrumentbrädan!

Jag hade ganska tidigt klart för mig vilken typ av instrumentuppsättning det skulle vara. Efter en del letande så vart det dessa instrument från Autometer:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000015.jpg

Brytare ville jag ha och gärna känslan av de där gamla kromade med riktigt härlig känsla när man drar och trycker.....ni vet vad jag menar! Amerikanska Cole-Hersee tillverkar fortfarande dessa i samma utförande som de var redan på 30- 40-talet! Sedan har jag alltid tyckt det vore fränt att få starta en V8 med startknapp i stället för med nyckel, det vore både coolt och kanske till och med tidsenligt...gissa vem som har sådana i rätt stil med? Just d, Cole-Hersee!
Så här ligger de samlade och väntar på montage:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000019.jpg

Då uppstod frågan....hur skall allt detta monteras i Kurre då för att de skall se "rätt" ut ur alla aspekter? Jag funderade på att bara klämma in dem på panelen i ett trevligt mönster. Mitt i skulle det vara, det såg bäst ut på Kurres helt släta oborrade mahognybräda. Den enorma ratten skymmer så mycket av sikten på sidorna så det var inget snack!
Dock tyckte jag att de såg lite ensamt ut så för att få instrumenten och knapparna att höra ihop så skulle ju en liten instrumentpanel bli bra! Rosettpolerat RF eller kanske vatten- eller laserskuret? Vilket i-landsproblem jag hade fått på halsen! roll
Med hjälp av min kompis, tillika guru på klassiska båtar, kom så lösningen...han hade en gammal original Forslund-panel liggandes som jag fick låna hem och eureka, där hade vi det!
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/bild4.jpg

Här är även en autentiskt bild med denna panel monterad i en Essbåt liknande Kurre II! Den bilden bekräftar att mitt val av placering inte var så ogenomtänkt ändå! smile
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Essbatforarplats.jpg

Forslundpanelen var dock anpassad för en helt annan standard av mätare än de vi har idag och alldeles för liten så hur gör jag då? Jag fick kontakt med en lokal tusenkonstnär med CNC-fräs och tillsammans med honom och en reklamfirma så tog jag fram en egen panel anpassad till dagens mätare men med den gamla ursprungliga panelens intentioner! Vart väl ganska ok tycker jag själv! smile
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000095.jpg

Den stooora svarta originalratten från Ford hade ett trist centrum som bestod i en platt rund skiva i rostfritt, här behövdes det omtag!
Då Gidde och Essbåten tidigt hade kopplingen till Fords bilprogram, hemsk tanke för en Chrevolet Camaro-ägare, med ratt, styrväxel och motorer så kändes det naturligt att leta bland Fords rattcentrum för att hitta något passande. Valet föll till slut på en centrumknapp från Ford 1940 med en diskret men otroligt vacker V8-logga i mitten med formgivningsrötterna djupt förankrade i Art Deco. Då Kurre är skapad runt 1937 så sitter denna stil som handen i handsken! Då Kurres ratt verkar lite mysko och inte helt exakt likadan i centrum som de normala Ford-rattarna från tiden så fick det återigen bli ett hemmasmide och en förnyad kontakt med min sedan tidigare anlitade CNC-bekant! Efter lite bollande och testkörningar så tog vi fram denna i aluminium:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/IMG_0900.jpg

Efter glasblästring så lackade jag den sidenmatt svart och fyllde i loggan med matt röd. Den sitter som en smäck efter detta:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000066.jpg

..och så här ser det numera ut i Kurres cockpit:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000085.jpg

Senast redigerat av hugger69 (2014-10-24 08:43:32)


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#14 2014-10-24 13:45:31

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

hugger69 skrev:

Nova67ss skrev:

Häftig "Kärra" en sån skulle jag haft här i skärgår´n big_smile

Tack Anders, d finns massor av fina båtar som kan förmedlas om du är intresserad! wink

Ja vore en jätte ide, dock får jag avvakta tills jag hittat ett stäle med plats... DET är mitt största dilemma idag

Havet o en del stora sjöar här skulle vara underbart o fräsa omkring i en "woodie", båt big_smile  riktigt sköna mätare du hittade oxå. stor respekt för dina byggen är vad jag känner..


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#15 2014-10-24 17:22:50

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Tack Anders!
Det faktiskt väldigt få såna här båtar i dina trakter...

Det kommer mera spännande eftersom så, stay tuned! tongue


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#16 2014-10-24 18:51:05

AJ
Getfarmare
Från: Wontloose
Registrerad: 2007-10-04
Inlägg: 1338
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Den båten har hamnat i goda händer. Hotrod på vatten som sagt, skitläcker.


Got
The
Original -66 + LeMans -73

Offline

 

#17 2014-10-24 19:54:31

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

AJ skrev:

Den båten har hamnat i goda händer. Hotrod på vatten som sagt, skitläcker.

Bugar och bockar, AJ! smile
......det kommer mera i morgon!


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#18 2014-10-25 10:48:12

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

En annan sak som numera kan bockas av i KURREs färd mot vattnet är färdigställandet av sitsar och klädsel.

Först började jag med att försöka hitta bildbevis på hur dynorna såg ut i en Essbåt från slutet av 30-talet. Min kompis träbåtsexperten Anders V kontaktades, internet genomsöktes och tidskrifter genomlästes....utan resultat! Jag hittade ingen bra dokumentation på hur en klädsel kunde se ut 1937 så det fick bli en blandning av eget tycke & smak samt råd från andra hur det kunde ha sett ut.

Jag visste att skinnklädsel, fjädrande bottnar och tagelstoppade dynor skulle spräcka min budget med råge så det fick bli någonting mera rimligt men som kanske såg ut som nyss nämnda, om man kisar lite! tongue

http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC0000114.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/DSC000024-1.jpg

Stommarna tog jag fram genom att först göra mallar i kraftig kartong som sedan överfördes till björk- och furuplywood. Hålborrning vidtog innan ytbehandling skulle till. Efter heta tips från andra träbåtsägare så valde jag att expoy-behandla stommarna för att slippa framtida fuktproblem. Det var spännande då jag aldrig använt det förut men det gick utmärkt och finishkraven är ju låga på stommarna som inte syns ändå, det viktiga är funktionen här.

Jag fick tag i stoppning från Svenska Dynor i Flarken som normalt levererar dynor till husvagnar. Olika hårdhetstal och tjocklek användes till sitsen respektive ryggstödet för bästa komfort.
Sedan togs allt detta till Fa Bilklädsel här i Umeå för montage och sömnad. Denna firma gjorde även dynorna till racerbåten S-1 Sverige efter tips från undertecknad!

Ett sedvanligt förstklassigt arbete utfördes av Göran på Fa Bilklädsel och här är resultatet:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/KurreII022.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/KurreII023.jpg

Jag valde att ha enkla släta sitsar men ribbade ryggar för utseende och känsla, svår balansgång detta!
Färgen är indentiskt med den i S-1 Sverige och väldigt snygg typ British Racing Green, svår att återge bara!
En snabbmontage i Kurre ser ut så här, beklagar bildkvalitén då jag fipplat med kameran på nåt sätt!
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/KurreII019.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/KurreII003-Kopia.jpg

...visst är det lite skillad i cockpit sedan båten kom hit!?
Före:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/11_05_5.jpg

...å efter:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/KurreII016.jpg

Det som saknas här nu att få till reglagen för gas samt koppla länkage till den låånga växelspaken, som är helt original!


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#19 2014-10-25 22:22:46

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Keep it coming lill håkan

http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-happy105.gif

Senast redigerat av Carleen (2014-10-25 22:25:03)


Nikke

Offline

 

#20 2014-10-26 18:52:39

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Proveniensen gällande Kurre eller "Hur en låga tänds..."

http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker004.jpg

Ett ord, proveniens, som min bekant träbåtsfanatikern tjatat på mig om och som jag faktiskt tills helt nyligen inte riktigt förstått vad det betydde! Jag har dock ovetandes om ordets betydelse alltid strävat efter att ta reda på mina objekts historia så långt det har varit möjligt! Kurres hela existens är faktiskt helt beroende av ovan visade bild!

Hur kommer det sig då, undrar vän av ordning? Vad fasiken har ett simpelt gammalt spritkök som ingen hört talas om med en skinande mahognyracer från Gidde Forslund att göra?
Jo, se det skall jag försöka återge inom ramen för denna bloggposts begränsade utrymme!

Beställaren av Kurre II, avdelningschef Gunnar Lindmark, hade under sina år som chef på WeZäta, sedemera Esselte, ett antal små sidoprojekt inom ramen för uppfinnarkonsten. Han pillade med lite av varje och var även engagerad i Svenska Uppfinnarföreringen. Han erhöll ett flertal patent och ett av dem var för förbränningsanordningen och skapandet av spritgasköket Punker. Detta patent gällde i ett 20-tal länder och användes även till motorvärmare och värmelement.
Gällande företaget Punkers övriga historia och om Gunnar var vd eller likande vet jag idagsläget intet.
Här ses Gunnar Lindmark till höger i bild samtalandes med hr ingenjör C.A Hult under ett av Uppfinnarföreningens sammanträden:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/SSMSVD029136S_zps915590db.jpg

Punkerköken, kanske tillsammans med övriga patenrätter, gjorde att Gunnar till slut skrapat ihop tillräckligt med kapital för att han skulle kunna förvärva en våning på Östermalm samt skaffa ett fint sommarställe på Örsö, som för övrigt finns kvar i familjens ägo än idag. För att ta sig mellan KMK:s brygga vid Djurgårdsbron och Örsö så beställde Gunnar en snabbgående racerbåt av Gideon Forslund - Kurre II var född!
Efter att ha letat efter ett exemplar av detta kök, som faktiskt gav Kurre ett liv, så hade jag" turen" att vinna en auktion på Tradera på ett N.O.S två-lågigt Punkerkök Mod D2, i originalkartong komplett med instruktionshäfte och Punkers egen justeringsnyckel, snacka om proveniens va?
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker017.jpg

Punkerköken var estetiskt väldigt vackra tycker jag med ett sinne för detaljers utformning, titta bara på reglagens och tankens utformning:
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker014.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker011.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker005.jpg

...notera även denna lilla detalj längst ner på instruktionshäftets sida:
Kan de månne stå för WeZäta Gunnar Lindmark? wink
http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Kurre%20II/Kurre-Punker012.jpg

Det var en del av Kurres intressanta proveniens som jag känner till så långt!


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#21 2014-10-26 20:07:43

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Nu börjar du bli nördig. big_smile

På ett bra sätt... thumbu


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#22 2014-10-26 20:52:09

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

PM skrev:

Nu börjar du bli nördig. big_smile

På ett bra sätt... thumbu

Ha, ha, eller hur!
.....förstod att du skulle förstå, mannen! beer
Det är detta som skiljer båthobbyn från bilhobbyn litegrann, proveniensen är viktigare för en båts värde än för en bils dito.


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#23 2014-10-26 21:46:32

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

hugger69 skrev:

PM skrev:

Nu börjar du bli nördig. big_smile

På ett bra sätt... thumbu

Ha, ha, eller hur!
.....förstod att du skulle förstå, mannen! beer
Det är detta som skiljer båthobbyn från bilhobbyn litegrann, proveniensen är viktigare för en båts värde än för en bils dito.

Nä, inte om Elvis ägt den.


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#24 2014-10-26 22:52:35

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2342
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Vem är Elvis? book


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#25 2014-10-27 00:08:30

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

De får mig att tänka på när jag var mindre, en kompis till mig hittade en sprayburk och skulle vara tuff. så han sprayade på ett garage Elvis p.
De var ju bara de att de blev Elvisp.


Nikke

Offline

 
  • Index
  •  » Övrigt
  •  » KURRE- en svensk mahognyracer från 1937 med Ford Flathead V8!

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson