Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



#1 2010-08-29 16:26:02

IROC
Medlem
Från: varande
Registrerad: 2007-09-03
Inlägg: 159

Testat lite med G-Tech

Har kört ett par gånger med G-Techen nu, väldigt blandat resultat, svårt att hitta en raka som är tillräckligt jämn och fin då det säkert
påverkar resultatet, har kalibrerat den så gott jag kan efter instrutionen.

Märkte att det vart klart sämre resultat i går kväll då det endast var en 8 grader ute mot gången innan, svårt med fäste på en gång.

Här är ett par skärm dumpar, komentera gärna.

http://i215.photobucket.com/albums/cc86/SWE_IROC/Camaro%20-87/g-tech-1.jpg

Helt klart tappar motorn effekt tidigt, en alldelles för liten kompressor är nog en stor orsak.

http://i215.photobucket.com/albums/cc86/SWE_IROC/Camaro%20-87/g-tech-2.jpg

Som jag skrivit i en annan tråd har jag problem med att lådan inte vill växla upp utan att man måste släppa av lite först.

http://i215.photobucket.com/albums/cc86/SWE_IROC/Camaro%20-87/g-tech-3.jpg

Kul att testa hur som helst, har testat att ändra lite på mappningen men svårt att säga hur mycket det gör då det skiljer så mycket i fäste mellan
repona.

Offline

 

#2 2010-09-01 19:23:30

stinger
Medlem
Från: Nynäshamn
Registrerad: 2008-11-01
Inlägg: 615

Re: Testat lite med G-Tech

Helt klart tappar motorn effekt tidigt, en alldelles för liten kompressor är nog en stor orsak.?
Vad är det för saker i motorn? effekt? utväxling? däck?

Senast redigerat av stinger (2010-09-01 19:23:55)

Offline

 

#3 2010-09-01 21:50:08

irocdanne
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2003-02-19
Inlägg: 506
Webbsida

Re: Testat lite med G-Tech

Bra med mos i grejerna! Som sagt vore skoj att veta lite mer om bilen.


Camaro Iroc-Z -87 383/th350. 9,20 238km 1,32 60fot. irocdanne.se
Camaro Z28 -70 350/M21.
El Camino 454SS -70 454/th400.   Camaro SS -12

Offline

 

#4 2010-09-02 09:07:28

Simmaren_1
Rädd för vatten...
Från: Stockholm
Registrerad: 2007-12-17
Inlägg: 1621

Re: Testat lite med G-Tech

Grymt! Den är inte original eller? wink


badkruka

Offline

 

#5 2010-09-02 17:18:49

IROC
Medlem
Från: varande
Registrerad: 2007-09-03
Inlägg: 159

Re: Testat lite med G-Tech

Tiderna stämmer ju rätt bra med repan jag lyckades med på Mantorp för ett par veckor sedan, nu har jag fått ordning på lådan så det kommer förhoppningsvis bli lite jämnare tider ochså.

Som jag skrev i mantorp tråden så ska jag ordna en projekttråd om bilen då jag får lite tid, den utvecklas ständigt och
nya ideer testas, just nu är det viktomfördelning som gäller, flytta batteri m,m.

Sugen att testa på kjula om 2 veckor...

Senast redigerat av IROC (2010-09-02 17:20:16)

Offline

 

#6 2010-09-02 21:00:16

stinger
Medlem
Från: Nynäshamn
Registrerad: 2008-11-01
Inlägg: 615

Re: Testat lite med G-Tech

IROC skrev:

Sugen att testa på kjula om 2 veckor...

Jag funderar också på att åka till kjula igen för det var enormt roligt sist, saknas lite saker än bara som 15" fälgar till slicksen bl.a. Hoppas vi får mötas för jag tror att jag kan komma ner på en väldigt låg 12 eller en väldigt hög 11 med lite hemlängtan, medvind, etc om sakerna (bakaxeln) håller dvs.

Vad tippar du på att du har för effekt ungefär?

Senast redigerat av stinger (2010-09-02 21:01:36)

Offline

 

#7 2010-09-06 15:36:10

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Testat lite med G-Tech

Ska ta en kik på dina G-tech bilder..


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#8 2010-09-07 11:30:40

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Testat lite med G-Tech

Lade in lite kommentarer under dina bilder.


IROC skrev:

Har kört ett par gånger med G-Techen nu, väldigt blandat resultat, svårt att hitta en raka som är tillräckligt jämn och fin då det säkert
påverkar resultatet, har kalibrerat den så gott jag kan efter instrutionen.

Märkte att det vart klart sämre resultat i går kväll då det endast var en 8 grader ute mot gången innan, svårt med fäste på en gång.

Här är ett par skärm dumpar, komentera gärna.

http://i215.photobucket.com/albums/cc86 … tech-1.jpg

Helt klart tappar motorn effekt tidigt, en alldelles för liten kompressor är nog en stor orsak.

Den svarta och även blå mätningen är de som ligger närmast i ett försök att "analysera" dina G-tech kurvor och dessa där du mäter HP/TQ är ju väldigt ojämna, hoppiga som om du har smärre störningar i tändsystemet??, dessa är istort omöjliga att höra eller se (varvräknaren då). Du kör m kompressor? hur mycket laddar du?? 20psi eller mer?? vad använder du för tändsystem??


http://i215.photobucket.com/albums/cc86 … tech-2.jpg

Som jag skrivit i en annan tråd har jag problem med att lådan inte vill växla upp utan att man måste släppa av lite först.

Ja dina problem med vxlingspunkterna syns som en "slänt" (tydlig på svarta mätningen) istället för ett stup, dessutom med en puckel (syns mest på grön men även på röd mätning) som du oxå kan se så är linjerna hoppiga på 3áns vxl (tydligast på svart) som kan bero på dålig vägbana (hjulstuds) eller grepp problem (spinn) eller mer troligt störningar i tändsystemet. vissa boxar orkar inte tända tillräklig gnista för att bränna allt bränsle som sprutas in under tryck och då blir avgaserna lite feta som korrigeras av lamdan och effekten går ner kolla duty cykeln på spridarna om du har nått loggsystem, gämför  5000 - 5500 rpm på 1áns 2áns och 3áns vxl och se om dutycykeln är lika eller sjunker på 3án (du ligger längst där)

http://i215.photobucket.com/albums/cc86 … tech-3.jpg

Dina svarta och blå testrundor ligger både nära i tid och mätning, du körde nog med kalla däck motor och låda på den röda som verkar vara den första i "serien". de mäter lika ända upp till passing 60 - 80 antingen släppde du pga spinn eller något annat.

Kul att testa hur som helst, har testat att ändra lite på mappningen men svårt att säga hur mycket det gör då det skiljer så mycket i fäste mellan
repona.


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#9 2010-09-07 23:07:25

IROC
Medlem
Från: varande
Registrerad: 2007-09-03
Inlägg: 159

Re: Testat lite med G-Tech

Du har helt rätt på alla punkterna Anders, rakan ja körde på hade ett rejält gupp som först märktes vid lite högre speed,
växellådan växlade inte som den skulle 2an till 3an, utan man fick släppa lite för att den skulle växla, och sist, tändsystemet räckte inte till.

G-techen gjorde att jag insåg att tändningen inte orkade med då varvet kom uppåt 5500, jag kör med en hel elektronisk GM HEI fördelare med MSD spole som styrs av insprutet, ett modifierat Holly Commader.

Jag hatar typ MSD boxar som sitter i nästan alla raggarbilar och hade bestämt mig för att att nått sånt skit behövs inte men jag kröp till korset och meckade in en MSD6A förra veckan samt fick ordning på växlingen i lådan = växellådsras roll

Jag hann köra två repor ivf, maskin gick helt rent nu med MSD'n och bägge tiderna vart helt identiska även fast dom kördes med kalla däck vid två olika tillfällen.

Offline

 

#10 2010-09-08 08:03:30

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Testat lite med G-Tech

Låter som det funkar mer än bra då smile   MSD6 eller Crane H6 orkar inte riktigt med om trycket överstiger 25 psi då blir det MSD 7 klassen på boxen, passupp för MSD 7, är ej vattentät så den SKA monteras inombords på en streetracer


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson