Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande



  • Index
  •  » G-Tech
  •  » Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

#1 2009-05-30 23:50:09

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Ja, då har man stått i kö en dag på Kjula, världens sämsta organisation? Ingenting fungerade men jag bryr mig inte för jag slog till med en 13,06 i första repan, exakt samma tid som jag körde förra året...

Bättre var då andra repan när det var bättre fäste och jag slog till med en liten 12,61!   appl   (två repor på en dag....  say no more) Sen fick vi inte köra mer.


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#2 2009-05-30 23:54:27

krillecheva
Medlem
Från: Camaro heaven
Registrerad: 2005-02-06
Inlägg: 1598

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

GRATTIS till tolvan.....och snabbare än Janne också big_smile

Offline

 

#3 2009-05-31 00:31:06

kricka
Medlem
Från: Skellefte
Registrerad: 2003-02-08
Inlägg: 1255

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Grattis!! Det bådar gott inför nästa stora strid.


Camaro Z28/RS -71    8,11@143..12,72@180

Offline

 

#4 2009-05-31 03:26:42

Jonas.Ö
Medlem
Från: Luleå, numera Uppsala
Registrerad: 2003-06-11
Inlägg: 1081

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Nice!! Finns ju möjheter att minska llite till wink


Z28 -95 Hooker SC LT, 4l60; Edge 9,5" K&N CAI
R I  P   IROC -88 350HSR, Th700; Edge 3000Stall, Edelbrock TES headers, Hooker SuperCompetition CatBack
13.08@165km/h

Offline

 

#5 2009-05-31 10:16:06

krillecheva
Medlem
Från: Camaro heaven
Registrerad: 2005-02-06
Inlägg: 1598

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Vad fick du för 201m och 60 ft tider Rolle?

Offline

 

#6 2009-05-31 10:58:08

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

krillecheva skrev:

Vad fick du för 201m och 60 ft tider Rolle?

1/8        8,030   140,25 km/h
1/4      12,617   170,61 km/h
60 fot 1,834

Någon som kan räkna ut hästarna? (vikten är original, ca 1670 kg och utväxlingen 3:31)

Finns nog någon tiondel till att vinna, hann inte prova att bestycka och hade inte hundra fäste i starten.


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#7 2009-05-31 11:31:01

z28
Medlem
Från: Från en snabbare del av Köping
Registrerad: 2003-01-27
Inlägg: 3873
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Och det hær utan GAS ?  grattis smile


1.38 6,02 185 9,44 230
http://www.nonameracing.se
Huvudsponsor http://www.eliassons.info/

Offline

 

#8 2009-05-31 11:49:22

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

z28 skrev:

Och det hær utan GAS ?  grattis smile

No Noz!!!!  (körde ju 11,96 med gamla locken och minsta gasbestyckningen, (73-82?) )


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#9 2009-05-31 14:09:26

z28
Medlem
Från: Från en snabbare del av Köping
Registrerad: 2003-01-27
Inlägg: 3873
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Men då så, større munstycken å låga 11or inom ræckhåll..


1.38 6,02 185 9,44 230
http://www.nonameracing.se
Huvudsponsor http://www.eliassons.info/

Offline

 

#10 2009-05-31 19:33:55

KraSHwiLLe
Gasglad
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-08-31
Inlägg: 637

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Grattis, kul med fart smile


Numera helt bildlös...

Offline

 

#11 2009-06-01 10:05:49

Janne
V2:a
Från: Hägersten, tillbaka igen
Registrerad: 2003-02-01
Inlägg: 4210

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Grattis Rolle. Kul att du äntligen fick till det thumbu
Nu lär väl Grodan bli kvar i familjen framöver.

Själv så har jag fått in tjuvluft i turbinen vilket gör att den numera går baklänges med ett stallvarv på -3600.
Så dessvärre måste jag nog göra som du och Henke ..........  lämna w.o. wink


F.d Camaro 72   12,75 sek/175 km/h = 402 m
                          8,11 sek/142 km/h = 201 m
Segrare i Den Stora Striden 2005 samt även 2006 och 2007 på w.o. big_smile big_smile big_smile

Offline

 

#12 2009-06-01 10:34:10

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Rolle skrev:

krillecheva skrev:

Vad fick du för 201m och 60 ft tider Rolle?

1/8        8,030   140,25 km/h
1/4      12,617   170,61 km/h
60 fot 1,834

Någon som kan räkna ut hästarna? (vikten är original, ca 1670 kg och utväxlingen 3:31)

Finns nog någon tiondel till att vinna, hann inte prova att bestycka och hade inte hundra fäste i starten.

Gör det gärna men vill ha vxlings varv och målgångs varvtalet oxå.. även startvarvet är trevligt veta big_smile Däckstorlek/höjd oxå bra å ha samt stallvarv?

Senast redigerat av Nova67ss (2009-06-01 10:37:07)


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#13 2009-06-01 10:52:38

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Gjorde en SNAAAAB  gisssning.. OBS GISSNING nu..

Antog du hade 26" höjd på däcken SAMT ett varvtal på runt 5600 Rpm över mål?? hur fel är jag???

Nå du har kommit iväg inom de 60`tider mot ET på ett mycket bra sätt och känner du att starten kunnat bli bättre så bra men kan ju vara SVÅRT att förbättra mycket  big_smile

din 200m tid indikerar en slut ET på runt 12,53 och du ligger ju close på 12,617  yikes   mycket gött


Men då kommer vi ju till mina gissningar då.. med däckhöjd och slut Rpm, är jag NÅGORLUNDA rätt här har du ett converterslir på nästan 19%   yikes  ÄNDÅ presterar du fina siffror..

ET siffrorna indikerar 400+ Hp
Speed siffrorna ger mer "moderata" 370 Hp

Kanske ett snack med Jörgen Karlsson om convertrar? Han är ju mycket kunnig inom race och detta med få bilar gå fortare än tänkt med lite Hp big_smile


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#14 2009-06-01 17:39:59

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Nova67ss skrev:

Rolle skrev:

krillecheva skrev:

Vad fick du för 201m och 60 ft tider Rolle?

1/8        8,030   140,25 km/h
1/4      12,617   170,61 km/h
60 fot 1,834

Någon som kan räkna ut hästarna? (vikten är original, ca 1670 kg och utväxlingen 3:31)

Finns nog någon tiondel till att vinna, hann inte prova att bestycka och hade inte hundra fäste i starten.

Gör det gärna men vill ha vxlings varv och målgångs varvtalet oxå.. även startvarvet är trevligt veta big_smile Däckstorlek/höjd oxå bra å ha samt stallvarv?

Tackar för hjälpen så långt men jag har ingen susning vad jag kan ha för varvtal över mål. Inte startvarv heller även om turbinen stallar 3500 och jag kör med tomgångsvarv och kliver på max vid starten. Däcken är 26 tum höga.

12,53 skulle i och för sig kännas gött men det  är VÄLDIGT nära 12,5.... man blir väl aldrig nöjd, men med tanke på bilen och dess karaktär och körbarhet så är jag mycket nöjd!!!!!
Skjutsade hem en stackare som blivit strandsatt i Kjula och körde en liten omväg på fem mil till Lindesberg (han var förresten mek till någon kändis i mc världen men där känner jag inte till vad de heter....)

känns skönt att lasta in verktygen i Grodan, dra på stereon och försvinna in i solnedgången....    12,61      smaka på det du Janne.....       big_smile


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#15 2009-06-02 08:08:34

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Kör du flasch start på en 3500 rpm stallconverter kan du nästan räkna med runt 3800-3900 rpm när den hugger iväg big_smile

Tycker själv du närmar dej den ultimata gatbilen... lätt meka med, lätt snurra iväg lite extra, alltid kunna köra på stan/cruze osv OCH köra 12ór big_smile

Hur många 10 seck bilar som verkligen snurrar omkring så är det lite "rasbens varning" på dessa och fortfarande är en äkta mitt/låg och även hög 12 sek bil VÄLDIGT SNABB på gatan..

Grattis ..


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#16 2009-06-02 18:34:44

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Nova67ss skrev:

Kör du flasch start på en 3500 rpm stallconverter kan du nästan räkna med runt 3800-3900 rpm när den hugger iväg big_smile

Tycker själv du närmar dej den ultimata gatbilen... lätt meka med, lätt snurra iväg lite extra, alltid kunna köra på stan/cruze osv OCH köra 12ór big_smile

Hur många 10 seck bilar som verkligen snurrar omkring så är det lite "rasbens varning" på dessa och fortfarande är en äkta mitt/låg och även hög 12 sek bil VÄLDIGT SNABB på gatan..

Grattis ..

Tackar tackar!  Jo, min målsättning har ju alltid varit att det ska vara en fungerande gatbil som jag ska kunna köra till Sthlm-cruising utan att det ska gå hål i plånboken och rasa efter lite cruising.
Tycker jag kommit ganska nära målet nu utan att vara nöjd.... big_smile
Jag har alltid fått kritik för mina val eftersom jag inte väljer det vassaste utan kollar mer på hur det fungerar. Jag har alltid gått mina egna vägar och lyssnat på såna som dig och läst såna som troligen vet bäst, (typ Holley, GM, Edelbrock) inte såna som tror de vet bäst. Jag har testat mycket olika prylar under åren och vissa saker ger bättre tider, andra inte. Jag har testat med och utan luftfilter, med och utan scoop, olika bestyckningar och förgasare och tillskottsventiler och you name it.
Nu har jag en kombination som jag verkligen tycker uppfyller mina mål, den fungerar alldeles utmärkt i hundra på landsvägen med stereon på.

Sen har du rätt när det gäller snabba bilar på gatan, många lurar sig nog på ljudet och utseendet, visserligen är min bil knallgrön och har en sportig kaross men jag har original stekpanna under huven och allt är lackat orange. Inredningen sitter på plats och varvräknaren syns inte utifrån. Den låter inte särskilt mycket. Precis som jag vill ha det.
Sen blir jag naturligtvis utmanad bara jag visar mig på stan, men jag visar inte alltid vad jag har, så att de ska leva i ovisshet...  hur snabb den där gamla grodan egentligen är. De som har lite innan för pannbenet kan ju gå in på vilket forum som helst på nätet och kolla hur fort jag kör men många förstår inte hur snabb en mittentolva egentligen är. De läser Spoilernytt och tror att bara man filar lite på turbon så åker man låga tior, de fattar inte att det krävs slit för att komma dit. (fame cost and you have to pay with.... märkligt, det citatet var nog från någon teveserie?)

Sen ska man komma ihåg att den knappast gör några tolvor på gatan, det krävs både slicks och en bana med mycket grepp för att utnyttja effekten.


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#17 2009-06-02 19:23:42

Gurragas
Medlem
Från: Örebro
Registrerad: 2004-08-21
Inlägg: 224
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Grattis till en grym tid Rolle smile

Överensstämmer tiden med effekten du räknade fram med grävlingen??

http://www.camaroforumet.se/viewtopic.php?id=10234

Offline

 

#18 2009-06-02 22:33:23

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

hittade en länk, Grodan är med sist på filmen. Vet inte om det är repa ett eller två.
http://www.youtube.com/watch?v=nHM7ziJCQM4


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#19 2009-06-03 11:04:54

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01
Inlägg: 6022

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Rolle skrev:

Nova67ss skrev:

Kör du flasch start på en 3500 rpm stallconverter kan du nästan räkna med runt 3800-3900 rpm när den hugger iväg big_smile

Tycker själv du närmar dej den ultimata gatbilen... lätt meka med, lätt snurra iväg lite extra, alltid kunna köra på stan/cruze osv OCH köra 12ór big_smile

Hur många 10 seck bilar som verkligen snurrar omkring så är det lite "rasbens varning" på dessa och fortfarande är en äkta mitt/låg och även hög 12 sek bil VÄLDIGT SNABB på gatan..

Grattis ..

Tackar tackar!  Jo, min målsättning har ju alltid varit att det ska vara en fungerande gatbil som jag ska kunna köra till Sthlm-cruising utan att det ska gå hål i plånboken och rasa efter lite cruising.
Tycker jag kommit ganska nära målet nu utan att vara nöjd.... big_smile
Jag har alltid fått kritik för mina val eftersom jag inte väljer det vassaste utan kollar mer på hur det fungerar. Jag har alltid gått mina egna vägar och lyssnat på såna som dig och läst såna som troligen vet bäst, (typ Holley, GM, Edelbrock) inte såna som tror de vet bäst. Jag har testat mycket olika prylar under åren och vissa saker ger bättre tider, andra inte. Jag har testat med och utan luftfilter, med och utan scoop, olika bestyckningar och förgasare och tillskottsventiler och you name it.
Nu har jag en kombination som jag verkligen tycker uppfyller mina mål, den fungerar alldeles utmärkt i hundra på landsvägen med stereon på.

Sen har du rätt när det gäller snabba bilar på gatan, många lurar sig nog på ljudet och utseendet, visserligen är min bil knallgrön och har en sportig kaross men jag har original stekpanna under huven och allt är lackat orange. Inredningen sitter på plats och varvräknaren syns inte utifrån. Den låter inte särskilt mycket. Precis som jag vill ha det.
Sen blir jag naturligtvis utmanad bara jag visar mig på stan, men jag visar inte alltid vad jag har, så att de ska leva i ovisshet...  hur snabb den där gamla grodan egentligen är. De som har lite innan för pannbenet kan ju gå in på vilket forum som helst på nätet och kolla hur fort jag kör men många förstår inte hur snabb en mittentolva egentligen är. De läser Spoilernytt och tror att bara man filar lite på turbon så åker man låga tior, de fattar inte att det krävs slit för att komma dit. (fame cost and you have to pay with.... märkligt, det citatet var nog från någon teveserie?)

Sen ska man komma ihåg att den knappast gör några tolvor på gatan, det krävs både slicks och en bana med mycket grepp för att utnyttja effekten.

Ja jag tycker oxå du har hittat en bra balans på "gatbils" stuket.. och minns som du säjer att "De läser Spoilernytt och tror att bara man filar lite på turbon så åker man låga tior, de fattar inte att det krävs slit för att komma dit."  så när de testar och deras 10 sekunders raketer bara visslar iväg på 14 sek då kör de 15 på gatan så dina 12,6 på banan är -13,5 på väg och fortfarande vääldigt snabbt big_smile

Finns ett till citat.. Speed cost money, how fast do U wana go?


PONERA lite grann nu big_smile


ta en camaro, inköp i standardskick säj 180´000:- du kör som bäst 14,5

headers och dubbelt avgassystem (lite klass nu inget beg bonnmeck) 15000:- klipper kanske 0.5 -1 sek  kör 14

Slicks + fälgar runt 5-6000:- (inget beg igen utan nytt o fräscht)    gör kanske ytterligare en 0.5-1 sek du kör 13,5

pris hittils då 200K  totalt


så börjar då cirkusen, insug, kammaxel, toppar, FAAAN glömde den standard bottendelen det håller inte så bättre delar i blocket, jäklar lådan slirar då får vi renovera den, vi trixar den oxå samtidigt å byter converter..

Här har detb redan spårat ur och det dumpas in mellan 50 - 100K   big_smile  vi närmar oss "svart hål"

Yehaa vilket ryt i motorn och lådan vxlar kanon åååååå där rök bakaxeln, jaja den var ändå felväxlad så vi byter allt..

Men va faaaan går det inte foprtare än höga 12?????? jag som kastat in hatten och vitskjortan i hela denna härliga combo...

Va??? har jag glömt chassiet??? asså det ska oxå bättras på hm jeps  virveln i plånboken startar igen hahahaha

yess nu fick jag till det mitten 11 sek körningar men det vart hårigt på slutet, får nog byta bromsbeläggen

Skitt pomfritt det vart att byta ut bromseriet helt annars krasch risk mera stålar i mörkret

hm den börjar dra mycket bensin nu, den kan lätt bli både stulen och gå sönder, jä***r den går varm på cruze.

Ja då har X antal kronor, svett å, bök åkt ner i det svarta hålet och camaron är varken billig eller rolig att köra på cruze eller allmän väg,  mer än som presige runda, mest rolig att köra några vändor på strippen..

totalkostnaden ligger mellan 300K och uppåt utan gräns då du glömt kostnaden för olja/bensin/tändstift/däck/småprylar/extra verktyg/arbetsbyte medpolaren osv osv..

Alla brudar man impade på är borta (skrämda av "the one") EN av dem blev tjejen/fästmö/fru/mamma till barnen å vill inte du är ute och "riskerar fastna på en ny modell"   big_smile

Så det blir att sälja till förmån för en husvagn

Återstår de 4 V´na (de fruktade Volvo, Villa, Vovve, Vigselring)


HOPPAS jag inte skrämde livet av er nu hahahahahahaha

Jag kör med B,B,BB,K..... ordningen är väl växlande men B,B,B,B,K it is..


Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

Offline

 

#20 2009-06-03 22:05:39

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Inlägg: 3119
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Här kan ni förresten se motorrummet, ser väl rätt kristet ut?
http://www.garaget.org/?car=145561&image=1373148


1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

Offline

 

#21 2009-06-03 22:23:26

Martin.n
Glidare
Från: Långsele
Registrerad: 2007-01-11
Inlägg: 1700

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Snyggt jobbat med grodan Rolle.....    kul att det äntligen blivit det resultatet som du ville med bilen... thumbu

Offline

 

#22 2009-06-10 16:07:22

Grankotte
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2005-10-04
Inlägg: 239

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Verkligen kul Rolle till fina tiderna !

thumbu


Camaro-72,475BB,th350,12bult,4,11 utväxling,stall3500

Offline

 

#23 2009-06-10 23:08:55

Janne
V2:a
Från: Hägersten, tillbaka igen
Registrerad: 2003-02-01
Inlägg: 4210

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Grankotte skrev:

Verkligen kul Rolle till fina tiderna !

thumbu

Ja nu kör du nog ifrån Grankottes snabba bil också wink


F.d Camaro 72   12,75 sek/175 km/h = 402 m
                          8,11 sek/142 km/h = 201 m
Segrare i Den Stora Striden 2005 samt även 2006 och 2007 på w.o. big_smile big_smile big_smile

Offline

 

#24 2009-06-11 17:45:27

Grankotte
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2005-10-04
Inlägg: 239

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Janne skrev:

Grankotte skrev:

Verkligen kul Rolle till fina tiderna !

thumbu

Ja nu kör du nog ifrån Grankottes snabba bil också wink

Absolut !!


Camaro-72,475BB,th350,12bult,4,11 utväxling,stall3500

Offline

 

#25 2009-06-11 17:55:21

Gurragas
Medlem
Från: Örebro
Registrerad: 2004-08-21
Inlägg: 224
Webbsida

Re: Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Hittade lite fräna bilder från Kjula..

http://race68.com/kjula1.htm

Offline

 
  • Index
  •  » G-Tech
  •  » Gröna Grodan på Kjula Drag-wait

Sidfot

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson