åfan ja d e ju ett stort paket. vad räknar ni/du med för pengar per dollar då?
idag har ja vart ute i garaget o bråkat lite med rosten igen!
andra bakskärmen + innerskärmen är äntligen bytt.... skönt o slippa dom nu iaf!
började på med skuffgolvet idag, o plockade ner den äckliga 10 bultarn o bladfjädrarna
större delen av skuffgolvet -aka- "lapptäcket" borta!
Skiten är loss! måtta subframe o plocka av den också, sen ska den upp i karosssnurra.
Det här såg mkt trevligare ut!
Undertecknad ser lagom glad ut antingen beror det på ölbrist eller så har rosten tagit knäcken på mig ( kan va en blandning av dessa hemskheter)
Gissar att det dammar och ryker rätt så bra, så jag tror på teorin ölbrist!!!!
Kul att det går frammåt
ja, fast ibland känns det inte som det.... men å andra sidan så har jag avsatt 2 år för projektet o det har gått en månad typ så jag känner mig relativt lugn
som sagt, det går iaf framåt lite emellanåt!
skärmarna sitter på plats, har fått ner bakaxel o allt det där, subframen är nere o isärplockad o svetsad där "det behövdes" åker iväg på blästring imårrn, fälgar är beställda, skuffgolvet är helt färdigt nu också!
har även fått upp den i karossnurran så nu ska jag ta oge mig på o byta golvet ! jävlar vad sönderblästrat det är överallt i golvet!
någon med extrema svetskunskaper ja det är ju bara hela bilen som sitter fast där......
svetsat om till det bättre tror jag....
Nu är även golvet bytt. för o få det riktigt fint så glasfiberspacklar jag efter att jag slipat ner svetsfogarna, komme rinte synas att det är nån plåt bytt där inte! bara mindre grejer kvar o svetsa nu!
tycker själv att det går med en rasande fart! har ju bara hållt på i 1,5 månad o 100 timmar än så länge
Toppar med lite polyesterspackel sen för o täcka porer o ojämnheter i glasfiberspacklet
Blir fint som snus.
Jäkla fart på dig! Kul och följa detta projekt, blir nog jättebra till slut! Du har ju nästan samma tempo som "puchmannen" hade när han på rekordtid snitsade ihop en prisvinnande Gen 2:a!
kanon! Kul att det har fötts en ny "puchtråd"
/Fredrik
haha nja kanske inte riktigt, men kul att folk tycker det är intressant!
idag har d inte hänt så mkt med Barney, jag har däremot vart i gbg o bråkat lite med spårvagnarna o köpt en m21 låda till han! priset va rätt o nära var det!
imårrn ska jag dit igen o köpa en 12 bultad axel!
oj oj...
oj oj...?
Ja, roliga leksaker
Manuellt är fränt
/Fredrik
hehe jo det ska nog kunna bli fränt detta! börjar ju närma sig o bjuda hem lackerarn snart så han får ta sig en titt också! ingen som lurat ut vad det är jag ska bygga för camaro än ?
Adamzki skrev:
hehe jo det ska nog kunna bli fränt detta! börjar ju närma sig o bjuda hem lackerarn snart så han får ta sig en titt också! ingen som lurat ut vad det är jag ska bygga för camaro än
?
jag gissar på en gen 1 camaro med v8 ,manuell o 4hjul!? en vintage racer kanske? en nascar stukad?
Adamzki skrev:
hehe jo det ska nog kunna bli fränt detta! börjar ju närma sig o bjuda hem lackerarn snart så han får ta sig en titt också! ingen som lurat ut vad det är jag ska bygga för camaro än
?
YENKO CLONE???
Själv är jag såld på -69'an pga min farsa hade en med RS paket men men, det är en annan sak...
Med andra ord spelar det inte så stor roll vad du bygger för att jag ska kolla på din tråd, så länge den har V8 och att neonljus utelämnas kommer jag vara mer än nöjd
Men nu har du gjort oss nyfikna, du får ta å säga B nu när du har sagt A....
/Fredrik
ser lovande ut
nu blev ja med nyfiken på vad de ska bli för stuk?
Adamzki skrev:
?
...med tanke på att det skall i en 427:a så finns d väl "bara" två alternativ.....en COPO- eller Yenko-clone!
....hoppas den blir Hugger orange bara.....
Hehe ja... vi får väl se, kanske är dumt o säga för mkt innan jag har kommit lite längre på vägen..
Hej hallå, har vart lugnt med uppdateringarna här ett tag.
nu har jag i allafall fått skärmarna tennspacklade samt riktat bakstammen som va lite krokig efter en påkörning nån gång...
hmm jo subframen har jag fått hem från pulverlack! o nu i dagarna får jag hem samtliga "nästan" delar som är beställda till bilen *julafton*
har även passat på o piffa upp växellåda och styrgrejerna.
Sweeeeeet!
Är inte det där min växellåda!?
Snyggt jobbat! Eller som Håkan säger: "Cherry cherry boom boom!"
Haha jo skulle lika gärna kunna vart det!
bara å kämpa vidare då....