Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



  • Index
  •  » Projekt
  •  » Camaro 69 - Från dragracing till gata.

#26 2014-01-05 23:00:41

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Tja, varför inte, men fullt normal vet jag ju inte direkt....rolllol
Behöver du signalhorn har jag ett nytt par över till en 69:a....wink


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#27 2014-01-05 23:20:24

Libell
Medlem
Registrerad: 2011-06-12
Inlägg: 11

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Tjena Mannen wink
Om du lägger ner samma energi på denna bil som din sjua, så blir det här bra thumbu

Mvh 
Libell

Offline

 

#28 2014-01-05 23:32:09

Z-27
Medlem
Från: Johanneshov
Registrerad: 2007-07-26
Inlägg: 1685

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

hugger69 skrev:

Tja, varför inte, men fullt normal vet jag ju inte direkt....rolllol
Behöver du signalhorn har jag ett nytt par över till en 69:a....wink

Finns även på Biltema smile

Offline

 

#29 2014-01-06 00:15:14

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Nu vet jag inte om originaltuta är prio 1, men bara så ni vet sitter det trevliga dubbelhorn på bilen som brölar på ett mycket värdigt sätt.cool
Kan vara original. Kan vara något helt annat.


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#30 2014-01-06 10:17:52

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Z-27 skrev:

hugger69 skrev:

Tja, varför inte, men fullt normal vet jag ju inte direkt....rolllol
Behöver du signalhorn har jag ett nytt par över till en 69:a....wink

Finns även på Biltema smile

Aha, Stefan, d r så du köper delar till din Camaro, då är jag med! eek


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#31 2014-01-07 01:10:05

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

2 loud skrev:

jag har en 454 smallblock ny i kartong 610Hk /800Nm till salu som skulle passa som hans i greta i den där ...  turn key , du behöver bara montera vattenpump flexplatta eller svänghjul   , generator , startmotor och ett luftfilter på förgasaren så är du färdig för att ruinera din däcks ekonomi ,, då får du dessutom nått som ger dig en möjlighet att chocka din corvette granne :-)

Har sneglat på nåt i den stilen. Ska dock inte hysta i hundra papp i bilen innan jag fått ut den på vägen och absolut inte innan låda och bakaxel är redo att hantera effekten.


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#32 2014-01-07 13:27:02

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

En hastighetsmätarvajer kan ju vara bra att ha när man ska besiktiga. Som vanligt finns det en massa olika att välja på.
Vilken ska jag ha för att den ska passa i en TH 350?
Hur lång ska den vara?


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#33 2014-01-08 12:17:07

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

PM skrev:

hugger69 skrev:

Bara en still undran från en yngling, skall du besikta denna 69 som en vanlig gatbil eller blir d ombyggt fordon? book
...detta med tanke på att bilen var utan baksäte och visst hade den bur? roll

Nja, jag tänkte inte göra det så svårt för mig. wink

Den ska regitreringsbesiktigas som en fullt normal Camaro 69. Då får de passa på att skriva in att det sitter en båge i bilen och att antal passagerare är exakt 1. Borde funka.

Angående motoreffekt så har jag aldrig någonsin varit med om att behöva visa upp några bevis på motorns verkliga effekt. Håller man sig inom ramarna vid regbesiktning så brukar det gå bra. Vi får väl se hur det går...

Har skivor fram och håller på med byte till rätt huvudcylinder + servo, så 375 hästar borde inte vara helt omöjligt att få inskrivet i regbeviset. Är jag inte helt fel ute så var det skivor fram och bromsservo på de mer hästfraftsstinna varianterna och då är det ju en sådan jag har. tongue

asså nu är jag inte ute efter att bråka men du skriver att du ska göra en vanlig besiktning  (hade det varit ett OMBYGGT fordon hade det vart en helt annan sak , vad är det som gör att du tror att du godtyckligt ska få föra i en egen effekt ?

om man går in och läser på SFRO s hemsida  och tittat under listan påtillåten effektändring ändrade fordon

på camaro 1969 står det att MAx TILLÅTET   396 CU/IN  , 238 SAE  Hk




BIL SOM ÄR OMBYGGT FORDON

Årsmodell 1975 och äldre

Årsmodell 1975 och äldre har fortfarande inget krav på avgascertifierad motor, vilket betyder att där kan man fritt byta/ändra motor så länge man ligger inom gränserna för effekt och vridmoment




BIL SOM INTE ÄR OMBYGGT FORDON

Årsmodell 1975 och äldre

Årsmodell 1975 och äldre har fortfarande inget krav på avgascertifierad motor, vilket betyder att där kan man fritt byta/ändra motor (men regbesiktning krävs!) så länge man ligger inom gränserna för effekt och vridmoment.


jag tror dom kommer kräva papper på vilken motor som, sitter i eller har suiit i från GM på din årsmodell     

kanske är på sin olats och kolla upp det här med bilprovmingen <<<<<<+


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#34 2014-01-08 13:44:29

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

2 loud skrev:

PM skrev:

hugger69 skrev:

Bara en still undran från en yngling, skall du besikta denna 69 som en vanlig gatbil eller blir d ombyggt fordon? book
...detta med tanke på att bilen var utan baksäte och visst hade den bur? roll

Nja, jag tänkte inte göra det så svårt för mig. wink

Den ska regitreringsbesiktigas som en fullt normal Camaro 69. Då får de passa på att skriva in att det sitter en båge i bilen och att antal passagerare är exakt 1. Borde funka.

Angående motoreffekt så har jag aldrig någonsin varit med om att behöva visa upp några bevis på motorns verkliga effekt. Håller man sig inom ramarna vid regbesiktning så brukar det gå bra. Vi får väl se hur det går...

Har skivor fram och håller på med byte till rätt huvudcylinder + servo, så 375 hästar borde inte vara helt omöjligt att få inskrivet i regbeviset. Är jag inte helt fel ute så var det skivor fram och bromsservo på de mer hästfraftsstinna varianterna och då är det ju en sådan jag har. tongue

asså nu är jag inte ute efter att bråka men du skriver att du ska göra en vanlig besiktning  (hade det varit ett OMBYGGT fordon hade det vart en helt annan sak , vad är det som gör att du tror att du godtyckligt ska få föra i en egen effekt ?

om man går in och läser på SFRO s hemsida  och tittat under listan påtillåten effektändring ändrade fordon

på camaro 1969 står det att MAx TILLÅTET   396 CU/IN  , 238 SAE  Hk




BIL SOM ÄR OMBYGGT FORDON

Årsmodell 1975 och äldre

Årsmodell 1975 och äldre har fortfarande inget krav på avgascertifierad motor, vilket betyder att där kan man fritt byta/ändra motor så länge man ligger inom gränserna för effekt och vridmoment




BIL SOM INTE ÄR OMBYGGT FORDON

Årsmodell 1975 och äldre

Årsmodell 1975 och äldre har fortfarande inget krav på avgascertifierad motor, vilket betyder att där kan man fritt byta/ändra motor (men regbesiktning krävs!) så länge man ligger inom gränserna för effekt och vridmoment.


jag tror dom kommer kräva papper på vilken motor som, sitter i eller har suiit i från GM på din årsmodell     

kanske är på sin olats och kolla upp det här med bilprovmingen <<<<<<+

Jaha, oj då...

Men eftersom min bil varken är ett ombyggt fordon eller ett fordon som SFRO behöver vara inblandade i, så är det en helt vanlig registreringsbesiktnig av en importerad bil.

På min förr-förra bil skrevs "Utbytt motor", Antal passagerare 1" och ändrad däcksdimension + spårvidd in vid en helt vanlig registreringsbesiktning.

Som sagt... Vi får se hur det går. Det är ju inte min "köra till jobbet"-bil, så om det strular är det ingen jättepanik.
Om de, av en anledning jag inte kan förstå, skriver "Utbytt motor" på Camaron så är det jättebra. Det kanske är så jag ska göra för att sen kunna stoppa i ungefär vad som helst.cool


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#35 2014-01-08 14:02:46

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Jag är mer fundersam på att du skall besikta en bil som var typgodkänd i Sverige 1969 med baksäte och plats för 3 passagerare då du INTE har ett baksäte samt en bur för racebruk, jag är skeptisk! book eek

När jag tog in Huggern till Sverige och regbesiktade så skrev vi in 250 hk som effekt, gick bara bra!
Varken besiktningsmannen eller undertecknad hade, eller har fortfarande, uppgifter på 355:ans verkliga effekt som dock torde överstiga 250 med rejält god marginal....roll


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#36 2014-01-08 14:12:58

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

varför inte ringa tekniska på bilprovningen och lätta lite på dimman ? mycket lättare och göra rätt om man vet vad rätt är


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#37 2014-01-08 14:43:24

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Jag har ingen bur i bilen. Bara en båge. tongue


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#38 2014-01-08 15:20:40

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

PM skrev:

Jag har ingen bur i bilen. Bara en båge. tongue

Ännu mer suspekt! tongue

Håller med 2loud ovan, ring å tjöta lite! beer


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#39 2014-01-08 15:27:16

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

hugger69 skrev:

PM skrev:

Jag har ingen bur i bilen. Bara en båge. tongue

Ännu mer suspekt! tongue

Håller med 2loud ovan, ring å tjöta lite! beer

Nä, jag åker dit och ser förvirrad ut.
Funkade med "Sjuan". wink


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#40 2014-01-08 17:44:25

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

PM skrev:

Nä, jag åker dit och ser förvirrad ut.
Funkade med "Sjuan". wink

He, he, no guts, no glory, huh? rocknroll


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 

#41 2014-01-08 18:05:53

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

hugger69 skrev:

PM skrev:

Nä, jag åker dit och ser förvirrad ut.
Funkade med "Sjuan". wink

He, he, no guts, no glory, huh? rocknroll

thumbu


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#42 2014-01-08 19:16:34

Z-27
Medlem
Från: Johanneshov
Registrerad: 2007-07-26
Inlägg: 1685

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Ja man ska inte väcka en sovande Björn big_smile

Offline

 

#43 2014-01-08 19:38:18

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Z-27 skrev:

Ja man ska inte väcka en sovande Björn big_smile

Äntligen en som fattat exakt hur jag tänker. smile


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#44 2014-01-08 20:35:47

puchmannen
Medlem
Från: liatorp
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 1196

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

man ska inte underskatta makten av att se förvirrad ut wink

Offline

 

#45 2014-01-08 21:47:48

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

eller korta kjolar


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#46 2014-01-08 22:20:45

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

2 loud skrev:

eller korta kjolar

Jag har ett ärr på vänster knä, så det funkar inte.


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#47 2014-01-08 22:31:43

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

aj faaan .. men gå in på flaschback.org  ,, där finns suspekta forum .. med lite tur kan du där hitta en besiktningsman med fetisch för ärr ??


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#48 2014-01-09 22:21:37

PM
Medlem
Registrerad: 2013-11-18
Inlägg: 607

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Har haft myskväll under panelen.
Monterade det nya bromsservot och fick sen ligga och mysa med den skojiga sprinten i bromspedalen. Man kan ha roligare.
Spände även fast rattstången ordentligt efter montering av instrumentpanelen. Som bekant måste man lossa muttrarna till rattstången för att få loss panelen.

Tog sen tag i ratten och upptäckte att man kan vicka den upp och ner cirka 4 mm. Känns lite B att ha det så.
Det rör sig där höljet är skarvat, så jag funderar på att tillverka en liten plåtbit och kila fast den så att glappet försvinner.

Är det normalt att ratten är lite "rörlig" uppåt och neråt? (Nä, det är inte en tiltstång, den bara tror det.)roll


Camaro 69 - LS7 - 700R4
Don't waste your time. Or time will waste you.
Street Week 2018 sponsors: Non Stop Transmission, GT-DäckService, SRM Fälgrenovering

Offline

 

#49 2014-01-10 01:15:06

Carleen
Forumsponsor
Från: åtill
Registrerad: 2010-11-26
Inlägg: 138
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Nej mina Rattar är fasta och fina. roll

Lite glapp finns alltid,, standard usa bilar.

Senast redigerat av Carleen (2014-01-10 01:18:52)


Nikke

Offline

 

#50 2014-01-10 08:44:27

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Inlägg: 2332
Webbsida

Re: Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Carleen skrev:

Nej mina Rattar är fasta och fina. roll

Lite glapp finns alltid,, standard usa bilar.

Svar nej, Nikke inte DINA rattar! nono lol


Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

Offline

 
  • Index
  •  » Projekt
  •  » Camaro 69 - Från dragracing till gata.

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson