Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

#101 2009-08-12 13:31:37

hasseh
Corvette haj pärfårmans
Från: Karlsborg
Registrerad: 2007-10-11
Webbsida

Re: Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Jag tror att du har blivit biten av dom där Mördar-Knotten dom har där uppe hos Aton.....  Det här låter inte riktigt bra Vimsan... Ska ta ett snack med Göran och se om vi kan slänga in någon form av hjälp ....  intravenöst ....  sae80 eller liknande så det tjoknar till igen och får rättkonsistens. wink

Camaro 1977 http://www.garaget.org/?car=68426  SÅLD
Corvette 1978 http://www.garaget.org/?car=210132
- Hemma bra men Garaget bäst -

#102 2009-08-12 14:39:42

Rumpkullan
Medlem
Från: Krylbo
Registrerad: 2009-03-30

sorry

Inga knott....men jag funderar ju lite över de där "Renskitarna" vi käkade, man fick ju en "snusdosa" fylld med kluttar av nå slag, det sades att det var Renskitar.
Vilket som - så gick det så lätt att bära den 17 kg tunga ryggsäcken efter att man dragit i sig några "lortar", man liksom...ja...svävade fram där i dalgångarna.
Jag har nog levt i dimma sedan dess...och ja jag tycker inte jag har varit mig själv...du tror väl inte att det kan röra sig om "anabola-renskitar" ?

lollollol

Näääääääääh jag ska sluta va så jävla dryg, SANNINGEN ÄR att jag (vi) tvingas välja mellan att se Dubblis röda Iroc gå till salu - eller att min vita gör det.
Vi har kommit till ett vägskäl, det finns inte finanser att Thomas (Dubblis) skall plocka fram så mkt som behövs för att skrämma fart på Iroce'n såsom man vill ha den, och jag är sugen på att kliva in i det projektet. vilket då innebär att min måste bort som jag ser det. (Finans läget KAN ju iofs förändras snabbt.)

Det har inte funnits deg alls att göra klart min denna säsong såsom jag vill ha den ( det mesta gick till den röda då den lacken var prioriterad ), och jag har insett att jag inte orkar heller. Jag älskar min bil, hon har betytt så oerhört mycket och med inköp å allt jag lagt ut så är jag uppe i över 130,000 och det är rent vansinne egentligen att sälja henne.

Det har svettats å grubblats massor från min sida och jag har kommit fram till att detta är det mest rätta att göra, men satan va de svider.

Så...förstår ni nu ??... BRA då kan ni hjälpa mig sälja Camurran så kanske man kan tänka sig en bonus i någon form big_smile

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-08-13 11:43:48)

think ....som en gammal Amazon, med lister o crome.

#103 2009-08-12 16:32:37

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01

Fairytails and bull.. ;D

Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

#104 2009-08-12 17:29:22

Rumpkullan
Medlem

Nåja...så kan det vara, och härmed kommer jag inträda en lång tystnad, skall sjunka in i saker å ting här ett tag.

Det är inte lätt å sälja en bil idag, så vi får se. Man kan inte skänka bort den.

Men jisses, det vore skoj å genomföra detta. Ni kan väl va goa å hålla tummarna :-)

Ha det bäst å hej ett tag.wink

#105 2009-08-12 18:05:45

hasseh
Corvette haj pärfårmans
Från: Karlsborg
Registrerad: 2007-10-11
Webbsida

Camaro Vimsan CCS #1286 skrev:

Nåja...så kan det vara, och härmed kommer jag inträda en lång tystnad

Tror nog att det är nått med dom där Mördarknotten i alla fall.... Lång tystnad....Vimsan..... nu blir jag riktigt orolig för henne hmm

Camaro 1977 http://www.garaget.org/?car=68426  SÅLD
Corvette 1978 http://www.garaget.org/?car=210132
- Hemma bra men Garaget bäst -

#106 2009-08-12 18:53:46

Rumpkullan
Medlem

sorry

#107 2009-08-12 23:50:35

Slipknot
Medlem
Från: Tibro
Registrerad: 2005-02-20
Webbsida

Vad ska du ha för den då?...

Man kan inte ha allt! Men man kan sträva efter att få så mycket som möjligt!..

#108 2009-08-13 09:27:46

Rumpkullan
Medlem

Ja du..värdet ja. Det är det som är det svåra, jag har en uppfattning, men skall nog ta mig en tur till någon som kan besikta den, just för att det skall bli rätt för mig och den som köper den.

Jag har förståeligt nog fått både email å samtal av Camaro kamrater som försöker få mig tänka om, jag förstår att det är rent idiotiskt att sälja den nu, värdet på alla bilar är ju som det är.....men jag ska försöka, annars stannar hon ju kvar, man får väl ställa henne på bockar i garaget över en hel säsong o satsa på den röda nästa år annars.

Tanken har fallit att prova byta den mot nåt bruksfordon, för jag behöver nåt fyrhjulsdrivet lite högre med en stege därtill så jag tar mig upp (lol) ...jag skulle vilja ha en Cheva pickis eller nåt annat grovt..så att säga. Nyttofordon, eftersom jag är så mkt ute i det "vilda".

Övr:
Hon är trots allt en Cab, och det är en del gjort på den även om det finns saker kvar att önska, inga dyra utgifter som väntar mig veterligen, men byta ventiltätninga vill jag göra, för hon har gått 15000 mil å det har börjat komma en puff vid start = säkert torra tätningar, för det finns inga missljud eller annat med motorn och hon drar ingen direkt olja heller. Hon går mkt bra och är sjukt snäll på soppan så länge man är snäll med henne. Man kan iofs under vintern renodla lite/rensa på kabelsnuttar och byta ut nån gammal kabel, det är inget pusselverk av kablar, MEN det kan göras snyggare/bättre om man tar sig tiden.

Hon är ingenting för den som ska ha orginal, för jag har ju bytt huven och lite annat, gamla "grillen" mm finns kvar dock. Eibach fjädrarna skall jag ta bort, trött på å åka stumt. Men de finns kvar i kartong. Hon är en sju jäkla rå dam, så jag antar att man antingen gillar henne eller inte, den som gillar henne och är rätt köpare - kan säkert komma överens med mig om pris.

Vad tror du själv förresten, vad kan man begära idag ??
Nån sa runt 80.000 då det är en Cab å taket är nytt mm samt skicket är gott, men kollar man på blocket så inser jag att det är en ren djungel. 
Det är ju en Sport Coupé Convertible så det klingar inte lika högt som Iroc, MEN för den som verkligen gillar henne och uppskattar hennes historia å få tillverkade exemplar så kanske saken ter sig annorlunda. Jag har ju gjort grovjobbet och det är finlir kvar som jag ser det...ja vad vet jag.

Ha de gött, Monika

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-08-13 10:07:15)

#109 2009-08-13 11:33:29

Nikes Z28
Medlem
Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-11-21

Kära värld har ni missat att jag har blitt upplärd av den store mästaren ??

Jag har blivit oerhört flink på å få rumpan dansa och jag har utvecklats till Avestas skräck

Ni förstår...uppe på Kebnekaises sluttningar satt jag å funderade, jag kom fram till att nu jäklar skall dom få en "40-årskris" att snacka om...ha ha ha.. Sent skall man ju vakna så att säga.

Så är det.

Men du... Låter ju som om du håller på övar på magdans eller stripp tease eller nåt...
Får konsentrera dig på bilen så ska du se att allt blit bättre! big_smile

Men skämt åt sido, varför inte bara ställa av den och gömma undan den ett tag tills bättre tider vetja.

Dont mess with a Camaro! Cause this can of whoop ass comes with a V8 wink

#110 2009-08-13 11:41:05

Rumpkullan
Medlem

Ja det är ett alternativ Nicke, att ställa undan henne ett tag..för jag förlorar helt klart så in i h-e med deg,
och vartefter Ni alla både per mail och på forumet försöker få mig tänka annorlunda - så börjar jag väl analysera det hela ur fler vinklar, det är inte bara en person som skriker rakt ut å försöker få mig låta bli att göra nåt jag kommer ångra bittert kanske.

Hon är ju betald, så hon kostar inget där hon står. Ooooh jag tror jag åker å fiskar å ror runt Åsgarn i helgen å funderar, kanske skulle fånga en fisk å spå i blåsan, eller ta en kurs i magdans Nicke * lol *...

eek

#111 2009-08-13 15:33:16

Nova67ss
Medlem

Låter nästan livskris, men säj bara till när magdanskursen är över så kan ju vi i forumet få en uppvisning?? big_smile

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#112 2009-08-13 17:04:31

Rumpkullan
Medlem

Ja visst gör det bästa herr Nova...så sant...

Uppvisning, du jag önskar er inte så illa, tro mig  *lol*

#113 2009-08-13 17:23:56

rolfino
Forumsponsor
Från: Gävle
Registrerad: 2005-09-02

Monica, ett litet råd i all välmening. Sätt dej i ett hörn tills anfallet går över.    eek

Kramar från Roffe

Lev idag, imorgon kan det vara för sent.

#114 2009-08-13 21:02:53

Nova67ss
Medlem

Ja visst gör det bästa herr Nova...så sant...

Uppvisning, du jag önskar er inte så illa, tro mig  *lol*

Jo d är alltid tillåtet att få en kris, och göra kovändningar smile men nån "Herr" har jag aldrig varit hahahaha

Och vad gäller dans, jag har dansat en lite bit ur den döende svanens dans ur svansjön för mina polare, värre än så har aldrig visats för levande varelsers ögon, big_smile  de överlevde iaf

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#115 2009-08-14 13:12:20

Rumpkullan
Medlem

Öh grabbar, jag är inte i nån kris så sett, självklart så vänder jag å vrider på det här. lol å luftar det med er, för man får ju sannerligen både bra å nya sätt att se på det hela.

Ni era stackare om några vet ju hur mkt tid/energi/pengar å känslor jag lagt ner på denna vita oskuldsfulla bil, å ni är väl rädd jag ska ångra mig sen å stå utan å böla sen..  rocknroll

Nåja..man får nog överväga detta...jag har inte satt ut nån annons än och skall nog sätta mig i ett hörn å fundera som rolfino säger...

Tack för ett ni lagt tid å energi på å  diskutera saken på ett sakligt sätt. Vi får se hur det slutar, kanske finanskrisen upphör å alla bonusar återställs, då är det mkt som ser annorlunda ut till nästa säsong big_smile ..sug på den ni.

smile Kraaaaaaaaaamen på Er..

#116 2009-08-14 18:18:05

rolfino
Forumsponsor
Från: Gävle
Registrerad: 2005-09-02

Det låter hoppfullt.    smile

Lev idag, imorgon kan det vara för sent.

#117 2009-08-14 18:27:27

Matte Iroc-z
Iroc-Rocks
Registrerad: 2008-11-12

Kör hårt ....
En fortåkar Iroc till , det behöver Sverige ,,
Det är dyrt men vad kul det är med effekt ,det är som en drog..
Hälsningar Matte Småland

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Sidfot