Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Mektips
  •  » Kör Du På E-85 Missa Inte Detta !!

#26 2014-04-04 11:31:14

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18

Re: Kör Du På E-85 Missa Inte Detta !!

hauge skrev:

På tal om  stift... om nån som läser detta och har wasted spark...ser man nån skillnad på stiften som är kopplade till samma tändspole? (gnistan hoppar ju tvärtom på ena stiftet)

Jag har wasted spark på min Seven men har aldrig ens funderat på hur strömmen går eller att de två stiften skulle vara seriekopplade. (Om jag förstått dig rätt.)
Man lär sig nåt nytt varje dag, eller blir förvirrad varje dag. Ibland samtidigt. yikes

Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

#27 2014-04-04 12:22:57

mad_taz
Medlem
Registrerad: 2005-05-12

Wastefire är det samma som wastespark? Jag kör wastefire med 8 sep msdspolar och ser ingen skillnad på mina stift. Dock så gav min bromsning 25 hp mer vid byte från begagnade stift till nya :-)

Mad_Taz and crew

#28 2014-04-04 20:18:49

z28
Medlem
Från: Från en snabbare del av Köping
Registrerad: 2003-01-27
Webbsida

Jo, faktiskt fick vi ut ca 100hk extra då vi bytte ut ett spräckt stift mot ett nytt på en motor wink.
Beklagar Åke att det blev sent svar, har haft mycke å göra. Om jag ska förklara det Chad mätt fram så får jag säga som vanligt då det gäller jänkare, litar inte nå på det om jag inte varit där å sett det eller fått hem sakerna och kan se det själv, Kommer du ihåg det bromspapper han sände till dig där jag opponerade mig mot A/F värdena som var åt H-vete? visade sig ju att han skickat nått papper du ínte skulle sätt ens. Å nu "glömde" han å skicka dina papper, gissar att han inte vågade testade dom å gav dig några hk siffror för att göra dig glad. (att han inte använde den talar ju för det)

För att spetsa det här lite mer ( då vi snackar trimmat) så kan vi ju dra över det mot Prostock, sista NHRA kvalade 1an in på 6.642 8an på 6,667, Vi snackar 8a bilar inom 2,5 1/100. Jag kan garantera dig att om Halo stift skulle ge effekt så skulle de här killarna köra på dom om det så bara gav 1hk,  Gör dom det, näää precis som ingen annan som kör trimmat. De här topp teamen i usa är det värsta du hittar inom hästkraftsjägare då det gäller stötstångs V8or utan överladdning (snackar 15-1600 hk på 8 liter sugmotor)

Får som hänvisa till det jag skrev tidigare, större glödtändare får man leta efter, titta på ett racing stift så har de ofast kortare elektrod för att undvika glödtändningar..

1.38 6,02 185 9,44 230
http://www.nonameracing.se
Huvudsponsor http://www.eliassons.info/

#29 2014-04-04 20:21:34

z28
Medlem
Webbsida

Sen kan man också tillägga att gnistan alltid hoppar lättaste väg, på full makaron (höga cylindertryck) så kommer gnistan inte att hoppa runt som i en reklamfilm, då tar den lättaste vägen varje gång, det kan kanske variera på varvtal men som sagt så går den alltid kortaste vägen.

1.38 6,02 185 9,44 230

#30 2014-04-05 00:33:42

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Webbsida

jepp strömmen är sn slööö rackare ,, men det förklarar endå inte varför jag får posetiva reaktioner från alla som jag installerar halostiften till och finns det inte halo så brukar det bli BRISK s racingstift  <8samma som lars inge körde skåpet på )

men helt allvarligt skulle det enda som spelade roll med tändstiftet vara att det ska tända bränsleblandningen vid rätt tillfälle så  är det ju overhört förvånande att  det finns i så många olika designer  ?? allt från singelk vanlig L sidoeltråd till 4 sidoelektråder  eller som dom brisk stiften (ett) jag använder i hondan (atv:n)(LGS)  inga sidoelektråder alls i den meningen utan där är sidoelektråderna  en del av  kroppen och utskuret mellan dom  sidoelektråderna går lägre ner än mittelektråden ,,  eller deras  LG stift som mittelektråden sticker längst ner och "sidoelektråden"  är en rund cirkel an kroppen som sticker ner ,,,  svårt att berätta målande  men här kan du se dom på hemsidan   http://www.briskracing.com/brisk-racing-lgs-spark-plugs   och från den hemsidan saxar jag oxå följande 

Dennis Merrow

NMRA Ford Mustang

I did a test of your Brisk LGS sparkplugs the other day vs. my normally used Autolites. The Brisk plugs gave me an increase of 4rwhp over the autolights in my NMRA Factory Stock car. The test was done on my Dynocom chassis dyno, 2 runs each, with both plugs that were new. Can't wait to try them on my supercharged car, where the spark is even more important.

Thanks
Dennis

det borde heller inte vara möjligt om allt är "same same" och ang chad ,,, jo jag måste TYVÄRR  hålla med dig , ham är stundtals "clueless"  men jag fattar ju inte varför han skulle ljuga för mig om testet han gjorde med stiften   men det ligger ju oxå lite i ordet "clueless natur ...  jänkare är ett "lustigt" folk

Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

#31 2014-04-05 07:58:43

z28
Medlem
Webbsida

Enig i dom, en förändring på 4hk kan det mycket väl bli om han inte hade rätt stift från början, hade han petat dit ett snäpp varmare stift ( av samma märke) i sin bil så hade det också kunnat ge 7hk. Som nämns tidigare så har värmetal en del att göra med effekten och miljön också för den delen. Som du vet så körde jag ju kompressorladdad LT1 förut, den kördes på NGK7 or och även 8or ibland då vi körde gas på strippen, den gick betydligt bättre på lågvarv om man satte i NGK5or och försöka besikta den med annat en 5or eller 6or var inte at tänka på. Så visst stift har betydelse inge snack om det men att Halo skulle vara bättre en nått annat som är anpassat för motorn tror jag inte på efter att ha testat de, och sen tillbaka till trimmat, du som gillar att googla, sök på Ground strap missing eller melting så förstår du varför man inte ska ha den där haloringen då man vrider upp cylindertrycken. Förmodligen därför de inte gör resultat på turbobilar då de inte törs gå på med för varmt halo stift och då blir det ingen skillnad heller på soppaförbruknig osv. Nog om det, tillbaka till Bor nu..

1.38 6,02 185 9,44 230

#32 2014-04-05 11:16:00

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Webbsida

dom har tagit fram stift med kortare elektrådavstånd  för överladdade bilar , hade en Volvo V70R (trimmad) som hade problem med smälta stift ,, monterade dessa stift med kortare avstånd så försvann problemen

Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

• Index
  •  » Mektips
  •  » Kör Du På E-85 Missa Inte Detta !!

Sidfot