Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

#76 2009-05-13 17:48:43

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01

Re: Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Hahaha Kinky eller men har du någorlunda ren inredning kan en B vara bra o ha big_smile

Körde min Nova -72 med ca 325 - 330hp motor (byggde 650hp bigblock till den) och utrustade den med 120hp gas från NOZ, bilen var manuellt vxlad så det var svårt komma iväg ändå, så ingen noz ztart gick använda (vanliga N50x15 däck)

Körde med min bror i en vända, så jag laddade gas från mitten 2áns vxl och fullt ut på 3 - 4án och fick ett konstigt tjut i bilen vid vxling till 3án som höll i sej tills jag släppte, (var min bror som kröp ner på golvet och höll i sej samtidigt som han tjöt rakt ut)

Provade med en annan polare och samma fenomen uppstod big_smile vet ej om det berodde på den smala banan vi provade på eller om "draget i kärran" var så skrämmande.. hahahaha

Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

#77 2009-05-13 18:40:30

Rumpkullan
Medlem
Från: Krylbo
Registrerad: 2009-03-30

Hmmm jag fick nya tätringar å packningar 1997, jag tror jag går torr, SKRATT..... fundera på den du.

Hm inte snällt å göra så folk krälar ner på golvet, jag är rätt säker på att jag ALDRIG kliver in i en bil å låter nån köra på det viset,
jag skulle bli så rädd så jag skulle antingen spy i knäet på'n eller bli så arg så jag vred om kulpaketet....om centrigugalkraften tillät vill säga.
Klev jag ur levande skulle jag nog ha både ett å annat att säga...skillnad är det om man sätter sig i å VET att nu jävlar kommer det gå undan.

Hmmm har du testat bikinin än ??... *smile*   /Kramen på sig du goa Nova-nisse :-)

think ....som en gammal Amazon, med lister o crome.

#78 2009-05-13 20:01:01

Pianoman
Barpianist
Från: vettet
Registrerad: 2003-01-27

Kan du sluta prata gas Anders? Jag har fortfarande ågren för jag sålde mitt Cheater...
Det var väl det vettiga att göra men......
Ärligt talat Vimsan så står man still bara så spelar det ingen större roll hur mkt mos det är i maskin.
Det roliga med mycket muskler är när man lägger de berömda metmaskarna. Du gjorde ju faktiskt det också wink

H.Larsson, -68 Camaro Gul (snabbaste Camaron i Mantorp *haha*)
Tack till:  Designchrome

#79 2009-05-13 21:32:06

Rumpkullan
Medlem

Scccchhhh !

#80 2009-05-14 07:20:41

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01

Pianoman skrev:

Kan du sluta prata gas Anders? Jag har fortfarande ågren för jag sålde mitt Cheater...
Det var väl det vettiga att göra men......wink

Ja, vet hur d är, sålde ju mitt oxå bara för att bli fri från beroendet big_smile

Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

#81 2009-05-14 23:34:27

Rumpkullan
Medlem

Yeeehaaaa det osar bränt än, har "limmat lite gummi" ikväll, tom en gammal TBi kan....skratt...wow...ja hon tränar på... /Ha det gött grabbar, med eller utan lustgas.

#82 2009-06-02 23:27:14

Rumpkullan
Medlem

Nääh nu jävlar ger jag upp, som sagt, ni som läst på Facebook har ju hunnit se att jag fick "rumpstuds" när jag väl tordas ge på som brukligt äro när man ska spinna sådär fin fint. Det slutade med att fet-däcken eller troligen ett av dem fick fin fint fäste (så gött som nya 275 däck bak) och det vart ett ordentlig rumpstuds å det skallrade överallt å tom i mina tänder innan allt stannade av. Men det var alltså inte bakaxeln som lät illa, det var den starka vibrationen som fick allt att hoppa.. (JA ALLT!!)
Jag fick precis samma typ av skada som gode Rhydon fick innan han bytte bussningar å krängningshämmare (enl hnm) och det alltså så att baken vrider sig så skuffluckan helt enkelt slår sidledes mot ena fenan, å så hoppar en rätt skaplig flisa färg ur som tack.
Det va INTE nån enhjuls burnis Mangan, hon braka loss precis som hon skulle men sen jäklar vart det annat ljud i skällan.

Nu har jag bestämt mig för att hon ska INTE lekas med nå mer, jag kommer eventuellt, jag säger eventuellt sälja henne vad det lider och gå med i ett projekt, och det kan bli precis hur hårigt som helst innan det är klart. Vi får se. Jag ska fundera denna sommar ut innan jag gör nåt överilat, för jag älskar verkligen min bil, men fui faen va roligt det skulle vara å vara en av två som gör nåt riktigt skoj med en schysst Iroc. Att få vara med och framhäva en äkta Iroc till sin bästa sida, allt från ny inredning till schssta fälgar å en morrig rå och lättretlig snurra under huven, uppstyvad som faen så man INTE åker på några överraskningar som normalt kan undvikas....

//Ska förtydliga att jag inte är beredd att lägga ner den deg som behövs för att få denna goa kärra "lekbar", jag har lagt ut för mkt redan å hon var aldrig menad att lekas med på det viset från min sida, då hade jag nog köpt nåt annat i så fall//

Läser ni mellan raderna så är Vimsan påväg in i en ny dimension av Camaro ägandet evt, och jo jag är nyfiken på att få leka å gasa mer, och under säkra former, men jag inser att det går inte med min bettan, hon är en äkta gudomlig glidarvagn med styrkan i vridmomentet (när man redan är på rull så å säga)..

Kanske nån av er har en tant som vill köpa en "kärring-bil" ??...behövs ju fler aktiva bruttor i klubben :-) mjaaaa vi får se....antingen har jag en försenad 40 års kris eller så har bromsen efter bilolyckan 1982 släppt ?? vad vet jag, men vad faen man lever bara en gång.

Ha det bäst allihop..... (jag fortsätter givetvis å leka med Dubblis Iroc, får ta ut min lekfullhet där när det faller på)
/Monicken

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-06-03 08:49:21)

#83 2009-06-03 01:10:47

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30

Wheel hop...

Magnus

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

#84 2009-06-03 08:47:12

Rumpkullan
Medlem

rocknroll Wheeel hop....hm...näh jag TROR jag börjar känna sug efter att testa på bana som typ Linköping, jag gillar när det "suger" i kurvorna, å är mkt impad av de fordon som verkligen suger sig fast, det ligger en hel del deg bakom det vet jag ju, den typen av stabilitet kommer ju inte gratis.
Å på en Iroc krävs väl både subframe connectors o tvärstag å gu vet allt, och framförallt byta bromsar.

Mjaaa...vi får se, detta bygger ju på att min i så fall ska säljas först, och värdet på henne (vad jag lagt ut) får jag aldrig igen,
vi får se, som sagt glider på i sommar å funderar lite till innan jag gör nåt.

Du ska få förklara det där med Wheelhop när vi ses du...

Ha de gött å hör av dig när du e tebax från Amerikat.

Kramiz

#85 2009-06-03 08:58:56

hasseh
Corvette haj pärfårmans
Från: Karlsborg
Registrerad: 2007-10-11
Webbsida

Om du var i Västerås i helgen så hade du möjligheten att verkligen få åka så det suger i kurvorna med dom Ferrari och Masserati bilar som vi hade där Vimsan. Vet att en av killarna som körde drog upp till 230 km i en kurva ut på startbanan och kom sen upp i 290 innan han fick bromsa.
Ganska schysst för en italienare ......  fast å andra sidan hade vi ju saker som gjorde runt 800 i kurvorna oxå....  fast då fick ju ingen åka med tyvärr. Annars så hade jag givetvis varit förs i den kön som allsmäktig uppvisningsledare cool

Camaro 1977 http://www.garaget.org/?car=68426  SÅLD
Corvette 1978 http://www.garaget.org/?car=210132
- Hemma bra men Garaget bäst -

#86 2009-06-03 14:15:29

Mangan
Forumsponsor

Bromsar gör ingen bil stabilare!
Subframe connectors ger inte mycket när det handlar om att bromsa och svänga, dom gör mycket på accelerationer dock, ett tak på din gör mera nytta när du skall bromsa och svänga,,

När du skall köra bana är inte din öppna diff ett stort problem längre.

Magnus

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

#87 2009-06-03 18:24:18

Rumpkullan
Medlem

Mangan skrev:

Bromsar gör ingen bil stabilare!
Subframe connectors ger inte mycket när det handlar om att bromsa och svänga, dom gör mycket på accelerationer dock, ett tak på din gör mera nytta när du skall bromsa och svänga,,

När du skall köra bana är inte din öppna diff ett stort problem längre.

Magnus

Hörrudu, ska jag köra fort ska jag också få stopp på kärran, det är inte bra bromsar i orginal på en Camurra.
Och att styva upp måste tillföra en stabilare framfart, jag märker ju stor skillnad på Dubblis Iroc å min, Irocen har grövre doningar i upphängning o stag...det märks väl.

Tak på min ???...tur du är gullig du....en Targa är inte mkt mer å gasa med, näääh ska nog va nåt med "riktigt" tak isåfall.

Jag vet precis vad du är ute efter här din lilla härliga retsticka....jag blinkar lite förstående här å säger bara akta dig så jag inte köper en PONTIAC med täckt tak å börjar leka med, PLÅGA skiten ur, DET skulle du gilla va ??...hm vore kanske ingen dum ide, (nu får man örat utdraget igen)..

Monicken

#88 2009-06-04 15:28:13

Mangan
Forumsponsor

Klart du skall ha en Poncho,, nu nar dom ar nedlagda hel och hallet blir val vilken 3 gen T/A som helst ett samlar objekt *ASG*

Du sa stabilare, inte att du ville kunna stanna... Finns satt att fa dina bromsar att bli sa bra dom en gang var,, det ar en bra borjan!

En 4 gen skiljer inte sa mycket mellan T-tops och cupe, sitter inga riktiga balkar over dorrarna pa en cupe heller bara en mjukt limmad pofil att fasta taket I. Pa 3 Gen ar det storre skillnad. Dock skulle jag hellre haft en cupe an min targa men sa vart det inte..

Handla till att borja med upp krangningshammare fran en GTA sa skall du se pa skillnad..

Magnus

-97 Z28 M6 12,70s 109mph

#89 2009-08-10 14:54:38

Rumpkullan
Medlem

Hon är till salu.... Rumpstuds eran är över... Nu ska det gå hetare till... twisted

#90 2009-08-10 14:57:19

Wictor
Medlem
Från: Ovanåker
Registrerad: 2003-07-05
Webbsida

Blir nog bra tillslut om du gör som du tänkte Vimsan! Lycka till med försäljningen!

#91 2009-08-11 00:47:45

Martin.n
Glidare
Från: Långsele
Registrerad: 2007-01-11

Nu blev man nyfiken.  eek

#92 2009-08-11 07:18:52

hasseh
Corvette haj pärfårmans
Webbsida

Precis... vad är det här får nått eek

#93 2009-08-11 07:51:31

Pianoman
Barpianist
Från: vettet
Registrerad: 2003-01-27

Benke vet...inte smile

H.Larsson, -68 Camaro Gul (snabbaste Camaron i Mantorp *haha*)
Tack till:  Designchrome

#94 2009-08-11 08:39:21

Benke
Admin
Från: hemma
Registrerad: 2003-01-12
Webbsida

Inte en susning! smile

Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro
Bara GM smile Chevrolet Camaro Iroc-Z 1985 - Saab 9-3 Aero 2.8T 2007

#95 2009-08-11 09:41:52

hasseh
Corvette haj pärfårmans
Webbsida

Benke skrev:

Inte en susning! smile

Det här blir skummare och skummare...... inte ens Benke vet ..... eek eek eek

#96 2009-08-11 10:02:23

rolfino
Forumsponsor
Från: Gävle
Registrerad: 2005-09-02

Men va f..n Vimsan questionquestionquestion, solsting eller hjärnsläpp question

Lev idag, imorgon kan det vara för sent.

#97 2009-08-12 09:52:10

Rumpkullan
Medlem

rocknroll

Jo Ni grabbar, det är precis så illa att jag helt enkelt TRÖTTNAT på allt vad Camaro å V8 heter, jag kommer istället gå över till Drifting, jag har en Supra på gång och jag har äntligen hittat något som passar mig utmärkt. Så Camaro eran är över och Vimsan är ett minne blott och CCS forum samt detta forum kan återgå till ett mer städat skick. victory

lol  ... roll

#98 2009-08-12 11:47:12

Nikes Z28
Medlem
Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-11-21

Men du... för att kunna drifta måste man ju börja med att lära sig burna!! big_smile

Äähh tror jag inte en sekund på!! wink

Dont mess with a Camaro! Cause this can of whoop ass comes with a V8 wink

#99 2009-08-12 12:25:57

Janne
V2:a
Från: Hägersten, tillbaka igen
Registrerad: 2003-02-01

Nikes Z28 skrev:

Men du... för att kunna drifta måste man ju börja med att lära sig burna!! big_smile

Äähh tror jag inte en sekund på!! wink

Var ungefär EXAKT detsamma jag tänkte wink

F.d Camaro 72   12,75 sek/175 km/h = 402 m
                          8,11 sek/142 km/h = 201 m
Segrare i Den Stora Striden 2005 samt även 2006 och 2007 på w.o. big_smile big_smile big_smile

#100 2009-08-12 12:55:50

Rumpkullan
Medlem

Kära värld har ni missat att jag har blitt upplärd av den store mästaren ??

Pianoman hade god hand med busiga Vimsan å den ilskna Iroce'n som användes för kursen ifråga..HAN lärde mig hantera spaken å gasen varsamt å med mycket mycket gott resultat. Henkeman såg sååååå nöjd ut när han såg Vimsans begär ta fart....

Jag har blivit oerhört flink på å få rumpan dansa och jag har utvecklats till Avestas skräck efter vägarna, snutjaget häromdagen höll på att sluta riktigt illa,
men det slutade gott, givetvis hade jag inte min vita då inte, nänä, det finns bara en sådan häromkring så jag löste det hela på annat sätt. Jag var utklädd till blond diva under färden så de icke skulle kunna känna igen mig, jag passerade ett antal fartkameror under denna färd och jag pekade finger å lipade på varje kort, jag är säker på att förklädet med bara bröst på - blir en succe för dem som skall tyda korten efteråt..

Hur kan det komma sig att ni inte tror på detta ?.... Ni menar att jag försöker lura Er kanske ? Mangan mfl sa till mig att OM jag börjar leka kommer jag vilja ha mer, och jisses vad det stämmer bra.

Ni förstår...uppe på Kebnekaises sluttningar satt jag å funderade, jag kom fram till att nu jäklar skall dom få en "40-årskris" att snacka om...ha ha ha..så jag beslutade mig för att leta rätt på en schysst "riskokare" som är lämplig att leka med, och på den vägen är det. Sent skall man ju vakna så att säga.

Jag har blitt så skicklig på lakrits streck att jag kunde skriva "PIGS" på gatan utan för polishuset häromkvällen....sen drog jag som en avlöning.

Så är det.

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Sidfot