Camaroforumet - Mötesplats för generationer - Allt om Camaro

Camaroforumet

Du är inte inloggad.

Meddelande

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

#51 2009-05-05 23:19:12

Rumpkullan
Medlem
Från: Krylbo
Registrerad: 2009-03-30

Re: Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Nova67ss skrev:

Mangan skrev:

KraSHwiLLe skrev:

Vart lite nyfiken på den teorin...Hur sliter det mer på pboxar med enhjulsbörnis?

Ang ditt burnande Vimsan, ut och prova nu så ska du se att det kommer gå skitbra!

Jag har för mig att resonemanget var att man skulle få sån jäkla snurr på det spinnade hjulet eller nått däråt, som sagt, vet jag inte riktigt hur dom grundade det, ingen är ju speciellet intresserad av enhjuls burnisar iaf.

Magnus

Som differentialen är uppbyggd med drevningen så blir det lite så här.. säj du burnar och hastighets mätaren visar måttliga 70 km/t

Om du burnar och båda hjulen snurrar lika fort, då snurrar pinjongen på kronhjulet som driver båda drivaxlarna och båda hjulen snurrar, MEN diffdreven inne i differentsialen står nu i samma possition även om de följer med diffhuset runt.. och båda hjulen snurrar i motsvarande 70 Km/t

MEN skulle ett hjul låsa upp i backen och stå still, då sker följande, Pinjongen driver fortfarande kronhjulet som nu driver en axel runt, men då den andra axeln står stilla så kommer diffdreven att ta den snuurande rörelsen och överföra den hastighet som var avsed för den stillastående hjulet och skicka den till det hjul som snurrar så det kommer att dubblera sin hastighet till 140Km/t

Tänk då vad som händer om du snurrat igenom vxlarna och din hastighets mätare når över hundra (100Km/t) och ett hjul står stilla, det är INTE bra för nån del i din axel..

Racing trix till dej då du frågade så snällt

är att köra förbi (runt eller om du måste igenom då) vattnet i burnoutboxen om du kör med vanliga däck  oavsett diffbromsat eller ej,  backa tillbaks nära men inte i vattnet, gör 1 - 2 torrburnisar så hjulen/et krafsar rent från vatten och småsten på ytan och mönster, rulla sen fram mot startlinjen

OCH försök hitta spåren av bilen som körde löpet före dej (som du så smart stod och spanade efter när du väntade i upplajningen) speciellt om det var en slicksbil..

I ditt fall Vimsan skulle jag nog stagea in rätt djupt, och stalla bilen lätt (full broms och ca 2000 - 2500 rpm på motorn) ca 5-10 seck innan starten går sen bara fälla fullt, och köra på driven de första ggrna

Kör försiktigt tillbaks på retur resan och torka bort det fåniga flin som finns där, och se ut som det var "just another walk in the park" big_smile

Jo cabbar brukar vara mer restriktioner på, men pratar vi inte 12 sec eller snabbare så är det inte så stora om ens några sådana..

De kommer troligen ta bort hjälmkravet i prova på klasserna då ni knappast kommer upp i 120 Km/t på den sträckan och det är ju vad ni vanligen kör på motorväg UTAN hjälm normalt..

Och en lånad hjäl som inte sitter rätt/bra är farligare att ha på sej än vara utan OM man skulle krascha..

Anders, du ska ha stort tack som beskriver det hela på sådant sätt att jag faktiskt fullkomligt förstår varför jag skall smeka plåten på min bil med ömhet å istället gasa skiten ur en röd Iroc...skratt...huhm fast den har ju åsså diffad bakaxel... nåja jag tror inte jag kommer upp i dom varven ens så det ens är nån risk att pinjongerna börjar leta sig ut i friheten... men jag har övat lite i smyg, man får ju smått blodad tand...få se vad som sker framöver. Nåja, jag suger i mig vad ni säger..återkommer...

think ....som en gammal Amazon, med lister o crome.

#52 2009-05-05 23:23:56

Rumpkullan
Medlem

hmm Anders-....du får nog hjälpa mig öva på å se cool ut....13 juni på Ponycar får jag ta med mig kikare å ligga i buskarna vid målgången å kolla in ansiktsuttryck tror jag...

#53 2009-05-06 00:45:33

Nova67ss
Medlem
Från: Gbg
Registrerad: 2003-11-01

Camaro Vimsan CCS #1286 skrev:

Nova67ss skrev:

Vimsan, ska försöka komma till Feppel i slutet på veckan med din förfrågan big_smile

Jobbar nätter så jag är inte så snabb och pigg i tanken som jag ... hrm ... brukar vara

Tack gullet, det är den tjockare midjelisten, inte den som satt på en del 87:or, så du vet...ja det är ju precis sån som du ser på min bil fö...
Å måste man köpa alla delarna så får det lov å bli så...som sagt..

Kramen (längtar efter att få se dig i bikini snart....skratt)

Ge dej till tåååls kvinna, big_smile

Bara för din skull skickar jag en bild från Beachen -08

http://i489.photobucket.com/albums/rr257/Nova67ss/gorilla.jpg

Ett brazilian waxjob står på programmet för beach -09 big_smile hehehehehehe

Senast redigerat av Nova67ss (2009-05-06 00:59:25)

Anders Forsberg.
-67 Chevrolet chevy II Nova super sport hard top coupe.
-71 Pontiac LeMans sport

#54 2009-05-06 07:20:55

SteveBarkbit
Medlem
Från: Gällivare
Registrerad: 2005-01-21

SteveBarkbit skrev:

Lät ju inte så kul med hål i tanken,,,,det är ju inte "bara" att byta på en gen 3 det sitter en bakaxel i vägen vill jag minnas........

Nja åtm avgasröret...som det ser ut...skit samma det skall göras OCH DOM SKALL FÅ BETALA IDIOTERNA, blir så förbannat lack på inkompetent yrkesfolk, denna stackars Iroc har verkligen en förmåga att råka illa ut när den är i andras händer, näää dom får betala en ny tank å expressfrakt dom jäkla mupparna, sen får dom bjuda på installationen av ljudanläggningen MEN tanken byter han helst själv, så vet han vad som sker åtm. Han kommer ju aldrig tordas lämna in sin bil mer på verkstad etc, nu är det bara å skaffa GM's servicemanual , den stora, och gör allt själv hädanefter. Suck...

Menar du allvar ??? ska bakaxeln ner ??? nån som vet ?? är det så - så blir det byte av tank på verkstad under inspektion av herr W kan jag tro, skratt...å då blir det dyrt för decibell-hannarna...

Nääh jag hoppar runt i min lilla TBi snurra glad å sjunger, jag har inget värsting ljud, å nån hårboll ska då inte få montera nåt slutsteg i min skuff, nänänänä..

Bakaxeln måste sänkas ned och avgassystemet bort, sen är det lite knivigt att få ned tanken då påfyllningsröret vill haka fast.
Men det ska tydligen gå rätt bra om man har GM:s service manual och följer beskrivningen.

There is no replacement for displacement.

#55 2009-05-06 08:52:17

Rumpkullan
Medlem

SteveBarkbit skrev:

SteveBarkbit skrev:

Lät ju inte så kul med hål i tanken,,,,det är ju inte "bara" att byta på en gen 3 det sitter en bakaxel i vägen vill jag minnas........

Nja åtm avgasröret...som det ser ut...skit samma det skall göras OCH DOM SKALL FÅ BETALA IDIOTERNA, blir så förbannat lack på inkompetent yrkesfolk, denna stackars Iroc har verkligen en förmåga att råka illa ut när den är i andras händer, näää dom får betala en ny tank å expressfrakt dom jäkla mupparna, sen får dom bjuda på installationen av ljudanläggningen MEN tanken byter han helst själv, så vet han vad som sker åtm. Han kommer ju aldrig tordas lämna in sin bil mer på verkstad etc, nu är det bara å skaffa GM's servicemanual , den stora, och gör allt själv hädanefter. Suck...

Menar du allvar ??? ska bakaxeln ner ??? nån som vet ?? är det så - så blir det byte av tank på verkstad under inspektion av herr W kan jag tro, skratt...å då blir det dyrt för decibell-hannarna...

Nääh jag hoppar runt i min lilla TBi snurra glad å sjunger, jag har inget värsting ljud, å nån hårboll ska då inte få montera nåt slutsteg i min skuff, nänänänä..

Bakaxeln måste sänkas ned och avgassystemet bort, sen är det lite knivigt att få ned tanken då påfyllningsröret vill haka fast.
Men det ska tydligen gå rätt bra om man har GM:s service manual och följer beskrivningen.

Wholy shit....snackade nyss med dubbel W och han gick i taket...tanken är beställd o kommer i morrn, men vi har inte en suck att sänka nån bakaxel hemma på gården, isch nu fick Vimsan ont i magen, oooh jag skulle inte vilja stå bakom den där disken på ljud-firman idag, aj aj aj...
Jag tackar för att du så snabbt kom tebax med info, för det är ju viktigt att ha klart för sig konsekvensen och behovet när man går in till nötterna o förklarar vad som väntas...detta blir nog tyvär rätt dyrt för dem. HUR KAN MAN BORRA sådär utan att ha tagit rätt på VART man hamnar ??? herre min je... mad  Dom kommer garanterat säga att dom anser att den skall lagas, men det blir ju än jävligare å troligen mkt dyrare. Den ska ju ner i alla fall då å tvättas ur å bla bla bla.... Fattas bara att det är olika tankar på dem, skroten visste inte om det skiljer på cab å övr gen.3... piuh....finns två tankar tillgängliga när man söker... vi får väl be en Camaro bön.

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-05-06 08:55:26)

#56 2009-05-06 08:57:24

Rumpkullan
Medlem

Nova67ss skrev:

Nova67ss skrev:

Vimsan, ska försöka komma till Feppel i slutet på veckan med din förfrågan big_smile

Jobbar nätter så jag är inte så snabb och pigg i tanken som jag ... hrm ... brukar vara

Tack gullet, det är den tjockare midjelisten, inte den som satt på en del 87:or, så du vet...ja det är ju precis sån som du ser på min bil fö...
Å måste man köpa alla delarna så får det lov å bli så...som sagt..

Kramen (längtar efter att få se dig i bikini snart....skratt)

Ge dej till tåååls kvinna, big_smile

Bara för din skull skickar jag en bild från Beachen -08

http://i489.photobucket.com/albums/rr25 … orilla.jpg

Ett brazilian waxjob står på programmet för beach -09 big_smile hehehehehehe

Hur ska jag nu kunna ge mig till tåls, du är ju helt oemotståndlig  ASG....  inlove

#57 2009-05-06 09:03:18

Wictor
Medlem
Från: Ovanåker
Registrerad: 2003-07-05
Webbsida

...HUR KAN MAN BORRA sådär utan att ha tagit rätt på VART man hamnar ??? herre min je... mad  Dom kommer garanterat säga att dom anser att den skall lagas, men det blir ju än jävligare å troligen mkt dyrare. Den ska ju ner i alla fall då å tvättas ur å bla bla bla.... Fattas bara att det är olika tankar på dem, skroten visste inte om det skiljer på cab å övr gen.3... piuh....finns två tankar tillgängliga när man söker... vi får väl be en Camaro bön.

Ja, hade man själv firma och gjorde något dylikt så skulle man först skämmas en hel del. Sen skulle man be om ursäkt för blundern
och fixa det pronto.

Måste säga att det är så overkligt dråpligt att det blir nästan hysteriskt kul. Inte för Er som drabbats naturligtvis, men efter vi språkats vid
om händelsen, började jag skratta - gott och länge!

För att lätta upp stämningen och humöret nästa gång jag gjort en tabbe i garaget så ska jag säga:

- Det luktar bensin?! eek

#58 2009-05-06 14:00:04

Rumpkullan
Medlem

Wictor skrev:

...HUR KAN MAN BORRA sådär utan att ha tagit rätt på VART man hamnar ??? herre min je... mad  Dom kommer garanterat säga att dom anser att den skall lagas, men det blir ju än jävligare å troligen mkt dyrare. Den ska ju ner i alla fall då å tvättas ur å bla bla bla.... Fattas bara att det är olika tankar på dem, skroten visste inte om det skiljer på cab å övr gen.3... piuh....finns två tankar tillgängliga när man söker... vi får väl be en Camaro bön.

Ja, hade man själv firma och gjorde något dylikt så skulle man först skämmas en hel del. Sen skulle man be om ursäkt för blundern
och fixa det pronto.

Måste säga att det är så overkligt dråpligt att det blir nästan hysteriskt kul. Inte för Er som drabbats naturligtvis, men efter vi språkats vid
om händelsen, började jag skratta - gott och länge!

För att lätta upp stämningen och humöret nästa gång jag gjort en tabbe i garaget så ska jag säga:

- Det luktar bensin?! eek

...skratt, ?? öh skrattat fastnade i halsen plötsligt...jag kan inte ens skratt hjärligt åt detta tok, jag har bara lust att ta mitt brännbollsträ å åka dit, men får inte... evil

En proffessionell ljudbyggare brukar veta vad man kan göra å inte, jösses... efter lång diskussion kräver han nu dessutom att få ta med sig bilen till Sala ikväll till en verkstad där, vilket INTE kommer på tal, dom vill ta ner tanken å täta den med kemisk kludd, aldrig i helvetet, tankfan skall vara hel, kludd vet man inte hur länge det håller, OCH att lämna ifrån sig bilen till dylik klantskalle gör man ju fan aldrig, ja möjligen om man vill ha fler bulor eller nåt annat trasigt när den kommer i retur. Detta börjar likna en fars. Törs faen åka i den bilen efter att dom har lättat på bakaxlar å allt....bli stenhög på bensinångor när kluddet släpper.... herr W upplyste grabbenom att det är ingen jävla gammal 240 vi snackar om här...på en sån kan man kludda, men på Irocen - never.

Bilen är nylackad å påskostad massor, avgasrören är nya från i höstas, innan dom där har fått ner allt å fått dit tanken igen så har Gävle crusing börjat för länge sedan +att saker förmodligen hänt på vägen. Thomas har fått tid på en firma här i stan nu på fredag, men dit ringder nu ljudnissen å försöker få dom avstå från att göra jobbet åt herr W, dom e väl rädd för å få en faktura helt enkelt. Mycket har jag hört, fast just nu vet jag precis hur detta kommer sluta.

Ljudnissen skulle alltså BARA dra nya kablar från steero ut till 4 högtalare, samt sätta i nya högtalare bak, och installera vårt slutsteg, allt till ett specialpris mot att herr W åker runt här på stan på karnevalen 30 maj å gör lite reklam för honom....
Installation skulle ta 2 h max va de sagt, han fipplade på där å efter 4h var han klar å slå på strömbrytaren, men killen fick som sagt inte höger högtalare bak att funka, killen  provade med allt, han sa att vår stereo var trasig, han bytte den, men näääh tyst fortf höger bak, han sa att slutsteget nog var bränt på en kanal, bytte det, näääh tyst fortf....han gjorde fan allt UTOM att kolla upp evt kabelbrott till högtalaren.... efter 8h tot gav Thomas upp för vi hade folk hemma som skulle grilla med oss mm, grabben kom ju inte underfund med va som va fel å det va rent pinsamt läge, de skulle fortsätta dagen därpå vart det sagt.

Vår granne är en sån där allt-i-allo-snubbe, han kommer fram å frågar när Thomas kliver ur bilen, "va vart det inget ljud ?"... å Thomas sa väl som det var....vår granne sa direkt att det måste ju bara röra sig om ett kabelbrott, och han var mkt förvånad över att inte en proffsiug ljudbyggare ens hade tänkt den tanken ?? och tamejfaen han hade rätt grannen, han fann detta fel på mindre än 5min...suck....

Söndagen kom, nu åkte Thomas dit å bad killen direkt att byta kabeln till höger bak, och fick en hånfullt NÄHÄ till svar, det var inget fel på nya kabeln inte, då vart herr W irriterad å sa att BYT KABELN, å så gjorde dom OCH DET FUNKADE.....allt va skoj å bra plötsligt, ljud i höger bak wow..

Slutsteget skulle borras fast nu...i skuffen, killen frågade herr W vad som fanns där bakom, herr W svarar vet icke, kan va tanken, ta det nu lugnt,
(normalt hade nog en yrkesman sett till å kolla fakta innan) men killen kör på som Rambo med maskinen å hoppla men se där ja, 6 mm borr åt sig lite för långt, ajdå säger killen, det luktar bensin.....det KANSKE gick hål på tanken ??!... Det vart uppgjort att herr W skulle kolla upp saken å komma in på måndag igen å betala installationen, för herr w vägrade göra det innan han fått kolla hur det gick med tanken..

Ljudfirman kräver nu att herr w ska betala installationen å nu är den 2000 kr dyrare än avtalat, för det tog så lång tid säger tokfan ?? ( herregud ljudkillen var ju komplett imkompetent, ska vi behöva betala för att han inte hittade detta enkla fel ?? vi degar för 2h inte mer )
Men att salta räkningen med 2000 när man gjort så fruktansvärt bort sig så det finns inte ?? det är ju skrämmande...

Dom vägrar betala för tanken, dom erbjuder endast sig betala halva arbetskostnaden...han tycker det räcker att åka till sin polare i Sala å hissa bilen å kludda på lite kemiskt skit så är allt  ur världen ? öh... NOT. 
En sak är säker, detta är en fars och som det är nu så betalar herr W ingenting för varken högtalare eller installation, vi får själva betala tanken och reparationen vilket blir 3000 kr + evt mer material som kan gå åt om vi har otur. DOM är skyldig herr W en mellanskillnad...men han löser det hellre såhär än låter dom peta på bilen igen.

Då blir grabben stöddig å säger att han inte vill se herr W i sin butik igen, å då säger vi så här:  Till karnevalen kommer det snarare sitta skyltar uppe som varnar för detta företag, staden är liten och självklart sprider sig sånt här som en löpeld. Hade grabben varit smart, så hade han skött detta på ett proffsigt sätt, istället kastar han eld på bensinen som läcker ut (fniss..där du Wictor fick jag till det)

Kommer det en enda liten faktura/papperslapp från den firman så kommer vi sända en fetfaktura på tank + arbetskostnad + sveda å värk å självklart gör man då ALLT för att sprida det goda ryktet dom därmed har jobbat så hårt för att få... 

Vad har vi lärt oss av detta då ??... ja nu är tydligen grabben i butiken här inte ägaren, man är sugen på att kontakta ägaren till butiken å meddela vad som skett, och med tanke på meriterna som grabben nu ådragit sig så borde han skickas på utbildning både för sitt jobb/kunnande samt charmkurs, för det var han som vart stöddig, herr W försökte hålla sig lugn å säga som det var, men även där finns en gräns och sen är det inte kul mer...

M

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-05-06 14:09:30)

#59 2009-05-07 06:57:31

Rolle
Söndags ex
Från: Örebro
Registrerad: 2003-01-30
Webbsida

Kan du kolla med snubben varifrån han köper sina borrar, jag har svårt att komma igenom en plåt med mina.......    big_smile

1,834          1/8     8,03     140         1/4      12,61   170

#60 2009-05-07 14:51:22

Rumpkullan
Medlem

Rolle skrev:

Kan du kolla med snubben varifrån han köper sina borrar, jag har svårt att komma igenom en plåt med mina.......    big_smile

Du är väl för klen i armarna helt enkelt... TRYCK PÅ FÖR F-N.... så torde resultaten komma lollol
Släpp degen nu, baka får du grejja sen, tycker du att armhävningar är tråkigt så lägg nåt snyggt under dig när du tränar, så går det ännu fortare !! lol  ?? öh ja att bli stark i armarna så du kan borra genom tanken sen roll

Senast redigerat av Camaro Vimsan CCS #1286 (2009-05-07 14:53:17)

#61 2009-05-07 15:07:45

Mangan
Forumsponsor
Från: Linköping, när jag är hemma
Registrerad: 2003-01-30

Rolle skrev:

Du är väl för klen i armarna helt enkelt... TRYCK PÅ FÖR F-N.... så torde resultaten komma lollol
Släpp degen nu, baka får du grejja sen, tycker du att armhävningar är tråkigt så lägg nåt snyggt under dig när du tränar, så går det ännu fortare !! lol  ?? öh ja att bli stark i armarna så du kan borra genom tanken sen roll

Har med stigande intresse (och flin) följt ljudinstallations historian,, Har inte firman försäkring, är ju bara dom tar på sig dett här och får det ersatt av sitt försäkringsbolag. Så länge bilen är i deras vård är dom ansvariga för vad som händer, må vara dom som gör fel, eller om det är tredjeparts fel tex att den blir stulen på gården, ägaren ab bilen skall vara skadeslös!

Magnus

Lägger ofta upp inlägg från min äpplefån, ber om ursäkt för udda, rolig eller missvisande stavning pga av det!
-97 Z28 M6 12,70s 109mph
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

#62 2009-05-07 15:47:52

Rumpkullan
Medlem

Mangan skrev:

Rolle skrev:

Har med stigande intresse (och flin) följt ljudinstallations historian,, Har inte firman försäkring, är ju bara dom tar på sig dett här och får det ersatt av sitt försäkringsbolag. Så länge bilen är i deras vård är dom ansvariga för vad som händer, må vara dom som gör fel, eller om det är tredjeparts fel tex att den blir stulen på gården, ägaren ab bilen skall vara skadeslös!

Magnus

Idioten verkade igår ha fattat att installationen icke kommer betalas alls, herr W degar ny tank å bytet själv, hur eniga dom var undrar jag över e-som idioten avslutade samtalet med att säga att han ska åka ner till den firman som ska byta tanken - och sedermera rycka ur högtalarna, har ni hört ?  Plus att han skulle ha betalt för installationen på 8 h i alla fall i slutändan ?? Han beter sig som att herr w skulle ha lurat honom, han inser ju inte sin egen inkompetens å dumhet ?! OCH han inser inte vilken SKADA han gjort eller värdet på bilen.

Nu har ju firman som ska byta tanken ansvar över kärran i morrn, och kommer idioten ens i närheten så får han ju skylla sig själv, för idioten har nu terror ringt till den firman å begärt att dom inte ska utföra reparationen alls, för han har RÄTT att ta den till Sala å laga den säger han, kiss me where the moon dont shine säger herr w som nu är rätt luttrad. Eftersom herr w betalar reparationen själv så har inte idioten rätt att stoppa jobbet ens. Han har ju bara lyckats göra sig ännu dummare.

Herregud vilka fina PLAKAT JAG FÅR PÅ NÄTHINNAN till karnevalen, herr W har givetvis meddelat idioten (med vassa borren som Rolle nu e avis på) att om han rör bilen någonsin igen så är det - till 100% säkerhet det sista idioten gör här på jorden och så sant som jag står här så ska jag hjälpa herr w å slå den idioten gul å blå om så behövs, jag har ALDRIG varit med om dess like och det finns inte nog med ord i mitt vokabulära bestånd att beskriva vad jag tycker om honom.

??? öh nu måste jag andas lite...lugn å fin...

#63 2009-05-08 15:48:06

Grankotte
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2005-10-04

Vilken idiot !!

Skönt att du står på dig !!

Hoppas att allt löser sig.

//Micke

Camaro-72,475BB,th350,12bult,4,11 utväxling,stall3500

#64 2009-05-08 23:56:15

Rumpkullan
Medlem

Mangan skrev:

Rolle skrev:

Magnus

Mangan, det gick inte å snacka med idioten, han skulle täta tanken, han ansåg att HAN hade rätt att TA bilen och göra det, varesig herr w godkände eller ej, han var kaxig å man kan fundera om alla getter är i samma hage eller hur det är ställt, helt klart är det fullpackat med skit i ena hörselgången i alla fall, för det verkar bara gå in gnm ett öra å vända på mitten å gå ut igen.

NU ÄR TANKEN BYTT IDAG OCH ALLT ÄR FRID Å FRÖJD, MEN TANKEN ÄR SPARAD, OCH DET ÄR AV ETT SKÄL, för skulle grabben fortsätta knöla så kommer vi använda den tanken för ett särskilt ändamål.

Shit the same, nu är den okey igen, och i morrn skall vi till Kastemyr i Valbo å möta upp ett stim goa CCS:are å sedan bär det av på lite crusing i Gävle innan Vimsan stämplar plattan i mattan hem mot rumpmasriket igen.  Herr w fyller 39 bast i morrn, jag trycker ner hnm i passagerarsätet kl 12 senast, sätter lite kall bärs å smirnof ice i knäet på hnm, sedan skall han få åka Iroc å lyssna på lite musik, medan han ska försöka njuta av sin bil, som jag tycker han gjort ett fantastiskt jobb på i vinter.  Herr w kommer nog sova i baksätet med hagelbrakarn i famnen ett tag framöver, just in case :-)  *lol*

#65 2009-05-10 23:19:20

Nova67ss
Medlem

Anmäl till konsumentombudsmannen och tag kontakt med firma ägaren, den killen ska inte ha ett sådant jobb..

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#66 2009-05-11 21:56:24

Rumpkullan
Medlem

Den snubben är glömd nu....huvudsaken är att kärran vart hel igen, sedan får idioten "hoppa å skita", ingen idé att ens lägga mer energi, efter att detta blitt känt här så har vi fått höra en hel del, och hade vi vetat hälften hade han inte fått peta på Iroc'en. Den snubben bör gå en kurs i plus å minus å hittar man inte ens ett kabelbrott på 4h så har man snart sanerat sig själv från marknaden.

Så...tillbaka till racing tips....jag har övat lite till, men är långt från fjädrad nog att göra nå större mankemanger, är lite småfeg att nåt ska gå snett med herr w:s bil jue....fasen man skulle skaffa sig en skrutt-Camaro å leka med, en billig targa, som är lite mer å leka med än en Cab, hmm hmmmm...  /M

#67 2009-05-12 00:57:59

Nova67ss
Medlem

Men Wimsan,

Racing är ju just det.. Banka skiten ur det man har (gasar tills det rasar) sen när grejerna rasar byter man ut det som gått sönder till starkare grejer och trimmar vidare... big_smile

Lite av "det går inte äta kakan och ha den kvar"

En race´r kan bara vara nöjd en liten stund efter han/hon startat den nya vassare motorn men de justerar sej väldigt snabbt till nya effekten och likt en sprutnarkoman, som behöver fler och starkare silar, så krävs det mer "hästar" under huven för att hålla trimtarmen i stillhet, .... en stund

Once a race-junkie allways a junkie, for race..with BIIIG cohoone´s

På ren svenska "hornen växer fort "

Senast redigerat av Nova67ss (2009-05-12 00:59:37)

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#68 2009-05-12 23:24:53

Pianoman
Barpianist
Från: vettet
Registrerad: 2003-01-27

Nu har Vimsan blivit av med oskulden wink
Både stillastående och "rullbörn" avklarad.  rocknroll rocknroll

H.Larsson, -68 Camaro Gul (snabbaste Camaron i Mantorp *haha*)
Tack till:  Designchrome

#69 2009-05-12 23:49:37

Wictor
Medlem
Från: Ovanåker
Registrerad: 2003-07-05
Webbsida

Jaha, det missade man. Hade jag vetat det hade jag smugit efter och filmat! smile

Kändes det bra då Vimsan? Börnen alltså?!

#70 2009-05-13 14:05:50

Rumpkullan
Medlem

Wictor skrev:

Jaha, det missade man. Hade jag vetat det hade jag smugit efter och filmat! smile

Kändes det bra då Vimsan? Börnen alltså?!

Jag hade väl adrenalinet uppe där efter att ha sett diverse skinkor å annat tidigare på kvällen eek  big_smile

Nädå, det va så att Pianoman beordrade mig att stalla fast å göra som han sa, de va bara å knipa käft å göra som man vart tillsagd, och när rumpan släppte vad det såååååå underbart eek jag skall träna lite mer på egen hand MEN faktiskt med min egen TBi, vill inte busa med W:s bil efter allt jobb å skit han vart med om.

Att det va så pass "enkelt" var helt otroligt...MEN jag har skitsvårt å låta vänsterfoten va me å vänsterprassla bland pedalerna, det är så inpräntat att den klöven skall hålla sig på sidan om....men men NU ÄR DET GJORT......sniff....bättre lärare än Pianoman får man nog leta efter, tålmodig å lugn...
Nu undrar jag bara en sak, HUR känns detta med en 350 eller värre ändå ??....alltså....detta borde nog inte ha hänt, nu kommer jag få blodad tand....suck....

Ha det bäst å Tack alla goa hannar som svarar så ordentligt å givande...känns skönt att kunna ställa frågor utan att nån ska göra sig lustig över en,
Er innerliga vilja att hjälpa å ge råd, gör att ni vinner massor av respekt å man får lust å bara ge er en high five å dunk i ryggen alt varm go glädjekram som tack !!!

Tänk å mista "mödisen" vid snart 42 års ålder ?? eek

Wictor....du får nog fler chanser å smyga/filma...skratt.

#71 2009-05-13 15:20:16

hugger69
Livsnjutare
Från: varande
Registrerad: 2005-11-29
Webbsida

Wictor....du får nog fler chanser å smyga/filma...skratt.

....lägg ut för f-n...... lägg ut!! eek tongue

Senast redigerat av hugger69 (2009-05-13 15:20:32)

Mvh Håkan i Umeå, Camaro ´69, X44  Håkans Motorsida   Min sida på Garaget.org

#72 2009-05-13 15:40:57

Nova67ss
Medlem

Att det va så pass "enkelt" var helt otroligt... NU ÄR DET GJORT......sniff....bättre lärare än Pianoman får man nog leta efter, tålmodig å lugn...

Nu undrar jag bara en sak, HUR känns detta med en 350 eller värre ändå ??...., nu kommer jag få blodad tand....suck....

Pianoman, du har snart skapat ytterligare en adrenalin junkie nu big_smile,

Rakt ner i trimträsket med Vimsan, hahaha

TÄNK när hon får känna på en vanlig 370Hkr typ LT1 motor där det bara är att lägga ner högerfoten i mattan och lämna vänsterklöven vid sidan av ändå hehehehe, rolling burns rules...

Hkr drogning är ju så j**a beroende framkallande och kicken går ju ur såå snabbt vilket kräver meeera Hkr...

Snart kommer lustgas läckan leta sej ner i motorn oxå.. DÅ e´re kört.

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#73 2009-05-13 15:42:56

Rumpkullan
Medlem

LUSTGAS ??? fui faen det får mig å tänka på förlossning, näääh inte lustgas inte, jag är lustig nog ändå :-)  fniss....här är det färdigkläckt å jag har fullt upp å roa mig på både det ena å det andra sättet, TRO MIG.  /Winzan

#74 2009-05-13 16:08:36

Nova67ss
Medlem

Som tidigare sagt, NOZ ska i MOTORN och inte i föraren hahahahahah

Skulle tro du får säkra en blöja så du inte "kläcker" i stolen den dagen du provar "Lystegassen" med 150Hp munstycken i första ggn. SEN vill du bara ha MERA. hehehe

Been there, done that, still fighting the urge to walk the line again..

Anders Forsberg.
-71 Pontiac LeMans sport

#75 2009-05-13 16:22:57

Rumpkullan
Medlem

Nova67ss skrev:

Som tidigare sagt, NOZ ska i MOTORN och inte i föraren hahahahahah

Skulle tro du får säkra en blöja så du inte "kläcker" i stolen den dagen du provar "Lystegassen" med 150Hp munstycken i första ggn. SEN vill du bara ha MERA. hehehe

Been there, done that, still fighting the urge to walk the line again..

Skratt jag visste att du skulle hugga på den där, självklart vet jag VAD man har gasen till vad gäller bilen, no worries, men kullan kunde inte låta bli å förLUSTA sig...ha ha ha ha...

Blöja ?....pft. Näääh jag har inte blitt lagt åt det kinky hållet än iaf... eekbig_smiletongue

• Index
  •  » Racing-tricks
  •  » Nån som har lust å ta hand om en "oskuld" på bus/racing området ?

Sidfot