Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Filmklipp
  •  » Väldigt intressant klipp gällande 3 olika insug :)

#1 2013-04-21 20:36:14

Kramer178racing
Medlem
Från: Umeå
Registrerad: 2012-10-07

Väldigt intressant klipp gällande 3 olika insug :)

http://youtu.be/i2DvnoHWagk den ska det vara ;P

Dom verkar då riktiga duktiga dom här killarna, har en hel del olika klipp :-) men dom klår ju inte Nelson racing smile

Finns man på Facebook har man för mycke fritid

#2 2013-04-21 22:48:37

Stefan Thörnqvist CBB433
Forumsponsor
Från: Falkenberg
Registrerad: 2007-05-24
Webbsida

Re: Väldigt intressant klipp gällande 3 olika insug :)

Kramer178racing skrev:

http://youtu.be/i2DvnoHWagk den ska det vara ;P

Dom verkar då riktiga duktiga dom här killarna, har en hel del olika klipp :-) men dom klår ju inte Nelson racing smile

Hej.
De där 2 plans innsugen är lite underskattade, kan bara säga att på min 565 BB så gav ett 2 plans rpm bara 15 hästar mindre jämfört med två andra enplans ( i detta fall DART, och Professinal Products ) där Kina insuget Professinal Products gav bästa resultatet, lite lustigt då Dart insuget vart portmatchat mot mina AFR toppar, vilket inte PP insuget vart, utan PP insuget vart taget rakt ur lådan och skruvades på motorn som en test för att se vad detta billiga insug klarade av att leverera..
Det var en usel portmatch på PP insuget mot mina AFR, topparna vart mycket mindre än hålen i insuget så där var säkert ca 3mm runt om som insuget vart större än topparna, hålen i insuget på PP insuget såg ut att passa bra på orginaltoppar eller med den typen av layout, dvs att hålen ( kanalerna eller runners ) är verkligen rektangulära på detta insug, precis som på orginaltoppar, men en mera modern layout och design av toppar behöver ett modernare insug.
Har precis letat reda på ett nytt insug som jag kommer att testa på maskinen i dyno för att se vad som händer med siffrorna, förhoppningsvis så kommer siffrorna att visa på ett bättre resultat denna gången då jag själv satt ihop maskinen med mina egna ideer om kamtider, komp osv, det kan bli en dyr historia förvisso, men den kuskap man skaffar sig genom praktiska prov är ovärderlig in real life...
Samtliga innsug var för 4150 förgasare, och i mitt fall en  4150 Holley 950 utan någon modifiering  ( förutom bestyckning ).
Nästa dynokörning blir med Dominatorinsug med en liten 1050 moddad direkt på, samt att jag ska testa med en adapter för 4150 ( 950 HP förgasaren ) för att se skillnaden, ska bli kul....

S

#3 2013-04-22 02:04:00

Kramer178racing
Medlem
Från: Umeå
Registrerad: 2012-10-07

Intressant! Skulle vara roligt med ett klipp då den är i dynon :-)

Skulle faktiskt vara intressant vilken effekt det gav att göra den där fräsningen på skiljeväggen på ett Edelbrock performer eps som jag har på min !

Finns man på Facebook har man för mycke fritid

#4 2013-04-22 07:33:01

Stefan Thörnqvist CBB433
Forumsponsor
Från: Falkenberg
Registrerad: 2007-05-24
Webbsida

Kramer178racing skrev:

Intressant! Skulle vara roligt med ett klipp då den är i dynon :-)

Skulle faktiskt vara intressant vilken effekt det gav att göra den där fräsningen på skiljeväggen på ett Edelbrock performer eps som jag har på min !

Hej.
Svårt att se på videon hur mycket det gjorde i deras fall och på deras motor, men jag skulle kunna tänka mig mellan 2-6 hästar beroende på varvtal, är inga stora skillnader man ser..
Sedan är det ju som så ofta att det skiljer sig från motor till motor hur stor effekten blir med olika " justeringar " är ju just här som det skiljer sig mellan olika setuper och dess resultat..

S

• Index
  •  » Filmklipp
  •  » Väldigt intressant klipp gällande 3 olika insug :)

Sidfot