Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2012-05-19 15:48:05

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Camaro RS 89

Köpte en hyfsat väl utrustad Camaro RS 89á för några dagar sedan. Har nu studerat bilen och ämnet Camaro i ett par dagar och insett att det är några prylar jag måste fixa. Bilen är sänkt, fjädrarna är bytta men inget annat är gjort i samband med sänkningen. Och har jag förstått saken rätt så blir geometrin i på bärramarna bak fel när man sänker bilen. Och panhard staget är inte heller byt till ett justerbart. Så nu skall det fixas har beställt lite roliga prylar från UMI Performance

https://lh5.googleusercontent.com/-_vVWWa4g8UQ/T7eignw7SEI/AAAAAAAAllw/rVW0xLqv7i4/s800/Lower%2520Control%2520Arm%2520Relocation%2520Brackets-%2520Weld%2520In%2520Only.jpg
Lower Control Arm Relocation Brackets


https://lh4.googleusercontent.com/-Bl-XVtNGzMo/T7eigjq2-OI/AAAAAAAAll4/pBtudwSztGo/s800/Lower%2520Control%2520Arms%2520%2526%2520Panhard%2520Bar%2520Kit%2520-%2520Roto-Joints.jpg
Lower Control Arms & Panhard Bar


https://lh4.googleusercontent.com/-DY_RGVjtmVM/T7Cq0MKn-aI/AAAAAAAAlkM/uLVqwFJVKlQ/s912/snovit.jpg

Offline

 

#2 2012-05-19 20:48:15

Tyson
IROC-ÅT
Från: Kristianstad
Registrerad: 2005-05-06
Inlägg: 2010
Webbsida

Re: Camaro RS 89

Såg den på blocket va ju lite fixat på den och den ser fin ut juh

Ja det du ska göra nu är ju en bra uppdatering

MVH Andreas

Senast redigerat av Tyson (2012-05-19 20:48:45)


Mean like a rattlesnake & Bad to the bone
2 Camaro TPI-89
http://i42.tinypic.com/2cy18aq.jpg

Offline

 

#3 2012-05-21 17:08:29

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Tyson skrev:

Såg den på blocket va ju lite fixat på den och den ser fin ut juh

Ja det du ska göra nu är ju en bra uppdatering

MVH Andreas

Jo för hoppas på att det gör skillnad med L C A R Brackets, justerbart panhartstag och L C Arms. Om nu mina affärer går som det ska så har jag ett på krängningshämmare från en WS6á på G, 36mm fram istället för 30mm fram och 23mm istället för 20mm bak borde oxå göra lite skillnad.


https://lh5.googleusercontent.com/-wRwOtWAxlzc/T7paKAD-deI/AAAAAAAAlmo/WDjRB-X6-sA/s1000/IMG_6944b.jpg

Offline

 

#4 2012-06-12 16:28:02

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Nu har det börjat ramla in lite roliga delar

https://lh6.googleusercontent.com/-Y7H8eJFtiS8/T9dO4kNcdgI/AAAAAAAAmHs/169V77lWqfs/s1200/IMG_7114x.jpg

Offline

 

#5 2012-06-12 18:37:26

PeterAnerland
Forumsponsor
Från: Grimslöv (Kronoberg, Småland)
Registrerad: 2009-11-07
Inlägg: 489
Webbsida

Re: Camaro RS 89

Bilen ser ju riktigt fin ut, bara att  gratulera.
De roliga prylarna du köpt kommer att göra underverk, berätta gärna hur du upplever bytet.

Offline

 

#6 2012-06-12 23:08:19

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

PeterAnerland skrev:

Bilen ser ju riktigt fin ut, bara att  gratulera.
De roliga prylarna du köpt kommer att göra underverk, berätta gärna hur du upplever bytet.

Jo jag tycker oxå att bilen är i fint skick och ett bra utgångsläge för en kul bil. Den var hyffsat påkostnad när jag köpte den, Vortec 350, med Tpi, vassare kam, headers, subframe conectors, preppad Th700, 9bult bakaxel, Eibach sänkningfjädrar och den är flyttgods så det sitter ingen kat på den. Just nu är det bara ett problem HANDBROMSEN!!!!!!!!!! har inte lyckats få ordning på den ännu. Det skall bli intressant att montera dom nya delarna och känna om det blir någon skillnad, rapport kommer så fort det är monterat och provkört.

Offline

 

#7 2012-06-13 10:09:33

BadCam70
Medlem
Från: Uppsala
Registrerad: 2003-01-29
Inlägg: 888

Re: Camaro RS 89

Turbofire skrev:

PeterAnerland skrev:

Bilen ser ju riktigt fin ut, bara att  gratulera.
De roliga prylarna du köpt kommer att göra underverk, berätta gärna hur du upplever bytet.

Jo jag tycker oxå att bilen är i fint skick och ett bra utgångsläge för en kul bil. Den var hyffsat påkostnad när jag köpte den, Vortec 350, med Tpi, vassare kam, headers, subframe conectors, preppad Th700, 9bult bakaxel, Eibach sänkningfjädrar och den är flyttgods så det sitter ingen kat på den. Just nu är det bara ett problem HANDBROMSEN!!!!!!!!!! har inte lyckats få ordning på den ännu. Det skall bli intressant att montera dom nya delarna och känna om det blir någon skillnad, rapport kommer så fort det är monterat och provkört.

När du säger 9bult axel är det då Holden axeln från Australien så är det ett välbekant problem med dom och besiktning,det kan räcka med attt byta belägg annars får du eventuellt lägga på xtra material på den lilla hävstången som nyper åt beläggen på varje sida,jag har samma problem just nu på min Iroc.


mvh Mats
Min IrocZ89
CCS 434

Offline

 

#8 2012-07-11 18:10:19

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Igår åkte jag en liten 80mila sväng till Ö-vik och köpte en Trans Am 97 stolar, grått skinn kanske inte passar perfekt mot det röda i inredningen men det får duga tillsvidare.

https://lh4.googleusercontent.com/-idlbDNZeXBk/T_2lNmwwXUI/AAAAAAAAmjk/PxCO3gdvwUA/s800/97ta.jpg

Offline

 

#9 2012-07-12 19:23:57

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Idag var jag ut till Hedenbasen och provkörde dom nya prylarna, Lower Control Arms & Panhard Bar, WS6 krängningshämmarna 36mm fram och 24mm bak, Wonder bar och Pontic TA skinnstolarna. Två problem visade sig, 1 det small till någonstans i bak ändan vid varje kraftig sväng, det visade sig vara en Eos 5D som flög omkring i baksätet (det tystnade när kameran lastsäkrats) 2 min diff är lite klen det blir gärna "enljulare". Men jag är riktigt imponerad av väghållningen. (Tog några bilder oxå med den misshandlade kameran)


https://lh4.googleusercontent.com/-mjOC-YD8B7U/T_8Fj4fdzgI/AAAAAAAAmk4/ZWkB9k4lYiE/s1000/_MG_7277xx.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-hGypslPZXBc/T_8Fj2yFXxI/AAAAAAAAmk4/Jk8_jz3K-m0/s1000/_MG_7284z.jpg

Senast redigerat av Turbofire (2012-11-07 18:30:42)

Offline

 

#10 2012-07-14 07:57:09

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro RS 89

Turbofire skrev:

Den var hyffsat påkostnad när jag köpte den, Vortec 350, med Tpi, vassare kam, headers

vad ska motorn lämna ?  kan du inte lägga upp lite bilder på den ,  vortec  kom väl 96  eller var det bara på truckarna ? hur som helst har dom ju en helt annan fastsättning av insuget  så det är intressant hur dom löst det mot tpi:t ?


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#11 2012-07-14 08:02:42

GTA324
Forumsponsor
Från: Bromölla
Registrerad: 2003-03-29
Inlägg: 2163
Webbsida

Re: Camaro RS 89

Finns speciell bottenplatta mot vortech toppar.........

Snygg bil!


Kompressor matad 415cui Trans am -89 med "GMC syclone chip", 4L80E låda
http://medlem.spray.se/gta324 ej uppdat på lääänge.......

Offline

 

#12 2012-07-14 11:57:00

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

2 loud skrev:

Turbofire skrev:

Den var hyffsat påkostnad när jag köpte den, Vortec 350, med Tpi, vassare kam, headers

vad ska motorn lämna ?  kan du inte lägga upp lite bilder på den ,  vortec  kom väl 96  eller var det bara på truckarna ? hur som helst har dom ju en helt annan fastsättning av insuget  så det är intressant hur dom löst det mot tpi:t ?

GTA324 skrev:

Finns speciell bottenplatta mot vortech toppar.........

Snygg bil!

Japp det är som GTA324 skriver Scoggin Dickey, Edelbrock och kanske någon till tillverkar insug till Vortec.

Motorn är från en Tahoe -99, insuget är SDPCs TPI Vortec Baseplate http://sdparts.com/details/scoggin-dick … ter/sd3816 och Edelbrock runners och Holley 58mm spjällhus. Kammen är en zz9 från TPIS. Edelbrock headers. Sedan är insprutet modifierat från TBI till TPI med kabelhärvor Creative Fuel Injektion, det är oxå modifierat från MAF till MAP med databoxen från 90-92 med Chip steg 1?

Effekt? han som gjort modifieringarna sa 300++ HP , jag vet inte tycker den känns lite slö
(när jag jämför med min gamla Nova 350högkomp, Tp147 kam, mussepiggtoppar, Torkerinsug, Holley 600dp, Hooker fenderwall haders, manuell låda och 4.11 i bakaxeln)

https://lh6.googleusercontent.com/-Y2om44m2C4A/UAFCJPXEQSI/AAAAAAAAml8/DbPRxNCYvU0/s1024/motor%2520%2528Large%2529.jpg

Offline

 

#13 2012-07-14 17:09:08

GTA324
Forumsponsor
Från: Bromölla
Registrerad: 2003-03-29
Inlägg: 2163
Webbsida

Re: Camaro RS 89

vad flödar de topparna? borde skjuta på en del om topparna är bra........

kanske läge och köpa en bredbandslambda och läsa av chippet för att se hur den är inmappad?


Kompressor matad 415cui Trans am -89 med "GMC syclone chip", 4L80E låda
http://medlem.spray.se/gta324 ej uppdat på lääänge.......

Offline

 

#14 2012-07-14 22:25:12

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro RS 89

den borde vara god för 350 minst om det inte är helfel mappat .. orginalmaskinen ligger väl på 250 kusar om jag inte minns fel och sen har de ju gnuggats på både ena och andra sättet  i posetiv bemärkelse

Flow rate of L31 Vortec heads

Lift (inches)    Intake (CFM)    Exhaust (CFM)
.1                                70                     49
.2                              139                          105
.3                              190                          137
.4                              227                          151
.5                              239                      160
.6                              229                         162

Out of the box, 0.480” valve lift, 350-400 HP dependant on the CR, cam, ring seal, oil control, etc.
More than 0.480” lift cut the guides down to clear the retainers.
Generally speaking, Vortec's stall at between 0.500” and 0.550” valve lift. This is where flow actually begins to decrease. But their true strength is low lift flow which gives more area under the total flow curve. And if you think about it how long are your valves at peak lift? They spend much more time at 0.400” and below, where the Vortec’s outperform most other heads.
Unported, with all the other tricks in place, the Vortec’s will flow about 235-240 CFM at 0.500” intake and 165-170 cfm at 0.500” exhaust, on a 4" bore at 28" H2O, with clay radiused port opening. With some careful porting there is another 5-10 CFM or so to be had. But again the low lift numbers are unsurpassed at 0.100”, 0.200”, 0.300”, etc. lift. For example the Vortec’s flow as much air at 0.400” as 0.500”, and no 23 degree head that I'm aware of can match them at 0.200”-0.300” lift for the combination of flow and swirl. Even the GM Fast Burn head  can't touch them at low lift, its ports are too big (flow is similar, swirl is less), it does of course out perform them at lift over 0.500”.
Unported Vortec’s with the "tricks" can produce 500 HP on well built, high CR, drag race short block. 425-450 HP is more realistic for a killer street engine running on pump gas

http://www.crankshaftcoalition.com/wiki … inder_head

Senast redigerat av 2 loud (2012-07-14 22:39:54)


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

#15 2012-07-16 14:20:30

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

GTA324 skrev:

vad flödar de topparna? borde skjuta på en del om topparna är bra........

kanske läge och köpa en bredbandslambda och läsa av chippet för att se hur den är inmappad?

Vad behöver jag för prylar? Bredbandslambda Innovate LM-2 eller vad? Vad behövs för att läsa Chipet? och för att mappa chipet?
Många frågor men jag är från förgasarnas tid så det här är nytt för mig.


2 loud skrev:

den borde vara god för 350 minst om det inte är helfel mappat .. orginalmaskinen ligger väl på 250 kusar om jag inte minns fel och sen har de ju gnuggats på både ena och andra sättet  i posetiv bemärkelse

Flow rate of L31 Vortec heads

Lift (inches)    Intake (CFM)    Exhaust (CFM)
.1                                70                     49
.2                              139                          105
.3                              190                          137
.4                              227                          151
.5                              239                      160
.6                              229                         162

Out of the box, 0.480” valve lift, 350-400 HP dependant on the CR, cam, ring seal, oil control, etc.
More than 0.480” lift cut the guides down to clear the retainers.
Generally speaking, Vortec's stall at between 0.500” and 0.550” valve lift. This is where flow actually begins to decrease. But their true strength is low lift flow which gives more area under the total flow curve. And if you think about it how long are your valves at peak lift? They spend much more time at 0.400” and below, where the Vortec’s outperform most other heads.
Unported, with all the other tricks in place, the Vortec’s will flow about 235-240 CFM at 0.500” intake and 165-170 cfm at 0.500” exhaust, on a 4" bore at 28" H2O, with clay radiused port opening. With some careful porting there is another 5-10 CFM or so to be had. But again the low lift numbers are unsurpassed at 0.100”, 0.200”, 0.300”, etc. lift. For example the Vortec’s flow as much air at 0.400” as 0.500”, and no 23 degree head that I'm aware of can match them at 0.200”-0.300” lift for the combination of flow and swirl. Even the GM Fast Burn head  can't touch them at low lift, its ports are too big (flow is similar, swirl is less), it does of course out perform them at lift over 0.500”.
Unported Vortec’s with the "tricks" can produce 500 HP on well built, high CR, drag race short block. 425-450 HP is more realistic for a killer street engine running on pump gas

http://www.crankshaftcoalition.com/wiki … inder_head

Topparna är nog inte begränsningen just nu

Offline

 

#16 2012-07-16 14:46:16

GTA324
Forumsponsor
Från: Bromölla
Registrerad: 2003-03-29
Inlägg: 2163
Webbsida

Re: Camaro RS 89

En LC-1 /MTX-L räcker gott...

för läsa chippet och bränna behövs en eprom brännare typ Burn och ev en adapter beroende på om ditt chip är lödat eller ej, ta en bild så syns det.

för mappa behövs
- ALDL kabel för läsa av
- emulator (för slippa bränna chip utan kan prg direkt från laptopen medans man kör.
- memcal adapter
-laptop wink

allt finns på www.moates.net

behöver du hjälp kan jag läsa av chip samt modifiera chippet till en bättre variant som gör du kan logga WBO2 genom ALDL(underlättar), open loop idle och massa andra funktioner....


Kompressor matad 415cui Trans am -89 med "GMC syclone chip", 4L80E låda
http://medlem.spray.se/gta324 ej uppdat på lääänge.......

Offline

 

#17 2012-07-16 20:04:51

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3850

Re: Camaro RS 89

Att den känns slö är nog har en hel del att göra med bakaxelutväxlingen skulle jag tro!

Härliga delar du plockat på! Skönt att se nån som börjar i rätt ände av skalan.

Magnus


Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Offline

 

#18 2012-07-16 21:45:49

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Mangan skrev:

Att den känns slö är nog har en hel del att göra med bakaxelutväxlingen skulle jag tro!

Härliga delar du plockat på! Skönt att se nån som börjar i rätt ände av skalan.

Magnus

Jo du har nog rätt Mangan, jag tror jag har 3.08 i bakaxeln (har inte kollat). Planerna finns för ett utväxlingsbyte men jag har riktigt koll på vad som går in i axeln (BW 9Bult), skulle vilja ha nått mellan 3.40 o 3,73.

Offline

 

#19 2012-07-16 22:56:42

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3850

Re: Camaro RS 89

Är dåligt, och relativt dyrt, med delar till 9-bulten om man jämför med en 10-bult. Och funderar du på en styvare diffbroms med så är nog enklare/billigare att hitta en 3gen 10-bult att göra ordning!

Magnus


Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Offline

 

#20 2012-07-17 22:36:45

BLASTbeet
Trucker/Drummer
Från: Springville sthlm
Registrerad: 2009-08-03
Inlägg: 1984

Re: Camaro RS 89

Här finns det lite grejer om du vill köra med originalaxeln: http://9bolt.com/


Camaro -71 UNDER CONSTRUCTION big_smile Camaro Z28 -82 355cui
Buick Riviera -72 cool
PUCH Monza cool Friskt humör, sjuk humor! dance

Offline

 

#21 2012-07-18 10:08:00

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Mangan skrev:

Är dåligt, och relativt dyrt, med delar till 9-bulten om man jämför med en 10-bult. Och funderar du på en styvare diffbroms med så är nog enklare/billigare att hitta en 3gen 10-bult att göra ordning!

Magnus

BLASTbeet skrev:

Här finns det lite grejer om du vill köra med originalaxeln: http://9bolt.com/

Är lite fundersam vad man skulle göra med bakaxeln? Måste nog öppna axeln och titta vad som är i den, serie 1, 2 eller 3 diffklump? och om det är en kon eller lammeldiff och om den går att renovera? Om resultatet inte är positivt (fel diffklump eller går inte att renovera)
så måste jag väll börja titta efter en 10bult gen 3. Eller en 10 bult gen4, men har inte riktigt förstått om det är någon bättre eller sämre varianter av diffbromsade gen4 axlar (Är lite ovillig att byta till gen4 axel pga spårvidsökningen)

Offline

 

#22 2012-07-18 12:36:32

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3850

Re: Camaro RS 89

Först var F-body versionen det som vanligen benämns 7½" 10-bult, senare (osäker på när) ökade man på kronhjulsdiametern från  7½" till den marginell större 7-5/8", var det absolut största som gick in i huset, men det tillför lite styrka iaf. Den "bästa" fabriks monterade axeln satt väl på sena 4gen Camaro SS och vissa WS6 Fåglar, dom axlarna har istället för lamell diffbroms en torsen diff, detta sagt om du ser på axeln ur ett "kunna leka på bana och köra hårt på vägen utan att få slemmiga kast vid påställ och inbromsningar" sas.

En 9-bult är i min erfarenhet marginellt starkare och lättare än 10-bult, inte bättre nog för att montivera att lägga pengar och tid på den, bättre att spara den tills bilen blir värd mera i originalskick och folk kommer att fnysa åt en uppgraderad 10-bult.

GM hade nog stort förtroende i den dock iom att dom satte den i dom motorstarkaste 3 gen's som byggdes, alltså fåglarna med turbo sexa.

Magnus


Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Offline

 

#23 2012-12-09 12:55:02

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Det börjar ramla in lite prylar till vinterns projekt:  smile

10bult bakaxel med diff och 3,23 (utväxlingen skall bytas till 3,73)
Camaro 98-02 fram bromsok och skivor
Camaro 98-02 bak bromsok och skivor
Iroc-Z huv (har en plast huv på G så får se vad det blir)
Fälgar Brock B1 8,5x17 fram och 10x17 bak
AC delete box

Offline

 

#24 2012-12-16 19:30:21

Turbofire
Forumsponsor
Från: Boden
Registrerad: 2006-07-30
Inlägg: 169

Re: Camaro RS 89

Gen 4 (LS1) bakbromsarna provmonterade på en 10bult gen3 axel

https://lh6.googleusercontent.com/-7-1c3BNQ0lo/UM4RwRTyWiI/AAAAAAAAohQ/-ubf8JGjAxY/s800/_MG_8975z.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-M0VE468x2G0/UM4RsBGPitI/AAAAAAAAog4/Wb2lKc3RzVc/s1000/_MG_8966z.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-Pg4Ke7uHhtw/UM4Rt65Lu7I/AAAAAAAAohA/wTn32d1P6pQ/s800/_MG_8973z.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-QUPyEmm8T3M/UM4RvAJlwtI/AAAAAAAAohI/OammnEJxc34/s800/_MG_8974z.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-kLd86zX0vKk/UM4Rx69bg4I/AAAAAAAAohY/VAOhHccXvac/s1152/_MG_8534xx.jpg

Offline

 

#25 2012-12-18 10:53:28

2 loud
besserwisser
Från: Järfälla The mountain of Jakob
Registrerad: 2007-07-18
Inlägg: 3147
Webbsida

Re: Camaro RS 89

kommer du använda 4.gens P-broms oxå eller har du andra planer ?


Guinnes World Record Holder  (Soundpressure in car )
På Internet kommunicerar vi med text. Om du då skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has tits, track or tires, you're going to have problems with it.

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson